Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Těstovinový salát s tuňákem

Stránky

pátek 17. května 2013

Těstovinový salát s tuňákem

Salátů není nikdy dost! Dají se jíst ke svačině, k večeři, k obědu  Dají se jíst studené i teplé. A o surovinách ani nemluvě. Saláty dělávám hodně hlavně v letních  měsících, kdy je dostatek čerstvých surovin. No a samozřejmě další výhodou, kterou nesmím opomenout je rychlost přípravy.



Tak a dnes jsem pro vás nachystala jeden z mých nejoblíbenějších salátů - těstovinový salát s tuňákem.



Na těstovinový salát s tuňákem potřebujeme
1/2 balíčku oblíbených těstovin (uvařit dle návodu na sáčku)
2 konzervy tuňáka v oleji
1 hrst rukoly pokrájené na kousky
10 cherry rajčátek pokrájených na půlky
4 vejce vařená natvrdo
sůl, salátové koření


                    


Do uvařených těstovin přidáme tuňáka v oleji, včetně oleje v kterém je tuňák konzervován. Celé dobře promícháme a přidáme rukolu, cherry rajčátka. Promícháme, dosolíme a pokud je potřeba přikápneme olivový olej. Já jsem tentokrát do salátu ještě přidala Rojikovo koření Dekora s kterým mám v salátech výbornou zkušenost. Více o tomto koření vám napíši v kořenářském okénku.
A salát je hotový. Navrch přidáme vajíčka pokrájená na osminky a můžeme podávat.




Pro malé připomenutí: maso z tuňáka je bohaté na bílkoviny, je lehce stravitelné a tudíž i zdraví prospěšné. kromě jodu, fosforu, vápníku obsahuje vitamíny A,B,D.
Nabídka konzerv s tuňákovým masem je v našich obchodech opravdu pestrá.Tuňáka v obchodech objevíte  v konzervách - ve vlastní šťávě nebo v oleji. Maso může být buď vcelku (označení na konzervách steak) a nebo v kouskách (flaked)


Doporučuji vyzkoušet více značek a posoudit tak i kvalitu. Rozdíl je po otevření konzervy  vidět na první pohled....



Kromě nejrůznějších salátů používám tuňáka i do tuňákové pomazánky. Recept na tuňákovou pomazánku najdete ZDE




A na závěr malé kořenářské okénko. Dnes vám v něm představím koření, které je vhodné na ochucení letních salátů, na ozdobu grilovaných mas.Toto koření je také ideální do mlýnků na koření.


Koření je složeno ze směsi hořčice, drceného česneku, zelené kapie. Výhodou tohoto koření je, že neobsahuje sůl, což při přípravě nejrůznějších salátů je pro mě důležité.
Pokud chcete Koření Dekora  také vyzkoušet, podívejte na stránky  Rojikova koření -  ZDE. 

 Tak a dnes máme uvařeno!





A co VY a saláty?

28 komentářů :

  1. Ahoj Alis! Salát vypadá velmi dobře a jedle. Musím překonat svou obavu z tuňáka a zkusit ho.
    Přeji pohodový víkend. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Saláty jsou moc fajn a tvůj je určitě hodně dobrý, zkusím.

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska Alis vaříš přesně dle mých chutí - saláty já teď dělám ve všemožných variacích - většinou do práce a tak. Spíš přidávám kuřecí maso, protože ryby moc nejím (ještě tak uzeného lososa), ale moje děti tuňáka milují (pomazánku jím i já, je skvělá:), takže jim takový salátek připravím. Díky i za tip na druh konzervovaného tuňáka - ten Tvůj vypadá dobře, já osobně mám radši kousky nebo steak než když je to s prominutím "sečka" :)....Skvělý tip na teplé dny. Užij si krásný víkend Alis!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Těstovinové saláty mám strašně moc ráda - všeobecně saláty miluji! :-)
    Nedávno jsme si dělali s mamčou těstovinový salát s kukuřicí, kuřecím masem, bílým jogurtem (a může být i majolka, tu jsme si tam nedaly) a kořením. :-) Mňam!!! To byla lahůdka, až jsme měly boule za ušima. :-)

    A teď hojně používáme koření Adžika a to je taková lahůdka! Dokonce tímto kořením posypáváme italské chlebové placky podle Verunky. :-)

    Alis měj se krásně a ahooooooooooooj!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári,moc Tě zdravím! Adžiku vyzkouším, mám jí sáček doma, takže půjdu do toho :)

      Vymazat
    2. No to je super! :-) Tak pak dej vědět, jak vám chutnala jo? ;-)
      Ona se nejvíce používá k masu a prý je nejlepší na grilovaném mase, ale nám tedy moc chutná i na těch plackách - je to výborné! :-)

      Vymazat
  5. Alis ahojda,
    já to mám úplně stejně jako Šavrda, také miluju těstovinové saláty a tenhle jsme ještě nedělali, tuňáka určitě doma máme, mamka z něj dělá taky pomazánku, jen malinko jinou a tak ten salát určitě ozkoušíme.
    Ali zdravím celý Jedlíkov

    OdpovědětVymazat
  6. Alis, tuňáka mám moc ráda, většinou z něj dělám pomazánku. Vím, že se používá i do těstovinového salátu, ale ještě jsem to nevyzkoušela.

    OdpovědětVymazat
  7. Těstovinové saláty já moc ráda a tak určitě vyzkouším :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Alis!
    Saláty já mám moc ráda.Těstovinové si dělávám taky,i když jen pro sebe,protože manžel je moc nemusí.Ale těstoviny s tuňákem dělávám taky,ale jedině teplé,se zeleninou a bez vajíčka....těstoviny s tuňákem,zamíchat zeleninku a posypat sýrem.
    Moc zdravím a přeju prima zbytek víkendu!

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Ali, ten Tvůj salát jsme včera dělali na večeřu, snacha má taky ráda těstoviny a tak ho udělala a byl výborný, moc nám všem chutnal!!!!!!!!Ali , přejí Ti krásný zbytek neděle a prima vykročení do nového týdne a skvělé nápady na vaření!!!!!!!! Pa..pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alí, moc mě těší, že jste ho vyzkoušeli a hlavně, že jste si pochutnali!!!!!!

      Vymazat
  10. Ahoj Alis, už jsem u tebe dlouho nebyla, tak mám co dohánět. Tento salát se mi moc líbí, určitě ho vyzkouším. Doma jsme letos začali pěstovat rukolu, ale já jí stále nemůžu přijít na chuť. možná se to časem podá. každopádně díky za dobrý tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko,moc Tě zdravím. Rukola má opravdu hodně specifickou chuť a samotná je i na mě dost ostrá. Ale v salátu ji mám moc ráda :)

      Vymazat
  11. Salát podobný dělávám. Líbí se mi to koření bez soli!

    OdpovědětVymazat
  12. Saláty mám hrozně ráda, Ali, děláme si je s mamkou často k obědu v různých obměnách. Tuňáka moc nemusím, bouří se mi po něm žaludek! ;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Takový si dělám hrozně často doma! :) Vypadá "k sežrání!!!!:D Budu moc ráda, když se zúčastníš give away :):)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahojky Alis.. :)
    Tak ten vypadá opravdu lákavě. Saláty si dělám dost často, ale nikdy jsem se neodvážila přidat nějaké maso, nebo tuňáka. Myslím, že to budu muset vyzkoušet :)) :P

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...