Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Velikonoční recepty

Stránky

úterý 8. dubna 2014

Velikonoční recepty



Velikonoce jsou pomalu za dveřmi a ve spoustě kuchyní se určitě pomalu začnou  chystat nejrůznější velikonoční dobroty. K velikonocům, stejně jako k vánocům, patří tradiční velikonoční pokrmy...a co kraj to jiný recept, to jiná tradice....Já jsem dnes zapátrala ve svém archivu a nachystala jsem pro vás pár typů a receptů na velikonoční vaření a pečení.....





Tak a tady jsou moje typy s velikonočními recepty



Velikonoce si nedokážu představit bez piškotového velikonočního beránka. Já jich peču během velikonoc hned  několik. Na velikonoční beránky se mi osvědčilo rychlé olejové těsto. A aby beránků  nebylo málo, tak je peču hned v několika velikostech....prostě beránků u nás není nikdy dost. Recept na našeho velikonočního beránka z olejového těsta najdete ZDE.





A aby beránkům nebylo smutno, tak k nim ještě přibyde  velikonoční zajíček. Recept na velikonočního zajíčka najdete ZDE.


A tak když už jsme u toho pečení, tak nesmí chybět ani recept na velikonoční mazanec. Recept najdete ZDE
Letos se chystám vyzkoušet i nový recept na mazanec, pokud se povede, tak se o něj samozřejmě podělím i s vámi.

domácí mazanec z domácí pekárny



A sladkostí už bylo dost...teď něco masového. Tradiční velikonoční hlavička....co kraj, to jiný recept. A ten můj recept na krupicovou velikonoční hlavičku najdete ZDE



A pokud vám z koledy zbydou vajíčka a přemýšlíte, co ze zbylých  vajíček připravit...pak doporučuji vajíčkovou tlačenku. Recept na vaječnou tlačenku najdete ZDE



A možná budete pro velikonoční návštěvy chystat obložené chlebíčky nebo malé chuťovky.  A tak jsem pro připomenutí vybrala i chlebíčkové saláty.


Vlašák, to je prostě chlebíčková klasika .....recept na domácí vlašský salát najdete ZDE.
A u nás je nejoblíbenější domácí pochoutkový salát......recept na domácí pochoutkový salát najdete ZDE



A ještě pár receptů na domácí pomazánky......mrkvová, tuňáková, česneková, ze sýra z modrou plísní, z uzené makrely, z červené řepy, hermelínová, krabí ....prostě pomazánek není nikdy dost .
recepty na domácí pomazánky najdete ZDE.





Tak moje dnešní typy s velikonočními recepty jsou pomalu u konce. Na příště pro vás už mám nachystané další typické i netypické velikonoční recepty :)




A co VY a velikonoční vaření ? Co dobrého svým jedlíkům chystáte VY? 






14 komentářů :

  1. Teda, u vás toho máte! Já dělám beránka, mazanec, velikonoční nádivku. Pak samozřejmě chlebíčky a letos bude i salát a řízky, poručil si to manžel. Doufám, že nám ty vaše "hody" pak ukážeš.

    OdpovědětVymazat
  2. To je všude na blozích takového velikonočního chystání! Já letos nějak Velikonoce neřeším, asi to dělá to skoro letní počasí, ale mazanec a beránek určitě na stole budou :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jeeeminenku ale si nam toho nachystala...ja budem určite robiť tu tvoju tlačenku z vajíčok a krupicovu hlavičku...na barančeka a zajačika mam recept tradičný. A pridam k tomu aj našu tradičnú hrudku na sladko aj na slano a cviklu s chrénom, ta je u nas najmňamkovejšia :-) a nakoniec strúhaný chren so šľahačkou...Maj sa krásne a dík za recepty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mery, moc Tě zdravím. Tlačenku i hlavičku vyzkoušej, uvidíš, že nebudeš zklamaná :)

      Vymazat
  4. Ahoj Alis!
    Tak ze všech tebou nabídnutých dobrůtek bych si dala nejdřív chlebíček s pochoutkovým salátem a taky nějakou tu pomazánku a vajíčková tlačenka mě taky láká.
    No a my na velikonoce nebýváme doma,takže já se nechávám vykrmovat a užívám si,že nic nemusím chystat.Když se mi chce,tak něco dobrého sebou upeču.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Alis, to je ale prehlidka! Ja bych si asi dala od kazdeho neco. V Italii se beranek ji ten pravy (chudera) , pak se delaji ruzne slane kolace, napr.plnene natvrdo varenymi vejci a samozrejme testoviny jako ravioli nebo lasagne-ted na jare hlavne zeleninove. Jako sladke mame "Holubicku" ktera je z podobneho testa jako nas mazanec - ta klasicka-nebo s cokoladou, plnena kremy atd. Je moc dobra a kupuje se v cukrarnach nebo supermekatech, doma ji uz snad nikdo nedela.Moc zdravim!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Tolik lákadel. Já některé dělám i během roku, rozloženě po celý rok. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Alis, u nás budou mazance, peču jich pět, pro děti, pro maminku. Tři beránci, jeden zajíc, to podle toho co si přejí vnoučata, nádivka a moc se mi líbí Váš nápad dát vaječnou tlačenku do formiček. Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jindro, díky za návštěvu a ať se velikonoční pečení a vaření podaří!

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...