Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí vanilkový extrakt

Stránky

pondělí 1. prosince 2014

Domácí vanilkový extrakt

Dnes jsem si pro vás nachystala článek s vůní vanilky. Vůně vanilky je pro mě jednou z mnoha vůni vánoc...Tentokrát přicházím s receptem, který bude tuto vůni  připomínat po  celý rok :) Společně si tu dnes vyrobíme domácí vanilkový extrakt.







Malinkatou lahvičku vanilkového extraktu jsem si poprvé koupila před několika lety v jednom anglickém obchodě.  Vanilkový extrakt jsem do té doby vůbec neznala. A když zásoba došla, tak jsem přemýšlela o tom, jak si něco podobného vyrobit doma. A díky internetu jsem návod objevila.... a dnes ho předávám dál....
Příprava domácího vanilkového extraktu není nijak náročná a složitá.
Budeme potřebovat:
1 menší lahvičku se šroubovacím uzávěrem (já jsem použila lahvičku od jogurtu)
110 ml čistého alkoholu ( použila jsem vodku)
2 vanilkové lusky. Voňavé lusky vanilky pravé jsem objevila na stránkách mého  oblíbeného obchodu s kořením - Rojikovo koření


a pokračujeme dál.... vanilkové lusky podélně rozkrojíme, nožíkem jemně seškrábneme vnitřek a slupky pokrájíme na menší kousky... 



vnitřek vanilky a pokrájené lusky vložíme do připravené skleničky a zalijeme alkoholem. Vanilkové lusky by měly být alkoholem zalité a nevykukovat nad hladinu :)
Skleničku dobře uzavřeme a necháme v chladu a temnu odpočívat. Doporučená doba vanilkového odpočinku je cca 8 týdnů. 
Po 8 týdnech máme hotovo... 

Na letošní vánoce extrakt pravděpodobně nestihne "dozrát", ale to vůbec nevadí. 
Vanilkový extrakt  využijete určitě i během celého roku. Používá se totiž všude tam, kde se používá vanilkový cukr.. do těsta, do krémů, do dezertů....




Zdroj receptu: internet - Kuchynelidlu.cz

4 komentáře :

  1. Wooou to je pre mňa novinka, robievam vanilkový cukor ale extrakt nie.

    OdpovědětVymazat
  2. Také slyším poprvé. A ten vnitřek se vyhodí? ;-) Jinak vůni vanilky miluji. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Alis, extrakt si určitě vyrobím. Zrovna nedávno jsem si koupila několik lusků vanilky. Toto je velmi praktické využití ( pro budoucí použití )....Moc tě zdravím a přeji pěkný adventní víkend.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...