Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí škvarky z mikrovlnky

Stránky

čtvrtek 21. února 2013

Domácí škvarky z mikrovlnky

Dnešní recept je další z řady mých experimentů v kuchyni. Jak už mě znáte, tak musím každý (téměř neuvěřitelný) recept prozkoumat. 
Tenhle recept jsem, se spoustou dalších receptů lákajících k vyzkoušení, dostala od paní Nadi, s kterou jsem se seznámila díky mé blogové kamarádce Růžence. Díky Nadinými receptů tenhle experiment nebude poslední!! Mám už nachystaný další - o trochu dietnější!
Minulý týden na mě doma z kalendáře od Gurmánky Šárky vykukovalo úžasné škvarkové sádlo a  k tomu ještě v poště tenhle recept...no prostě domácím škvarkům nešlo odolat!



domácí škvarky




Věřte nebo nevěřte, domácí škvarky lze udělat i v mikrovlnce. O tom, že  v mikrovlnce lze udělat rýže či hrníčkové knedlíky, jsem vás tu už přesvědčila..ale škvarky...tak tomu se nechtělo věřit ani mně.
Ale dost povídání ...
Na domácí škvarky z mikrovlnky si připravte:
1 kg syrového sádla (množství je na 2 dávky)
větší zavařovací sklenici na slité sádlo
mléko a sůl



Sádlo nakrájíme na menší  kostičky a polovinu (0,5 kg) vložíme do vyšší nádobky s víkem vhodné k mikrovlnění. Nádobku přikryjeme a vložíme do mikrovlnky, kterou nastavíme na 13 minut.
Po nastavený čas necháme sádlo pěkně mikrovlnit..nezasahujeme...po 13 minutách poprvé slijeme vyškvařené sádlo do připravené sklenice.....
a jedeme dál....zbylé sádlo pěkně promícháme, nádobku opět uzavřeme a tentokrát  dáme na 4 minuty mikrovlnit...opět nezasahujme...a čekáme



a po 4 minutách opět slijeme vyškvařené sádlo...pokud se nám zdají škavrky ještě nevyškvařené, tak doporučuji ještě jednou 3-5  minutové vlnění (dle potřeby).


A nyní nastává předpolední fáze...


aby nám škvarky krásně zrůžověly, přilijeme na škvarky asi tak 3 lžíce mléka, dobře promícháme a dáme  vlnit na poslední 3 minuty...

A je tu závěr....slijeme poslední zbytky vyškvařeného sádla a krásné zlaté domácí škvarky jsou tady...



Při přípravě mě napadl také typ na malý jedlý dárek..takové škvarky v sádle...ty určitě mnohé potěší!




Tak dnešní experiment je u konce! Musím říct, že škvarky zmizely rychlostí blesku! 



Zdroj receptu : paní Naďa, původní recept upraven o prodloužení časů.








35 komentářů :

  1. Ahoj Alis!
    Škvarky vypadají hodně lákavě, ale u nás je jíme jen výjimečně, kupuji si čerstvé domácí od známého řezníka. Přítel je má rád, ale sní jich tak 10 deka. Pro mě by se nevyplatilo je dělat a stejně nemám mikrovlnku.
    Posílám pozdrav! :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jeej, a toto je super si fakt fajn že nam tu dávaš tak fasa receptíky :-)ale mám otázočky lebo to chcem skúsiť. To víko
    na nádobe ma byť plné alebo špeciálne, ako keď varím ryžu s dierkami? a druhá otázočka, keď pokračujem na ďalšie minútky v
    mikro...stále musí byť víko však... Krásny deň prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mery, na nádobu jsem dala plné víko - dělala jsem to v nádobě z varného skla, tak jsem použila to víko, co bylo u nádoby.Víko jsem ponechávala po všechny mikrovlnění.A´t se Ti škvarky povedou !!!!!

      Vymazat
  3. Alis, bravo! Mne by tedy takový dárek potěšil a jak! Já si občas vyškvařím jen kousek, protože to nesmím a také na konci přidávám mléko, znám to od maminky! Ale nenapadlo by mne, že to jde tak snadno v mikrovlnné troubě bez stálého míchání!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko,moc díky! Také se mi nechtělo věřit, že to půjde, ale byla jsem překvapená a nadšená!

