Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Makové cukroví

Stránky

středa 5. prosince 2018

Makové cukroví



Jak jsem psala v minulém článku, tak  se každý rok se snažím při vánočním pečení vyzkoušet nějaký nový recept. Novinka se buď  v naší kuchyni uchytí a nebo je to její poslední návštěva.  Na makové cukroví jsem byla moc zvědavá. Mák mám spojený s makovou náplní do kynutých buchet a také se sypáním na slané pečivo. Ale v cukroví to pro mě byla jedna velká neznámá. 










a musím říct, že mě mák v cukroví velice mile překvapil. Takže tahle novinka  nezapadne v zapomnění, ale  bude zařazena do našeho vánočního pečení.
Tak a teď se s vámi podělím o recept.

Na makové cukroví potřebujeme

250 g hladké mouky
100 g moučkového cukru
100 g mletého máku
200 g změklého tuku (Hera, Stela..)
2 žloutky
Z uvedených surovin vypracujeme těsto, které necháme v chladu odpočinout, nejlépe do druhého dne.



Z těsta vyválíme placku, z které vykrajujeme libovolné tvary, které klademe na pečící plech. 



 Pečeme ve vyhřáté troubě na 180 st. 

Upečené kousky slepujeme marmeládou. Já jsem slepovala domácí rybízovo - malinovou marmeládou. 



A máme hotovo........



a jaké zkušenosti máte s makovým cukrovím Vy?



4 komentáře :

  1. S mákem stejně jako ty, buchty a slaná posýpka, vyzkouším, díky za recept.
    Krásné adventní dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
  2. Recept mě zaujal. Určitě vyzkouším. Krásný předvánoční čas. D. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se na makové zrovna chystám :-)
    Už jsem ho dělala dvakrát a mělo úspěch, vypadá moc hezky. Dávám i trochu nemletého máku. Moc zdravím!!

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem dělala letos jsem přidala ještě mandle dle jiného receptu a také dobré.Máte hezké vykrajovátka.
    Přeji krásné a pohodové vánoce Hana

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...