Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Jak vyčistit příbory?

Stránky

úterý 2. dubna 2013

Jak vyčistit příbory?


A máme po velikonocích. Určitě jste pro své jedlíky připravili spoustu dobrot, které bude ještě dnes dojídat...a tak dnes nebudu vařit ani já. Ale přináším malý typ do kuchyně....
Možná si ještě pamatujete, jak jsem vám před vánoci přinesla typ na to, jak vyčistit formičky na cukroví.
A protože moje kávové lžičky už dlouho volaly po očistě, rozhodla jsem se stejný postup použít i na ně. Kávové lžičky nebyly sice v tak žalostném stavu jako formičky, ale trocha lesku by jim určitě neuškodila. Myčku na mytí  nádobí nemám a tak jsem použila osvědčený recept, který lžičkám vrátil život a lesk :)



jak vyčistit příbory



Lžičky vložíme do hrnce, zalijeme vodou. ještě než voda začne vřít, přidáme do vody 1 prášek do pečiva.
Necháme asi tak 5 minut povařit. Vodu slijeme a lžičky krásně vyleštíme.



Stejným způsobem můžeme vyčisti i jídelní příbory!
Kypřící prášek opět nezklamal... a levné a účinné čistidlo je na světě!

Návod, jak vyčistit formičky na cukroví najdete ZDE.



A mám tu malou agitaci na závěr!  
Přidejte "Jedlíkovi" také své srdíčko :)
Pokud jste Jedlíka ještě nepodpořili, můžete tak učinit  ZDE
Děkuji za podporu!!




20 komentářů :

  1. Tento osvědčený prostředek používám na chalupě,platí i pro bělení záclon.Je dobré, že se na Tvém blogu dostane i na ty starší ( a většinou výborné) návody a nápady.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Alis, moc pěkná rada po velikonočním mlsání :). Já taky používala prášek jen na záclony a vůbec nevím, že se dají takhle vyčistit příbory. Hned to musím vyzkoušet. Ještě jsem zdědila po tetě nějaké nádherné staré příbory a ty by taky už potřebovaly zásah. A čištění formiček - perfektní tip. Tak nádherné tvary formiček, by opravdu byla škoda vyhodit, takové už se vůbec nevidí. Díky za tip a přeji Ti krásný týden.

    OdpovědětVymazat
  3. Alis ahoj!
    Parádní návod, hned jsem to četla mamce a prý se do toho pustíme. :-)

    Přeji ti krásný den. :-)
    Ahooooooj!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak zase kypřící prášek? Já jej také přidávám do pračky, když peru záclony a i na tohle? Jen by mne zajímalo, co vlastně tak důležitého ten prášek obsahuje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, kypřící prášek je v podstatě hydrogen uhličitan sodný. A při tom, jak se nasype do vody tak vznikne chemická reakce při které se uvolňuje oxid uhličitý a tam někde bude to kouzlo.

      Vymazat
  5. Na příbory tenhle způsob čištění nepotřebuji to za mě udělá myčka, ale na záclony a zašlé bílé ubrusy bych prdopeč vyzkoušet mohla. Dík za typ :)

    OdpovědětVymazat
  6. Myčku sice mám,ale do tohohle se o víkendu pustím,protože ani ta myčka není všemocná.
    Alis,DÍKY!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blani, opravdu doporučuji. Je to levné a účinné!

      Vymazat
  7. Vďaka Alis ! výborný nápad.....

    OdpovědětVymazat
  8. Ďakujem aj ja Alis, myčku tiež mam ale ako píše Blanka ...skúsim to a tiež si to už zapisujem na nástenku...že aj na záclony :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Alis díky za prima tip :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Ali, používám na čištění lžiček a hrnečků od čaje sůl. Tvůj nápad vyzkouším. :-D

    OdpovědětVymazat
  11. To jsou dobré rady, Alis, vyzkouším. Kypřící prášek taky používám na bělení záclon, jako Milada.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...