Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí vanilkový extrakt

Stránky

pondělí 1. prosince 2014

Domácí vanilkový extrakt

Dnes jsem si pro vás nachystala článek s vůní vanilky. Vůně vanilky je pro mě jednou z mnoha vůni vánoc...Tentokrát přicházím s receptem, který bude tuto vůni  připomínat po  celý rok :) Společně si tu dnes vyrobíme domácí vanilkový extrakt.







Malinkatou lahvičku vanilkového extraktu jsem si poprvé koupila před několika lety v jednom anglickém obchodě.  Vanilkový extrakt jsem do té doby vůbec neznala. A když zásoba došla, tak jsem přemýšlela o tom, jak si něco podobného vyrobit doma. A díky internetu jsem návod objevila.... a dnes ho předávám dál....
Příprava domácího vanilkového extraktu není nijak náročná a složitá.
Budeme potřebovat:
1 menší lahvičku se šroubovacím uzávěrem (já jsem použila lahvičku od jogurtu)
110 ml čistého alkoholu ( použila jsem vodku)
2 vanilkové lusky. Voňavé lusky vanilky pravé jsem objevila na stránkách mého  oblíbeného obchodu s kořením - Rojikovo koření


a pokračujeme dál.... vanilkové lusky podélně rozkrojíme, nožíkem jemně seškrábneme vnitřek a slupky pokrájíme na menší kousky... 



vnitřek vanilky a pokrájené lusky vložíme do připravené skleničky a zalijeme alkoholem. Vanilkové lusky by měly být alkoholem zalité a nevykukovat nad hladinu :)
Skleničku dobře uzavřeme a necháme v chladu a temnu odpočívat. Doporučená doba vanilkového odpočinku je cca 8 týdnů. 
Po 8 týdnech máme hotovo... 

Na letošní vánoce extrakt pravděpodobně nestihne "dozrát", ale to vůbec nevadí. 
Vanilkový extrakt  využijete určitě i během celého roku. Používá se totiž všude tam, kde se používá vanilkový cukr.. do těsta, do krémů, do dezertů....




Zdroj receptu: internet - Kuchynelidlu.cz

4 komentáře :

  1. Wooou to je pre mňa novinka, robievam vanilkový cukor ale extrakt nie.

    OdpovědětVymazat
  2. Také slyším poprvé. A ten vnitřek se vyhodí? ;-) Jinak vůni vanilky miluji. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dáši, vnitřek se samozřejmě přidá do nálevu!

      Vymazat
  3. Alis, extrakt si určitě vyrobím. Zrovna nedávno jsem si koupila několik lusků vanilky. Toto je velmi praktické využití ( pro budoucí použití )....Moc tě zdravím a přeji pěkný adventní víkend.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...