Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Hraběnčiny řezy

Stránky

sobota 24. září 2016

Hraběnčiny řezy

Dnes tu mám nachystaný recept na jablečné řezy, které určitě mnozí z vás znají. Hraběnčiny řezy jsou prostě podzimní klasika. Jak začnou u nás na zahradě dozrávat jablíčka, tak se hned pouštím do jejich pečení. Receptů na hraběnčiny řezy existuje několik a tak já vám tu dnes představím recept, podle kterého je peču já.








Na hraběčniny řezy potřebujeme:

150 g moučkového cukru
2 lžíce mléka
200 g změklého tuku nebo másla
1/2 prášku do pečiva
4 žloutky
400 g polohrubé mouky

Z uvedených surovin vypracujeme těsto konzistencí podobou jako linecké. Pokud se těsto drolí, tak dle potřeby přidáme mléko. 1/3 těsta oddělíme a dáme minimálně na 1 hodinu do mrazáku.





Pokračujeme dále: 10 větších jablíček okrájíme (musím přiznat, že já je někdy neokrajuju) a nastrouháme na struhadle. Do nastrouhaných jablíček přidáme 2 lžičky skořicového cukru a dle chuti dosladíme.

Ze 4 bílků ušleháme tuhý sníh, do kterého zašleháme 100 g cukru krupice



...A BLÍŽÍME SE DO FINÁLE. Z připraveného těsta vyválíme placku, kterou vložíme do připraveného plechu. Navrstvíme jablíčka, a celé potřeme ušlehaným bílkovým sněhem.

A nyní přichází čas na to vyndat zamražené těsto. To pomocí struhadla nastrouháme na sněhovou vrstvu....


Pečeme na 180 st. asi tak 45 minut. Příprava je sice trochu složitější, ale výsledek stojí za to!








3 komentáře :

  1. Dobrý večer!
    Děkuji za recept a pozdravuji od Olomouce.
    Přeji hezké podzimní dny.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Ali, víš že jsem tyhle často opěvované řezy nikdy nedělala? Máme moc rádi moučníky s jablky tak na ně snad konečně dojde! :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tyto řezy mi připomínají odpoledne strávená u našich. Mamka je totiž dělávala jednu dobu velmi často!

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...