Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Houbový koláč

Stránky

úterý 22. července 2014

Houbový koláč


Dnes jsem pro vás nachystala recept na můj oblíbený houbový koláč. Ta pravá houbová sezona stále ještě nevypukla, ale i z toho malého množství hub, které jsme s mými jedlíky nasbírali, se koláč přece jenom dal upéct. Pokud hledáte nějaký recept z hub, potom houbový koláč je tím pravým.....




Na houbový koláč potřebujeme:

1 misku očištěných a pokrájených hub ( nejlepší je houbová směs..hříbky, babky,...)
1 hrneček vlažného mléka (250 ml)
3 vejce
hladká mouka
sůl


Očištěné houby povaříme v osolené vodě a zcedíme. Vajíčka rozkvedláme v mléce, přidáme povařené houby a přidáme mouku. množství mouky v receptu neuvádím, ale přidáváme jí tolik, aby nám vzniklo těsto o trochu hustší než na palačinky :)
Těsto nalijeme do koláčové formy. Já na dno dávám ještě pečící papír. pečeme ve vyhřáté troubě na 180 st. asi tak 25 minut.



                                      A teď už jen zbývá, počkat až začnou houby pořádně růst..... 



A co u Vás...už rostou ?






6 komentářů :

  1. Ali, to me pripomina fritatu s cukinami...Houby jsou tu, jako vsechny lesni plody, vzacnost - jsou,ale pekne drahe, i kdyz vyborne, vonave, z apenninskych hor.Jenze drazsi nez bifteky !! Levnejsi jsou z dovozu,ale to vypada spis jako houby na myti - bez chuti a bez zapachu.

    OdpovědětVymazat
  2. Já houby moc ráda jím, ale sbírat je nechodíme. Manžel na to nikdy nebyl a já kdybych se párkrát ohnula k zemí, tak už se nezvednu. :-) Ale dala bych si, jéjej, jen mít na ty houby lidi. Koupit se je jen tak bojím...

    OdpovědětVymazat
  3. Skoro každý den mi dcera posílá mejlíkem fotky plných košíků hřibů, které prý letos rostou jak pominuté. Janka bydlí na Slovensku v B.B. a na Prenčově mají chalupu. Lesy jsou prý plné hub, takže krájí a krájí, suší a suší. Pak i já se mám dobře. Ale čerstvé - ty už pro mne nejsou k dosažení....

    OdpovědětVymazat
  4. Já ti Alis ani nevím--ještě jsem neměla do lesa čas pořádně zalézt a to ho mám hned nad barákem :o) Měj se moc hezky..Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Děvčata, děkuji všem za návštěvu a za milé komentáře!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, děkuji za výborný tip,ukládám si jej a až v týdnu vyrazíme zase na houby, tak si ho udělám. Houby miluji na všechny způsoby. Jana, Jižní Čechy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...