Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Masarykovo cukroví

Stránky

pátek 1. prosince 2017

Masarykovo cukroví




A  pomalu se blíží čas pečení vánočního cukroví.  A tak  tu pro vás mám dnes nachystaný recept na jedno vánoční cukroví, které možné někteří z vás  dobře znají. My jsme ho vyzkoušeli poprvé  vloni a zachutnalo nám tak, že letos u nás nebude opět chybět.









Dnes vám tedy představím recept na Masarykovo cukroví. Tohle cukroví se velice dobře dělá a hlavně i dobře chutná. Můžete ho upéct klidně už teď, ale pokud ho upečete trochu později, tak bude také dobré 🎄



                                                   
Než se pustíme do přípravy těsta je nutné  ořechy nejprve namočit  na cca 2 hodiny do vody. Dělá se to proto, aby šly následně v těstě dobře krájet. Já cukroví dělám z vlašáků, ale viděla jsem recept, kde se dávaly lískové ořechy. Namočené ořechy zcedíme a pokrájíme na menší kousky.
                                                                 
Na těsto potřebujeme:

                                                                  300 g hladké mouky

200 g másla 
100 g moučkového cukru
1 žloutek
170 g vlašských ořechů (namočených a pokrájených na  větší kousky)

z uvedených surovin vypracujeme těsto, které rozdělíme na 4 čísti, z kterých uděláme válečky. Válečky těsta vložíme na chvilku do lednice. Z válečků nožem krájíme plátky  asi tak 1/2 cm silné. Plátky pokládáme na plech a pečeme ve vyhřáté troubě cca 12 minut.



                                              

Po upečení cukroví obalujeme v moučkovém cukru smíchaným s vanilkovým. Mě osobně tohle cukroví chutná neobalené.....









3 komentáře :

  1. Dělala jsem trochu jinak - těsto do formy od chlebíčku, nechat v chladu, upéci, pak krájet na strojku na chleba. Zkusím toto.

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tohle cukroví budu zítra dělat! Vloni mělo tak veliký úspěch že jsem musela přidělávat:-) Dala jsem lískáče, ale letos přidám i vlašáky. Už se namáčí (v rumu!:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Namočit ořechy do rumu je dobrý nápad, asi také zkusím. Pěkný adventní čas

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...