Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Knižní okénko

Stránky

středa 28. srpna 2013

Knižní okénko

Dnes si trochu odskočíme od sporáku a podíváme se do knižního okénka. Kromě toho, že  okénko je knižní, tak dnes je i jazykové. Projdeme si společně novou učebnici angličtiny z nakladatelství Fragment ...Angličtina pro aktivní seniory, autorů Ivy Dostálové a Stephen Douglase.





Mám doma z dob svých studií  několik učebnic angličtiny a jen málokdy mě napadne do nich nahlédnout. Ne proto, že bych byla tak dobrá v angličtině, ale proto, že tyto učebnice jsou určeny hlavně "mladým studentům" . A tak téměř v každé této učebnici jsou kapitoly jako moje třída (popis třídy a předmětů), můj volný čas (zaměřeno na volný čas dospívající mládeže) ..no prostě témata pro mně už dávno neaktuální. 
A tak jsem byla moc a moc zvědavá, jak autoři pojali výuku angličtiny pro dospěláky. K aktivním seniorům  zatím sice ještě nepatřím,ale to není důvod, proč nezačít s učením :)

Ale zpět k učebnici. Učebnice je určena samouky, kteří chtějí studovat svým vlastním tempem. Součástí učebnice je i CD, kde jsou namluveny všechny články, slovíčka i fráze a tak si hned při studiu jednotlivých lekcí lze ověřit i správnou výslovnost. 
Učebncie je rozdělena do 10 kapitol. Každá kapitola obsahuje tématické články, slovní zásobu, fráze,  výklad gramatiky, test na procvičení gramatiky, doplňovačku, cvičení. K ověření správnosti jednotlivých cvičení slouží klíč, který je na konci učebnice. 
V učebnice se seznámíte s Jackem a Anne, anglickými penzisty. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány jejich každodennímu životu. Témata jsou opravdu z běžného života a slovní zásoba i fráze běžně používané. 



Témata jako rodinná setkání, u lékaře,  v restauraci, v hotelu.... myslím, že tahle témata se vždy hodí:) a co víc posledním tématem je svatba. 
Kniha je doplněna ilustracemi Miroslava Bartáka.

Můj názor na celou učebnici...po dlouhých letech učebnice, která mě zaujala. Témata jsou vhodná (nejen) pro aktivní seniory.Články nejsou přeplněny neznámými slovíčky. Gramatika srozumitelně vysvětlená, klíč k cvičením je příjemným bonusem. Přiložené CD s namluvenými texty, texty jsou srozumitelně a plynule namluvené, takže není problém rozpoznat slova.  A co nejvíc oceňuji je velikost písma..žádné blešky, které by se musely hledat lupou! 
Takže pokud se chcete trochu oprášit angličtinu a vrhnout se do studování...vřele doporučuji!

Fragment shop


Angličtina pro aktivní seniory, Iva Dostálová, Stephen Douglas, Nakladatelství FRAGMENT, s.r.o., 1. vydání, 2013, ISBN 978-80-253-1795-2


A co VY a cizí jazyky? Jak jste na tom se studiem?





14 komentářů :

  1. Angličtinu jsem docela ovládala, ale jak je člověk na rodičovské dovolené, tak se mu lehce vše z hlavy vypaří. Tak asi tak. Možná tato knížka by pro mě byla dobrá, abych si jazyk trochu osvěžila.

    Udělám si trochu reklamy na svůj další blog: http://knihu-prosim.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Ali, knizka vypada dobre a srozumitelne. Ja se ucila na skole,ale hlavne slo o hotelnictvi - takze hlady ani zizni neumru, to si pamatuju dodnes. Jen kdyz se chci naucit nejaka nova slovicka, uz mi to do hlavy neleze - spis jen proleza !:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růženko, moc Tě zdravím! Důležitý je, že se člověk domluví :)

      Vymazat
  3. Alis, tvůj článek přišel jako na zavolanou. Já jsem aktivní senior a zrovna si s kolegyněmi domlouváme výuku angličtiny. Naše budoucí lektorka se zmínila o nějaké učebnici s CD, možná, že je to právě tato. Jsem sice němčinář, ale angličtinu jsem se také pár let učila s nevalnými výsledky... Nikdy není pozdě to napravit, protože se dnes už bez ní téměř neobejdeme. Měj se krásně a hodně úspěchů ve výuce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko,moc Tě obdivuju! Tuhle učebnici bych vám moc doporučovala, protože je fakt super, pěkná témata i články!

      Vymazat
  4. Ahoj Alis, já už asi umřu jen s češtinou, zbytkem ruštiny, trochou španělštiny. Na angličtinu si už v tomto věku netroufám.
    Ale píšu ti dnes proto, že ti musím mooooc poděkovat za recept na KOKA sušenky. Dnes jsme je pekli s Brňátkama, šlo nám to jak po másle. Už jich moc nezbylo, jsou jednoduché a dobré.. Díky, díky.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Květuško,moc Tě zdravím! Moc jsi mě potěšila, že jsi sušenky vyzkoušela :)

      Vymazat
  5. Ahoj Alis!
    Tak u nás anglicky vládnou jen holky.Natálka se docela dobře domluví i německy.Když někam vyjedeme,tak ona je naše mluvčí.Jinak moje mladší sestra z angličtiny přeložila už tři knihy,takže angličtinu ovládá vážně perfektně.
    No a já jsem se učila klasicky ruštinu a němčinu.

    OdpovědětVymazat
  6. Alis, zdravím! Já už to nějak bez angličtiny doklepu. Kolem počítače pár výrazů znám nebo pochopím a to mi stačí. Nikam nejezdím, tak bych stejně konverzaci neužila. Trochu se domluvím německy, ale už jsem ze školy hodně zapomněla.
    Přeji hezké dny. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Alis ahoj! :-)
    No já a jazyky? :-D Tak to je k pousmání! :-) Na školách jsem se učila německy, pak jsem si udělala i kurz angličtiny - kupodivu mě lektorka chválila, ale musím se ti přiznat, že se sama před sebou stydím, když mám mluvit anglicky. :-D Vím, že mám příšernou výslovnost - asi bych se měla učit AJ s horkou bramborou v puse, jak nám to ukazoval Vlasta Burian! :-D

    Kniha je zajímavá, ale já mám tu výhodu, že můj bráška umí skvěle anglicky, takže mi hodně pomáhá a pak na internetu existují anglické programy, kde je i výslovnost - kolikrát se u toho nasměji více, než u nějaké komedie. ;-)

    Alis měj se krásně a také u vás od rána nádherně svítí slunko? :-)
    Ahooooooooooooooooooooj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári,moc Tě zdravím..a u nás dnes také svítilo :)

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...