Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Velikonoční jidáše

Stránky

pondělí 14. dubna 2014

Velikonoční jidáše



Dnes přináším další tradiční velikonoční recept. A tím receptem jsou velikonoční jidáše.





Velikonoční jidáše

Na velikonoční jidáše používám své osvědčené kynuté těsto.

A tady je recept:

Na přípravu těsta potřebujeme:
230 ml vlažného mléka
1 žloutek
50 g změklého másla
500 g hladké mouky
60 g cukru
1 lžíce vanilkového cukru
1/2 kostičky droždí
citronová kůra

Těsto, jako vždy, za mě udělala domácí pekárna. Pokud pekárnu nemáte, potom stačí udělat klasické  kynuté těsto za pomocí kvásku. 



Vykynuté těsto rozdělíme na malé kousky z kterých uděláme malé válečky. Válečky potom rolujeme do různých tvarů dle fantazie každého


Před vložením do trouby potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme mákem. Pečeme na 210 st. asi tak 20 minut.



Hotové jidáše můžeme pocukrovat, potřít medem...prostě tak, jak každý rád. U nás se jedí samotné s horkým čajem!




A co VY a jidáše? Také je doma pečete?










A ještě malé připomenutí!
 Nezapomeňte některý ze svých velikonočních receptů přihlásit do velikonoční soutěže s Rojikovým  kořením. 
Podrobnosti o soutěži najdete  ZDE.
Prohlédnout si a ohodnotit soutěžní recepty můžete ZDE






19 komentářů :

  1. Já jidáše už hodně dlouho nepekla, asi co se odstěhovaly děti, ale maminka je pravidelně dělávala každé velikonoce, moc ráda vzpomínám. Také Boží milosti, ale manžel sladké nejí, tak mám smůlu i já. Díky za připomínku.

    OdpovědětVymazat
  2. Hurá! Tenhle recept jsem právě teď potřebovala. Peču jidáše každý rok chlapům do práce a pro čarování nad úrodou. Tvar hádek na žebříčku má zajišťovat hojnou sklizeň. A minulý rok byly sice hezké, ale nic moc dobré :d

    OdpovědětVymazat
  3. Peču je dost často i během roku, chutnají nám, tak je někdy dělám jen tak jako rychlovku, když je chuť na nějakou buchtu.

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Mňam! Jidáše mám moc ráda! :-). Doma jsme je pekli jednou jedinkrát a byla to úplně jiná chuť než v obchodě a že u nás je mají výborné. :-)

    Budu muset doma připomenout, že bychom si je zase mohli upéct! :-D
    Alis měj se krásně! Ahoooooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Máš tu Alis nádhernou velikonoční atmosféru a jidášci vypadají úplně k nakousnutí :-), škoda, že se moc s kynutým nekamarádím, tak si je asi neupeču - ale sbíhají se mi sliny :-)....Krásné svátky Alis Tobě i Jedlíkům! :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Krásnou velikonoční atmosféru tady máš Alis! a jidášci vypadají nádherně k nakousnutí :-) škoda, že se s kynutím těstem moc nekamarádím, asi si je neupeču -ale sliny se mi sbíhají !-)...Krásné svátky Tobě Alis i Jedlíkům!!! :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Alis! Jidáše máš moc pěkné. :-) Já na Velikonoce ani Vánoce nic nepeču. Děti odešly a pro nás dva to nestojí za to. Navíc sladké nesmím a nyní mě zlobí trouba. Udělám jen nějakou placku ke kafi.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Ali! Krasni jidaskove - vis,ze jsem je snad nikdy nejedla? Tudiz ani nedelala. Tady nemame ani beranka, zato mame kolombu (holubici) uz ceka ve spajzu:-) Je moc dobra, trochu podobna nasemu mazanci,jen tvar je jiny. Hezke velikonoce!!

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jidáše mě moc lákají - vyzkoušet !!!

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den, Alias! Jsem tu nová a jak brouzdám po receptech, padl mi do oka tento na jidáše. Hned ho vyzkouším, protože jsem je chtěla letos prvně upéct. Děkuji, krásné Velikonoce přeju Tobě a všem příznivcům dobrého pečení a vaření!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu. Budu ráda, když dáš vědět, jak se pečení povedlo!

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...