Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Mátový sirup s citronem

Stránky

pondělí 27. května 2013

Mátový sirup s citronem

Ještě než vám tu představím slíbené další jahodové recepty, tak tu pro vás mám recept  na domácí mátový sirup s citronem.
Domácí sirupy jsou u nás doma hodně oblíbené. A protože bylo potřeba mátu ze zahrádky pomalu ostříhat, tak jsem se pustila do výroby domácího sirupu.

domácí mátový sirup




Recept na mátový sirup jsem vám tu již představila vloni. Recept najdete ZDE. A pro letošní sirupovou sezonu jsem ho ještě trochu vylepšila - doplnila o více citronu. 
Takže letošní domácí mátový sirup jsem připravila takto:

2 hrsti čertvých mátových lístků
1 velký citron pokrájený na kolečka
750 ml převařené, vychlazené vody
asi 650 g krystalového cukru
2 lžičky kyseliny citronové
šťáva z 1/2 citronu


1. den
mátové lístečky opereme a vložíme do hrnce. Přidáme na kolečka pokrájený  citron a vše zalijeme 750 ml převařené, vychlazené vody. Necháme 24 hodin vyluhovat.

2. den
Namočené lístky a citron přecedíme. Do přecezené vody přidáme cukr, kyselinu citronou a šťávu z 1/2 citronu. Vaříme tak dlouho, dokud se cukr nerozpustí a potom ještě asi tak 4 minutky necháme převařit.
Plníme do čistých skleniček.



A máme hotovo!
A z tohoto sirupu si můžeme připravit úžasný osvěžující nápoj!!!! Sirup stačí zalít vychlazenou perlivou vodou, přidat kousky limetky, led a pár lístečků čerstvé máty ......
A pokud vám vydrží do zimy, pak takový horký čaj s domácím sirupem..no prostě využití je univerzální :)

A ještě pár poznámek o mátě - máta peprná je jednou z bylinek, která napomáhá odstraňovat křeče, zejména křeče trávicího ústrojí, povzbuzuje vylučování trávicích šťav, má protizánětlivé účinky. Kromě  sirupu ji můžete použít i do ovocných  salátů, koktejlů a také do moučníků :)




Vyzkoušejte i další domácí sirupy:

Domácí citronový sirup - ten můžete připravovat i v zimě! Recept najdete ZDE


A můj loňský objev sezony - domácí dýňový džus. Recept najdete ZDE




A co VY a domácí sirupy? Vyrábíte  také doma sirupy nebo dáváte přednost kupovaným?






35 komentářů :

  1. jejo Alis to sa mi veru zíde :-) i keď ešte nemám zasadenú mätu, ale plánujem...ďakujem za receptík a teším sa na jahôdkové :-)
    pekný dník
    pa Zdenka

    OdpovědětVymazat
  2. Zase jsi mne mile překvapila, co všechno zvládneš doma vyrobit. Zdravé a dobré, pardon určitě výborné, to jsi tedy fakt dobrá!

    OdpovědětVymazat
  3. Mátový sirup jsem kdysi vyráběla. Přiznám se však, že raději mám mátový čaj bez cukru. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Jééé, tak koukám na tvé jahodové záhlaví a dala bych si naprosto všechno!!! A víš co? My dnes máme kynuté knedlíky a to jahodové a meruňkové!!! :-)

    Koukám, že bych si mátu měla dávat častěji - děkuji za informace, ohledně máty a žaludku. ;-)

    Sirup vypadá senzačně. :-) My jsme sirupy také dělávali, dokud babička žila, dělali jsme malinový, z černého rybízu (ten jsem měla já nejraději!!). :-) A Pak jsme dělali jahodový. A babička nám potom dělávala výborný jablečný mošt! Bože - po tom se vždy šíleně zaprášilo!!! :-)
    Nyní sirupy už neděláme a jen občas si nějaký koupíme. ;-)

    Dýňový džus už jsem také ochutnala a byl výborný. :-) Jediné, co jsem ještě neochutnala a ráda bych, tak dýňovou polévku. :-)

    Alis měj se nádherně a ahoooooooooj!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, moc Tě zdravím! Až bude dýňová, tak Ti dám recept na rychlou a moc dobrou polívku!!! Měj se moc hezky!

