Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí vanilkové sušenky

Stránky

úterý 26. února 2013

Domácí vanilkové sušenky


A mám tu jeden recept z archivu. Sušenek není nikdy dost a tak jen pro malé připomenutí!

Udělat domácí vanilkové sušenky se už chystám pěkně dlouho. A až teď jsem nápad, za vydatné pomoci mé dcery, zrealizovala. Na podzimním trhu jsem objevila úžasná vykrajovátka, neodolala jsem a do mé krabicové sbírky vykrajovátek tak přibyly nové přírustky. A samozřejmě jsem je musela hned vyzkoušet. A domácí sušenky jsou pro takové vyzkoušení jako stvořené!

Domácí sušenky nejsou vůbec složité a hlavně jsou moc dobré.

domácí vanilkové sušenky




Na těsto potřebujeme:
350 g hladké mouky
150 g tuku (použila jsem Stelu)
120 g moučkového cukru
1 celé vejce
1 žloutek
1 lžička jemného vanilkového cukru
1/2 prášku do pečiva

Ze všech surovin uděláme těsto, které necháme chvilku odpočinout. Z těsta vyválíme placku z které formičkami vykrajujeme libovolné tvary. Pokládáme na plech vyložený papírem. Jednotlivé tvary před pečením propícháme vidličkou.
Pečeme ve vyhřáté trubě na 180 st. asi tak 20 minut.




Vyndáme z trouby, necháme vychladnout. Skladujeme (pokud je nesníme hned) v uzavřené nádobě.



Doporučuji domácí sušenky vyzkoušet!! Těsto se nelepí, tvary jdou krásně vykrajovat a při pečení nemění tvar!!! A dílo se podaří i malým pomocníkům!!!

A na výrobu sušenek můžete použít i sušenkové formičky:

domácí vanilkové sušenky

Zdroj receptu : ženy.cz (upraveno)

Vyzkoušejte také recept na Domácí Oreo sušenky!!

A co VY? Také si připravujete domácí sušenky? Napište do komentářů


A malá virtuální novinka pro všechny uživatel sociálních sítí  :) Jedlíkovo vaření najdete také na Facebooku

40 komentářů :

  1. Milá Alis,tak tento receptík vyzkouším na ty moje vykrajovátka z Tescomy,píšeš,že se dobře dělá s těstem a tak půjdu do toho,dobrý,když mě někdy honí mlsná,jako teď,asi si pro tu sušenku k tobě dosáhnu.

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímalo by mě, jestli se sušenky dají konzumovat i za delší dobu (týden,dva).Mám na mysli udělat do krabičky a pak si nějakou dobu zakusovat ke kafíčku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko, mám odzkoušeno že je lze konzumovat i za dva týdny a jsou stále dobré. Uchovávám je v plechové krabičce a opravdu doporučuji vyzkoušet!

      Vymazat
  3. Alis ahoj, tak nejdřív, sádlo a škvarky jsou hotové a mamina děkuje za moc prima recept a zítra budeme dělat ty koláčky bez kynutí, taťka už se na ně těší.
    Mějte se doma mooc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Verunko, jsem moc ráda, že jste škvarky vyzkoušeli!!!Ať se koláčky podaří!!!

      Vymazat
  4. Vypadají mkoc krásně a lákavě. Určitě vyzkouším!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Alis, hned jak se trochu zmátořím z pohromy, sušenky vyzkouším. Máme se za týden opět sejít celá rodinka, jak jinak než k oslavě svátku a narozenin, tak určitě příjdou vhod. Horší to bude s tím hodovacím prostředím.
    Měj se pěkně a díky za bezva návod...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Květuško, tu katostrofu, co Tě postihla jsem viděla!! Sušenky vyzkoušej a uvidíš, že jedlíkům budou chutnat§

      Vymazat
  6. Alis ahoj! :-)
    Tak recept budu muset opsat (vytisknout), protože mladší bráška vanilkové sušenky miluje! Jemu by ještě určitě líbilo do nich nějaká náplň, ale už ho vidím, jak si je dává ke kávičce. :-)
    Já mám strašně ráda domácí sušenky, zejména ty, co dělá bráška, teď si nevzpomenu na jejich název. Dělá je už spoustu let, když byl malý tak od mamky dostal kuchařku kačer Donalda a podle ní nám vařil - kuchtil. :-) A tyto sušenky u nás nabraly veliké oblibě. :-)

    Ale já jsem si teď strašně moc (i když to nejsou sušenky) zamilovala kokosky podle tvého receptu. Ty další se nám povedly ještě více a dokonce měly i tvar jako ty tvoje. :-)

    Koukám jaké krásné tvary mají tvoje sušenky - máš úžasná vykrajovátka. :-)

    Přeji ti krásný den Alis. Ahooooooj!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, moc díky! Jsem moc ráda, že u vás doma kokosky zdomácněly :)

      Vymazat
    2. Myslím, že jsou to "Dukátky Magiky von Čáry". Dělám je někdy jako vánoční cukroví a jsou opravdu dobré. Teď jsem k narozeninám dostala vykrajovátka a razítka na sušenky, tak vyzkouším tento recept, protože vypadá mooooc dobře. Dám vědět, jak jsem dopadla a jak moc chutnalo :-)

      Vymazat
    3. díky za receptík. Věřím, že sušenky budou chutnat :)

      Vymazat
  7. Ahoj Ali, vykrajovátka jsou nádherná. Věřím, že i sušenky budou super. Dávám je do záložek a vyzkouším. :-D

    OdpovědětVymazat
  8. A je to! Recept mám zkopírovaný, jen nemám tak parádní vykrajovátka jako Ty. Ale to nevadí, ne? Určitě je vyzkouším až budeme mít nějakou sešlost. Díky, ještě jsem sušenky nikdy nepekla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, na vykrajovátkách vůbec nezáleží!! Jde to udělat i s klasickými vánočními!!! Chutnat budou stejně!

