Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí malinový sirup

Stránky

středa 16. července 2014

Domácí malinový sirup


Dnes jsem si pro vás nachystala další sezonní recept. Maliny na zahrádce stále dozrávají a tak nastal čas na výrobu domácího malinového sirupu. Recept, který vám dnes představím jsem letos zkoušela poprvé. Prozatím jsem vždy dělávala pouze bylinkové sirupy nebo osvědčený citronový sirup.  A tak jsem sama byla zvědavá, jak se mi první ovocný sirup zdaří.....




Recept jsem si vloni opsala z jednoho časopisu a zaujalo mě na něm hlavně to, že se připravuje ze zahradních malin. Výroba malinového sirupu není nijak náročná .....
Na výrobu domácího malinového sirupu potřebujeme:



250 g zahradních malin
70 listů maliníku (listů z lesních malin)
850 ml vody
2 lžičky kyseliny citronové
1 kg krystalového cukru

Maliny společně s listy maliníku vložíme do hrnce a zalijeme 850 ml vody. Přivedeme k varu a vaříme 15 minut. 


Po té vše přes plátýnko přecedíme.......


A do vzniklého výluhu přidáme kyselinu citronovu a cukr. Opět vrátíme na sporák a povaříme, dokud se cukr nerozpustí.......


A nyní už stačí jen naplnit do lahviček.......



 A tady vidíte výsledek....krásně červený sirup a co víc výborná malinová chuť.......
Tohle byla moje první várka malinového sirupu  a určitě ne poslední.

zdroj receptu : Receptář 7/13 - sirupy a domácí šťávy



A co VY a ovocné sirupy? Jak je vyrábíte VY?



9 komentářů :

  1. Vypadá nádherně a jistě hodně chutná a voní. Kdysi jsem dělala sirupy, když byla zahrada. Malinovku jsem neměla nikdy - nikdy malin nebylo tolik, aby se nedaly sníst. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, sirupy děláme. Teď jsem ale na rozpacích, jestli z malin udělat marmeládu, na kterou mám chuť nebo sirup. Uvidím, třeba se urodí na oboje :)

    OdpovědětVymazat
  3. Alis ahoj! :-)
    Úplně jsem si vybavila čas, kdy jsme u babičky na zahradě sbírali maliny a pak z nich dělali marmelády a šťávy! :-) To byly ty nejlepší šťávy na světě. :-)
    Dnes je vyrábíme tak, že zajdeme do obchodu a prostě si je koupíme. ;-)

    A tvůj sirup má opravdu nádhernou barvu. :-)

    Alis měj se krásně a ahoooooooooooooooooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj to je krásně nafocené a bude to moc dobré dělala jsem džem z malin.Blog moc hezký máš,Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Ali, ty me ale delas chute, kdepak maliny, jak uz jsem psala, jen koupene a ve vanicce za drahe penize...Krome toho,ze nemaji tu spravnou vuni a chut, lahev sirupu by me asi vysla draz nez nase kvalitni Chianti :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. To musí být dobrota, cítím to až sem, jak to voní. Ale bohužel, pro nás, bezzemky to nefunguje. A maliny? Ty jsem nejedla několik let, až mi krabičku přivezla moje sestra, když za mnou přijela do Olomouce, když jsem tam byla, na návštěvu. To jsem si dala!

    OdpovědětVymazat
  7. Mám dva druhy malin, jedny už nejsou a druhé, pozdější vysoké, jsou teprve na květ a hojně oblétány čmeláky. Ale já si počkám a sirup určitě zkusím. Díky Alis a moc zdravím!

    OdpovědětVymazat
  8. Neolala jsem a nazbíralajsem si lesní maliny. Výsledek stál za to. Děkuji za dobrý recept. Barvička je úžasná a chuť výborná. Připomělo mi to dětství u babičky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...