Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Velikonoční ptáčci z kynutého těsta

Stránky

sobota 8. dubna 2017

Velikonoční ptáčci z kynutého těsta


Dnes tu pro vás mám nachystaný jeden velikonoční recept. Upečeme si velikonoční ptáčky z kynutého těsta. 

             
                    


Na přípravu ptáčků potřebujeme klasické kynuté těsto. Já jsem je dělala z těsta na velikonoční jidáše:

230 ml vlažného mléka
1 žloutek
50 g změklého másla
500 g hladké mouky
60 g cukru
1 lžíce vanilkového cukru
1/2 kostičky droždí
citronová kůra

Těsto jsem dělala v pekárně. Po vykynutí těsta těsto nakrájíme na menší válečky, které propleteme do uzlíku. Spodní část vzniklého uzlíku nožem jemně nakrojíme tak, aby vznikl ocásek. Před část uzlíku tvoří hlavičku ptáčka. Pokud chcete hlavičku ozdobit můžete z každé strany dát jeden hřebíček, aby vznikla očka ptáčka. Já osobně hřebíček nedávám, protože při konzumaci jaksi překáží :)



Ptáčky necháme chvilku vykynout. Před pečením potřeme rozšlehaným vajíčkem. Pečeme asi tak 20 minut.








3 komentáře :

  1. Vaše recepty jsou skvělé.Děkuji za další do sbírky.Budou se hodit;).Sladké jarní dny.H.

    OdpovědětVymazat
  2. Ptáčci jako živí! Tentokrát jsem si dala jen koupeného velikonočního mini beránka, ale co naplat, snad příště bude líp!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...