Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Tarhoňa

Stránky

pátek 6. ledna 2017

Tarhoňa



A máme tu první článek  v novém roce.  A když začínáme ten nový rok, tak bych vám tu dnes chtěla představit surovinu, kterou jsem ještě donedávna vůbec neznala. A tou, pro mě novou surovinou, je tarhoňa.  Tarhoňu jsem nedávno objevila v jednom potravinovém řetězci, v oddělení u těstovin. A natolik mě ty malé drobečky, zaujaly, že sáček s nimi skončil v mém nákupním košíku. 








 A protože jsem tarhoňu do té doby opravdu vůbec neznala, tak jsem se hned pustila do internetového vyhledáváná, abych si zjistila, co to ta tarhoňa je vlastně zač.

Tarhoňa jsou vlastně malé drobné  těstovinové nočky....







Při bližším pohledu vidíte, že nočky jsou droboučké a mají kulatý tvar....v kuchyni se dají použít jako příloha k omáčkám, dají se použít do salátů, ale také jako zavářka do polévek. 






A jak se tarhoňa v kuchyni připravuje? V návodu na sáčku je uveden, že se tarhoňa vaří podobně jako těstoviny...tedy v osolené vodě. Doba vaření cca 10-15 minut. Na netu jsem našla ještě další způsob  přípravy a to dušením.....





A co VY a tarhoňa? Znáte ji? Jak ji vaříte VY?

A na příště mám nachystaný jeden tarhoňový recept!





8 komentářů :

  1. Neznám, poohlédnu se v obchodech a těším se na recept. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Tarhoňu znám již asi dva roky a máme ji rádi. Dělala jsem i zapečenou. Doma na to sice trochu udiveně koukali, ale chutnalo jim :o).
    Krásné dny v novém roce přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, já ji používám už dlouho, jak do zavářky tak taky jako přílohu. Recept mám od sousedky,nechá ji na cibulce mírně osmažit dorůžova a přelije vodou. Uvařit, scedit a používat jako přílohu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tarhoňu môžeme upravovať ako ryžu, osmahnuť, udusiť v toľko vody čo vypije - cca 2cm nad, osoliť podľa chuti okoreniť ...dá sa zapekať aj nasladko ...
    Pekný večer, Irena

    OdpovědětVymazat
  5. Něco podobného tady je, samozřejmě pod jiným názvem, a většinou používám jako zavářku - nejen do vývaru ale třeba i do zeleninové polévky. Moc zdravíme! :-))

    OdpovědětVymazat
  6. Tarhoňu znám jen z doslechu, zkušenosti s ní nemám. Tak šup sem s receptem.

    OdpovědětVymazat
  7. Tarhoňu také kupuji, nebo si ji dělám doma. Domácí je takové tzv drobení. Před lety jsem ji jedla na dovolené na Slovensku, tam mi chutnala. Tenkrát jsem ji nemohla v Čechách sehnat a tak jsem si ji dělala doma. Určitě doporučuji vařenou nebo dušenou. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Tarhoňu mávame pravidelne aj ako šalát so špargľou...už ako dieťa sme ju doma mávali :-) Ja ju pripravujem nasledovne:
    Asi na 1PL oleja opražím tarhoňu do zlatohneda, potom prilejem toľko vody, aby bola asi 2cm nad tarhoňou + soľ a dusíme pod pokrievkou do vyparenia vody, ak je ešte tvrdá, dolejeme trošku vody, občas nezabudneme premiešať. Po udusení ju vidličkou premiešame a podávame.
    Ja som nedávno objavila tapiokové guličky ( a mnoho iného), je to niečo úžasné, uvarila som z nich tapiokovo-kokosový puding, no niečo neskutočne dobré a veľmi zdravé.
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...