Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Škvarkové placky

Stránky

sobota 26. ledna 2019

Škvarkové placky



Dnes jsem si pro vás nachystala zimní recept na bramborové placky se škvarkama.  Škvarky podle mě tak nějak k zimě patří. Dělat škvarkové placky v létě mě opravdu nenapadlo. A tak jakmile začne venku trochu mrznout... přichází čas na škvarkové placky...






Pokaždé když placky dělám, tak se mi vybaví ta známá písnička ve které se právě o škvarkových plackách zpívá :)

A teď zpátky k receptu: na přípravu placek potřebujeme

5 větších brambor vařených ve slupce
hrst pokrájených škvarků
 vejce
sůl
hrubá mouka



Brambory oloupeme, nastrouháme na struhadle a osolíme. Přidáme  pokrájené škvarky, vejce a vše smícháme. Podle potřeby přidáváme hrubou mouku tak, aby vzniklo těsto, které se bude dobře rozvalovat.


Z  připraveného těsta vyválíme placku vysokou asi tak  0,7 cm. Z placky pomocí formičky (nebo skleničky) vykrajujeme kolečka, která pokládáme na plech vyložený pečícím papírem. 
Pečeme ve vyhřáté troubě "do růžova". V naší troubě to trvá asi tak 30 minut.


Upečené placky můžete ještě potřít rozpuštěným sádlem. Já tuto fázi vynechávám...

A máme upečeno....


Vyzkoušejte také další recepty se škvarkama:

domácí škvarková pomazánka....recept najdete ZDE


kynuté škvarkové placičky..recept najdete ZDE


a co třeba vyzkoušet domácí škvarky z mikrovlnky..recept najdete ZDE

4 komentáře :

  1. Děkuji za tip. Bramborové škvarkové jsem ještě nedělala! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Musí to být dobrota. Kupodivu jsou škvarky k dostání i tady říká se jim ciccioli (číčoli) :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Můj manžel je miluje, a tak si je dělá velmi často. Nestačím mu vařit brambory. Jenže on je peče na domácím sádle na pánvičce a nemají chybu.

    OdpovědětVymazat
  4. Já škvarky miluju.Doby,kdy bývaly zabijačky v každém baráku i dvakrát do roka,jsou pryč,kde byly ty nejlepší škvarky na světě...to uměla dobře moje maminka.Ale i tak si občas, vždy jen tak na chuť s manželem koupíme.Taky mě hned napadne písnička :-) zpívával si ji v dětství pořád můj brácha.
    A jak ty placky tady u tebe Ali vidím,chutě se mi bouří :-)) Určitě si je uděláme,hned jak natrefím na dobré škvarky :-) Měj se hezky :-) Alena

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...