Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Zeleninová topinková směs podle Verunky

Stránky

neděle 18. srpna 2013

Zeleninová topinková směs podle Verunky


Vloni jsem na blogu u Verunky objevila recept na zeleninovou směs k masu. A protože se mi recept moc zamlouval, neváhala jsem a recept vyzkoušela. Vloni jsem ho vyzkoušela hned dvakrát a letos už třikrát. Tahle zeleninová směs je opravdu úžasná a kromě topinek ji používám také k masu, jako základ na pizzu....






A protože recept na tuhle dobrotu si  nemohu nechat jen pro sebe, tak jsem recept také nafotila pro vás.



Na výrobu cuketovo-zeleninové topinkové směsi podle Verunky potřebujeme:
1 kg rajčat
5 masitých papriky
5 cibulí
5 jablíček
5 malých cuket
20 dkg cukru
100 ml octa
sůl, pepř



Veškerou zeleninu pokrájíme na malé kousky a dáme do vyššího hrnce a za častého míchání vaříme tak dlouho dokud zelenina nepustí šťávu a krásně nezměkne. Po té přidáme cukr, ocet, dle chuti dosolíme a opepříme.
Dobře promícháme a chvilku povaříme. Po té pomocí tyčového mixeru zeleninu jemně promixujeme. My máme ve směsi raději větší kousky, takže jsem mixovala opravdu jemně.
A nyní naplníme do sklenic a zavaříme.
A ještě rychle udělat pár topinek..posypat sýrem a s chutí do toho :)



Verunko  a Šárko, díky za super recept!

Zdroj receptu : veruneecka.blog. cz - Verunka - zeleninová směs k masu





18 komentářů :

  1. Jo, znám, taky jsem dělávala, ale ještě jsem tam přidávala nějakou fereronku. Jeden čas jsem dělala ještě jiný recept, kde bylo i maso. Taky dobrůtka, ale jen do té doby, dokud mi z toho nebylo zle. Topinky totiž od určité doby moc nesnáším a tak jsem je mívala ráda. Škoda, ale všem doporučuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, moc Tě zdravím.Na topinky pozor! Ale jinak je to úžasné i k masu, na pizzu, prostě směs univerzál.

      Vymazat
  2. Mne by zajímalo přibližné množství té cukety na váhu nebo hrnky, protože my cuketky spíše sbíráme větší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Anny,cukety jsem bohužel nevážila. Ale podle "oka" bych dala asi tak 3 větší cukety (ne ty úplně přerostlé. Cuketama nic nezkazíš, ony na sebe navážou chuť ostatních přísad.

      Vymazat
  3. Ahoj Alis, určitě udělám, protože mám hodně rajčat, jablek i cukety. Sice větší, ale nepřerostlé. Cuketama se nic nepokazí. Jen najít trochu toho času. Teď všechno zraje, zahrada zarůstá, maliny dozrávají, ještě budou papriky. A už abych chystala pomalu nový záhon na jahody, staré už potřebují vyměnit. /teď jsem si vzpomněla na sebe - občas už jsem taky stará, chybí mi doma nějaké ruce navíc, mám jen ty svoje/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Květuško, opravdu doporučuji vyzkoušet :) Moc Tě zdravím!

      Vymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Taťka a já topinky zbožňuje. Já si je strašně ráda mažu ďábelskými toasty a nebo sýrem. A taťka má na nich nejraději buď jenom kečup, nebo paštiku (!) a nebo máslo. :-)
    A teď díky tobě jsem si vzpomněla na tento recept! Ješkovi voči, to si prostě musíme udělat! :-)

    Alis měj se krásně a ahooooooooooooooooooooooooooooj!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, moc Tě zdravím, budu ráda, když vyzkoušíš :)

      Vymazat
  5. Alis, to je dobrý tip, rajčat letos máme hodně, cuket také, taková směs se vždycky hodí. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
  6. Manžel předloni vyráběl také zeleninovou omáčku k masu (http://plajzka.blog.cz/1108/pikantni-omacka-k-masu). Je výborná ke grilovanému masu.
    Možná by neškodilo do receptu také přidat česnek a feferonku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj JArmilko, na recept jsem koukala, taky se mi zamlouvá. Do tohoto receptu bych nic nepřidávala, je tak akorát :)

      Vymazat
  7. Alis to je ale prima receptík tak ten určitě také musím spáchat :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoooooj Alis, jedu na trh, nakoupím a rozhodně udělám!!!! Měj se krásně a zajdi někdy ke mě :D papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Evi, po dlouhé době Tě zdravím!

      Vymazat
    2. Alis tady je to moc složité a časově jsem úplně mimo, takže málokdy mám čas navštívit blogy....mrzí mne to. Alis, prosím tě tu cukýnu loupeš? Moc děkuji,papa Eva

      Vymazat
    3. Ahoj Evi, tu cuketu nejprve oloupu.Měj se moc hezky!

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...