      Vymazat
  9. Vypadají krásně, mají zajímavé tvary. Jednoduchý recept se vždy hodí, i když peču docela málo.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Ali, susenky vypadaji moc lakave, mam vykrajovatek dost,ale takhle krasna nemam-kde jsi je sehnala? Tady na ne tezko narazim, ale az pojedu do Prahy....Zatim te zdravim, hezky vikend!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růženko, moc Tě zdravím. Tahle vykrajovátka jsem předloni dostala od své kamarádky. Nevím, jestli se tu ještě dají sehnat. Kouknu se po nich a dám Ti vědět!!!!

      Vymazat
    2. Jen mě napadlo ohledně těch originál vykrajovátek,která možná nejdou sehnat,že by se třeba do těsta dal použít obtisk z klasických čistých dětských razítek např. se zvířátky. Nevím,musím to vyzkoušet :-) Zdravím Vás Martina

      Vymazat
    3. To je moc dobrý nápad! Díky za inspiraci!!

      Vymazat
    4. Musím to teprve vyzkoušet a pak Vám napíšu :-) Není nad improvizaci,když to jinak nejde :-)Martina

      Vymazat
    5. Dobrý den Alis,tak inspirovala jsem a vyzkoušela na sušenky dětská razítka se zvířátky. Nedělala jsem tedy Vaše vanilkové sušenky,ale koka sušenky, ve kterých je kokos,takže myslím,že razítka tak nevyniknou :-) Podle mě je tedy třeba spíše silnějších a hlubších razítek,aby obrázek byl dobře vidět,takže myslím,že ta Vaše originál razítka budou asi nejlepší. Nezbývá mě tedy,než se po nich někde poohlédnout. Myslím,že tady na netu se určitě nějaká najdou. A Vaše vanilkové sušenky určitě také vyzkouším, možná,že razítka na nich budou výraznější :-) Mějte se pěkně Martina

      Vymazat
    6. :-) Chtěla jsem napsat,že jsem improvizovala.....nějak jsem to popletla :-)Martina

      Vymazat
    7. Pěkný den Martino, děkuji za zprávu! Jsem ráda, že jste razítka odzkoušela. Myslím, že na těch vanilkových by tvar mohla držet. Na KOKA sušenky se také chystám, akorát teď mám mimo provoz troubu, takže si na ně ještě chvilku počkám.

      Vymazat
    8. Opět Vás zdravím paní Alis, máte pravdu,že na těch vanilk.sušenkách by razítka měla být vidět víc. Určitě ještě vyzkouším :-) Koka sušenky jsou vynikající, chutnají úplně,jako ty originál. Tedy já s nima měla v sobotu na oslavě mých narozenin veliký úspěch. Ať Vám brzy opraví troubu a můžete zase péct. Pěkný den Martina

      Vymazat
    9. Děkuji za návštěvu a snad se už i já brzy dočkám :)

      Vymazat
  11. Sušenky jsou parádní, Ali! Moc se mi líbí sušenkovoé vykrajovačky, ty v mé sbírce formiček chybí! ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den Alis, můžu se Vás prosím zeptat.....u vanilkových sušenek máte uvedený tuk Stella, já tyto tuky nepoužívám, obsahují éčka. Dá se do sušenek použít i máslo? Máte s tím zkušenost. Děkuji za odpověď. Sušenky bych chtěla napéct pro děti na oslavu mých narozenin př.týden. :-)) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, máslo jsem zatím nezkoušela, ale myslím si, že s ním nic nezkazíte a naopak budou sušenky ještě jemnější. Jen pozor, aby se kapku neroztekly a držely tvar. Budu ráda, když dáte vědět, jak s máslem dopadly :)

      Vymazat
    2. Velice děkuji za bleskovou odpověď. V receptu jsou použitá vajíčka,tak snad budou sušenky držet pohromadě. Asi bude důležité mít dobře roztopenou troubu. To,že se mě cukroví rozjede se mě občas stává,když recept neobsahuje vejce,proto se těmto receptům spíše vyhýbám. Určitě Vám dám vědět. :-)))

      Vymazat
    3. Ať se pečení podaří a hlavně, ať chutná !!!!

      Vymazat
  13. dnes jsem objevila Váš prima blog :) a "sušenkama jste mne dostala", těším se, že se budu vracet, Alis přeji ať se daří :)

    OdpovědětVymazat
  14. Sušenky jsou výborné, děkuji za skvělý recept! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Sušenky jsem dělala poprvé a dle Vašeho receptu a těsto je opravdu báječné a skvěle se s ním pracuje a vše klaplo jak má a mé první sušenky jsou na světě! Moc moc děkuji

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...