      Vymazat
  4. Škvarečky vypadají parádně,ale....tuto dobrůtku si můžu dopřát jen výjimečně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko, moc díky. Také je moc často nedělám.

      Vymazat
  5. Alis, tak s tímhle receptem se určitě zavděčím svému muži, škvarky, to je jeho! A máš pravdu, v té mikrovlnce je to vlastně takový experiment, který stojí za vyzkoušení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko,moc díky! A hlavně je to bez míchání a rychle hotové!

      Vymazat
  6. Tak to je pro mě velké překvapení - že jdou udělat škvarky i v mikrovlnce. Výborný tip! Sádlo čas od času škvaříme, používám sádlo i do játrovky a škvarky jsou skvělá zimní "mlska". Příště asi zkusím tu mikrovlnku. Krásný víkend Alis.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis, tak to je třeba vyzkoušet, je to lákavé. A už posílám po větru zprávu naší Jane, ať má přehled. Chodí k tobě taky na zvědy....Pěkný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Květuško,moc Tě zdravím ...holky jsem ráda, že sem chodíte :)

      Vymazat
  8. Tedy tak tohle je pro mě opravdu novinka :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Alis!
    Tak to zírám, že se dají škvarky udělat i v mikrovlnce! To musím mamce ukázat! Děkuji za skvělý recept. :-)
    Škvarky jsou u nás v oblibě, takže mám dojem, že také nevydrží příliš dlouho. :-D
    Krásný den přeji. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. No Alis ! to by ma v živote nenapadlo :-) škoda že tie naše musíme škvariť v kotli do mikrovlnky by sa nám nezmestili .... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Akeber, je toje na malé množství a na malou chuť :)

      Vymazat
  11. Alis ahojda, no škvarky a já , to je kombinace přímo božská. Už jsem ten recept na mamku halekala do obýváku a víš co, v pondělí skočí k řezníkovi pro sádlo, ale kdo má čekat do pondělka .
    Alis, mějte se doma moc krásně a mamka děkuje a taky posílá pozdrav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Verunko,moc Tě zdravím!!!Uvidíte, že si pochutnáte :)

      Vymazat
  12. Tak tohle určitě zkusím. Jen nevím, jestli najdu vhodnou nádobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katy, budu ráda, když vyzkoušíš!

      Vymazat
  13. Ali, tak to je pro mě novina. Já škvařím sádlo v troubě, ale o škvaření v mikrovlnce jsen ještě neslyšela. :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. Alis,původně jsem šla k Tobě nahlédnout na nějakou rychlou sladkost k zítřejšímu kafíčku, ale vidím škvarky - ty já miluju a dělám dost často, tak jsem přečetla a hledím, že je to možné se osvobodit mícháním u plotny. Díky za nápad. Určitě vyzkouším. Tak a teď jdu na to sladké :-) Pěknou neděli - Tonina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Tonino,moc Ti děkuji za návštěvu!

      Vymazat
  15. Na jakém stupni ohřevu se to prosím dělá?

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj,
    proklikala jsem se na tyto stránky dnes poprvé, ale určitě ne naposledy :-). Ráda bych se zeptala na výkon mikrovln. Díky,ať se daří a já to hned vyzkouším. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu. Mikrovlnku nastavuji a 750 W. Ať se vám škvarky povedou :)

      Vymazat
  17. Jsem tu dnes poprve a nestačím se divit a to vařím asi 5O let. Skvělý nápad s těmi škvarky, díky, určitě to zkusím jakmile nebudou vedra, ale v chladném počasí je to bašta. Všecky zdravím Eva

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Evi, díky za návštěvu a věřím, že není poslední :)

    OdpovědětVymazat
  19. Jé, tak to nemá chybu. Škvarky miluji a když si uvědomím, že dám vlnit sádlo a nemusím u toho stát, tak to je pecka. Díky :-) A tu Lučinu vyzkouším také - je to super - nic moc příprava a dobrota je na světě :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Tak jsem neodolala a vyzkoušela. Bohužel mne škvarky zklamaly. Nejsou vůbec křupané, spíše se ze sádla stala žvýkačka :-( Možná je to tím, že jsem sádlo neměla od řezníka,ale z obchodu..Tak z nich udělám škvarkové placky, do těch budou skvělé :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...