      Vymazat
    2. Jůůů, Alis tak to moooc děkuji. :-)

      Vymazat
  5. Alis mátu na své zahrádce mám a na sirup se chystám :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Teda Alis tento sirup vypadá skvěle, já mám strašně ráda mátu a mátový čaj piju teplý i studený - na žaludek i bolehlav :-D a s citronem je nejlepší. Jen škoda, že nemám tu vzrostlou mátu, hned bych běžela dělat sirupek :)....Skvělý tip, už ty fotky jsou osvěžující! Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  7. Sirupy ani nevyrábím, ani nekupuju, Ali, dávám přednost čisté vodě. Tvůj mátový sirup se mi ovšem zamlouvá, jenže bych si musela čerstvou mátu koupit, na naší zahrádce se nedá skoro nic pěstovat. :-(

    OdpovědětVymazat
  8. Tak už mám hotovu domácí jahodovou marmeládu, sirup z květů černého bezu a letím na zahradu natrhat další květy na marmeládu a jak tak koukám, tak ještě musím natrhat mátové lístky na další sirup..o)))

    Alis, děkuji za recept na mátový sirup s citronem o)))

    Danda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dando,moc díky za návštěvu! Ať se vaření daří!

      Vymazat
  9. Stejně dělám i sirup z kopřiv (mladší jsou lepší) a meduňky... asi by to šlo ze všech bylinek. Chystáme se tento týden zkusit lipový květ. Základ je všude stejný, jenom podle chuti upravuju množství citronu.
    Všechny sirupy zavařuju na 10min na 80stupňů do šroubovacích zavařovacích sklenic - nekazí se. Dělávám jich hodně, u nás doma frčí. Manžel má nejraději kopřivu, já květ bezu.
    Ivana.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Alis,právě jsem dodělala další dvě várky mátového sirupu.Já je stejně jako Ivanka zavařuji,stačí chvilka,jen aby chytlo víčko,dělám to tak léta a opravdu se nakazí.Letos kromě mátového,mám i kopřivový,bezinkový,akátový,meduňkový a chystám se i na šalvějový.Letos jsem si koupila šalvěj i ananasovou,tak asi vyzkouším i z ananasové šalvěje.Měj se pěkně :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  11. vyborny napad vyzkousim

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den,
    právě jsem podle Vašeho receptu vyrobila sirup. Poradíte ještě jak uchovávát? V ledničce?
    Nebo ještě raději zavařit?
    Díky Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za návštěvu! Pokud máte sirupu menší množství a je reálně, že ho tak do 3 týdnů spotřebujete, potom ho můžete klidně mít pouze v chladu, třeba v ledničce. Jinak tím, že ho "klasicky" zavaříte vůbec nic nezkazíte.

      Vymazat
    2. Jéžiš to je dobrý, je to krásně jemný a chutná to mnohem líp než kupovaný ice tea....zařazuji do rodinných receptů...
      Mátu už jsem chtěla zlikvidovat, neb čaj nikdo moc nepije, ještě, že jsem to neudělala!
      Díky

      Vymazat
    3. Děkuji za návštěvu!!Moc mě potěšilo, že jste vyzkoušela a co víc, že se povedlo a chutná!!! Pokud mohu doporučit, tak vyzkoušejte i citronový sirup...určitě také nezklame!!!

      Vymazat
  13. Mám vyzkoušeno a musím se pochválit,že se mi povedl.Děkuji za super recept!!!!!!!Moc chutný.

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji za zajímavý recept.Je to vynikající a musím se pochválit,že se mi povedl.Moc nám chutná!!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda je možné do domácích sirupů přidat raději cukr třtinový, děkuji. Adéla

    OdpovědětVymazat
  16. Dobry vecer Alis, zaujimalo by ma, ci je mozne v sirupe cukor nahradit medom, ak ano, v akom pomere, pripadne cukor uplne vynechat. Vasa stranka posobi ako pohladenie duse, dakujem :-). Slavka

    OdpovědětVymazat
  17. Slávko a Adélo, díky za návštěvu, S použitím třtinového cukru a medu v sirupu bohužel nemám žádné zkušenosti!

    OdpovědětVymazat
  18. Sirup dělám skoro ze všech bylinek co mám v zahrádce a všichni jsou spokojení. Vždy se povedou a hlavně jsou zdravé. Všem šikulkám doporučuji. Věra

    OdpovědětVymazat
  19. ahoj,tak jsem právě dodělala a mátu tam vůbec necítím a to jsem vše dělala podle postupu,spíš cítím tu kyselinu citronovou :-(

    OdpovědětVymazat
  20. Díky za typ na sirup, domácí přímo milujeme, vlastně ,ani žádné jiné nekupuji, vystačím si s bezovým, a černého rybízu, kteréh jsem měla letos nadbytek a když se zadaří nasbírat maliny, tak v pohodě vyjdu od sezóny k té další.. a mátový vyzkouším strašně ráda, mátu přímo milujeme!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...