Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Rychlá mrkvová polévka

Stránky

sobota 30. listopadu 2013

Rychlá mrkvová polévka



Jakmile se venku ochladí, tak se u nás v kuchyni dost často vaří polévky. A tak  jsem pro vás dnes nachystala recept na opravdu rychlou polévku. Do sbírky polévkových recept tak připíšeme  recept na rychlou mrkvovou polévku. Jak název napovídá, tak hlavní surovinou na vaření je mrkve. Mrkev si myslím, že najdeme téměř v každé kuchyni... a tak se můžeme hned pustit do vaření.






Na rychlou mrkvovou polévku si připravíme:
1 mrkev nastrouhanou na hrubém struhadle
lžíce másla a trochu olivového oleje
1 vajíčko
1 lžíci krupice
1 litr vody
1 kelímek zeleninového  Knorr bohatého bujonu



V hrnci rozpustíme máslo  s olivovým olejem a přidáme nastrouhanou mrkev. Mrkev necháme zvolna podusit. Pak přidáme vajíčko, krupice dobře promícháme a zalijeme vodou. 



Až  vše začne pomalu přicházet k varu přidáme jeden kelímek zeleninového  Knorr bohatého bujonu. Dobře povaříme... přidáme petrželku  a můžeme podávat.... Díky použitému bujonu  už není třeba polévku dosolovat ani dochucovat polévkovým kořením. 



A rychlá polévka je na světě.....




Zeleninový Knorr bohatý bujon jsem při vaření použila poprvé.  Většinou v kuchyni používám klasický vývar ze zeleniny a z masa. Ale ne každý den vývar připravuji a jeho zásoby v mrazáku také nejsou nekonečné... a v téhle chvíli se prostě hotový bujon hodí. Ještě donedávna jsem hotový bujon znala jen ten v bujonové kostce a tak jsem byla moc zvědavá na tenhle "kelímkový". Díky projektu, který byl vyhlášen na stránkách Brandnooz mám tu možnost bujony otestovat na svých jedlících a podělit se s vámi o mé postřehy....







A zde jsou výsledky mého bujonového testu :)
- na rozdíl od klasické bujonové kostky je kelímkový bujon  bez přidaného glutamátu a bez konzervačních látek
- dle návodu na krabičce se 1 kelímek bujonu rozpustí v 500 ml vroucí vody. Pro docílení jemnější chuti se doporučuje bujon rozpouštět v 1 litru vroucí vody. Já jsem na 1 litr mrkvové polévky použila 1 kelímek bujonu a bylo to zcela dostačující. Polévku už nebylo ani potřeba dosolovat a dochucovat
- na rozdíl od běžné bujonové kostky se kelímkový bujon díky své "rosolovité" konzistenci rychleji rozpouští...
- polévka mým jedlíkům chutnala :) a pokud příště nebude po ruce domácí vývar, tak určitě padne i další kelímek :)
- pokud v obchodě tenhle kelímkový bujon objevíte, tak ho doporučuji koupit a vyzkoušet :)




Celkové  hodnocení: 



A co Vy a bujony? Které v kuchyni používáte VY? 






9 komentářů :

  1. Alis, zdravím! Já tenhle bujon používám už delší dobu, dokonce mi i voní a to je co říct, protože já vyloženě nesnáším maggi. A není ta polévka nasládlá, když tam je vlastně jen ta mrkev? Asi ne, ale tak mne to napadlo. Krásný adventní čas přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko,moc Tě zdravím. Jedna mrkev je tak akorát, pak už by to opravdu bylo sladké!

      Vymazat
  2. Mně ty kelímky nějak nesedí, ale díky za polívku, s tou zimou a vařením to máme stejně. Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Alis, tuhle mrkvovou polévku s krupicí jsme doma mívali, když jse byla malá. To je bezva připomenutí:) Ani nevím proč, ale nějak se do té naší kuchyně nedostala. Doma vařím mrkvovou polévku s jedním bramborem a pak rozmixuju, výborná je i se zázvorem a kupodivu už ani děti vůči té jemné pikantnosti neprotestují. Já se za pár posledních let bujóny odnaučila používat, on se to asi odnaučí každý, dyž vaří mrňatům. Snažím se mít stejně jako ty extra vývar v mražáku, ale souhlasím, že není od věci mít solidní náhražku pro případ nouze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V DM mají dobré zeleninové bio bujony :-)

      Vymazat
    2. Ahoj Tuttobene, díky za type se zázvorem, teď ho mám doma, tak ho brzy vyzkouším!

      Vymazat
  4. Tak tu bych měla chuť udělat právě dnes, ale rozbilo se nám otvírání do garáže, což má za následek, že se nedostanu k mrkvi. Tak nude na podobném principu pórková. Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...