Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Pečení cukroví v silikonové formě

Stránky

pondělí 8. prosince 2014

Pečení cukroví v silikonové formě


Druhý adventní víkend se u nás nesl v duchu  pečení vánočního cukroví... myslím, že u většiny z vás to bylo stejné..těsto a formičky  všude, kam se člověk podíval....
Nedávno jsem vám tu psala, že při letošním pečení se chystám úplně poprvé vyzkoušet pečení v silikonové formě. 






a tento víkend konečně nastal ten správný čas pro velkou premiéru mé nové silikonové formy. Na trhu je k dostání celá řada silikonových forem nejrůznějších druhů, velikostí i barev...
Po dlouhém přemýšlení jsem si konečně pořídila silikonovou formu na ořechy. Ořechy patří u nás doma k jednomu z nejoblíbenějších cukroví a nesmí na vánočním stole nikdy chybět. Doposud jsem používala klasické kovové formičky. No někdy to byla operace upečené ořechy z formiček vůbec dostat....někdy šly lehce, někdy zase ne.....každý rok s napětím, jak se povedou letos...
a tak jsem samozřejmě byla zvědavá na to, jak mi vyklápění ořechů půjde z toho silikonového zázraku



Silikonovou formu jsem objevila na stránkách obchodu s kuchyňským vybavením vsenavareni.cz . Kromě této formy na ořechy jsem tam objevila také silikonové formy na rohlíčky, pracny, spoustu vykrajovátek ...prostě spoustu nejrůznějších užitečných pomůcek a kuchyňských potřeb na vánoční pečení 

,

A zpátky k našemu pečení. 
Jako první jsem ve formě pekla "světlé ořechy". Recept najdete ZDE.
Formu jsem den před pečením pečlivě umyla a nechal oschnout. Podle informací na obalu  lze formu mýt i v myčce. 
Před pečením jsem formu nijak nevymazávala, ani nevysypávala....
Formu jsem položila na pracovní desku a stejně jako u plnění do klasických formiček jsem do jednotlivých formiček vmačkávala kousky těsta...Tato fáze je trošku odlišnější od plnění do klasických formiček, které můžete vzít do ruky. Ale po druhém, třetím naplnění přijdete na to, jak velké kousky vkládat a  jde to opravdu velice rychle a snadno.
Oproti mým klasickým kovovým formičkám, jsou ty silikonové ořechy o trošku menší.



Naplněnou formu jsem vložila na pečící plech a vložila do vyhřáté trouby.
Dle návodu na obalu snese forma teplotu až 230 st.
Obvykle peču ořechy kolem 15 minut. Pečlivě jsem tedy hlídala čas a troubu...
doba pečení v silikonové formě byla stejná jako při pečení v klasických formičkách...cca 15 minut.
Po upečení jsem formu vyndala z trouby a nechala upečení ořechy ve formě chvilku zchladnout...


A teď nastává fáze, kvůli které  jsem si formu pořizovala...vyklápění...
....paráda...ořechy se z formy vyklápěly jedna radost...stačí jen trošku ohnout formu a ořechy pomalu vyskakují samy... žádné přichycení na formičku, není potřeba prakticky žádných "násilných" zásahů
Takže mě silikonová forma vůbec nezklamala, naopak, mile překvapila. 
Vidím tu pouze jednu jedinou chybu a to, že mám formu pouze jednu...

A protože světlé ořechy byly úspěšně upečeny, přišly na řadu ještě ořechy tmavé. Recept najdete ZDE.




A stejně jako u světlých ořechů.... pečení a následné vyklápění...bez problémů....radost vyklápět. 




Moje nová forma u mě dnes získává deset bodů z deseti!!




A co VY a pečení v silikonové formě? Jakou zkušenost s pečením máte VY?

8 komentářů :

  1. Ahoj Alis, popravde silikonovu formu som ešte neskúšala a dik za tip. Vyzera to jednoduchšie.

    OdpovědětVymazat
  2. Moje zkušenosti jsou jen ty nejlepší. Dlouho jsem odolávala a nevěřila tomu. Teď používám silikonovou podložku místo klasického "válu", váleček - nic se nelepí. Také formu na bábovku a mám ještě tři další menší formy a je to balada.

    OdpovědětVymazat
  3. Nemám, ale láká mě ta na pracny....

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Alenko, ořechy jsem si koupila už loni, a protože moooc velká spokojenost, letos jsem přikoupila i rohlíčky. Jak píšeš, cukroví vyskočí prakticky samo, nespálíš se a někdy jsem se o plechové formičky i řízla. Přeju nádherný advent a ještě se před svátky ozvu. Věrka S.

    OdpovědětVymazat
  5. Alis silikonovou formu mám na ořechy a rohlíčky..poprvé jsem v nich pekla vloni a byla jsem spokojená stejně jako ty :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Alis! Silikonovou mám bábovku, na koláč a ještě jednu. Také vál. Všechno si nemohu vynachválit.
    Na cukroví formu nemám a ani nebudu, protože ho už dlouho nepeču.
    Jsem ráda, že jsi s novou formou spokojená.
    Přeji hezký adventní čas. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Supr ..... to bych nějakou koupit mohla:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Alenko, mam silikonovou podlozku - vyborna!- a formicky na muffiny, babovku a pralinky. Na cukrovi ne, to jsem neznala. Uspesne peceni, ja uz v tom taky litam (urcite jedina tady!!) :-)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...