Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Koláčky bez kynutí

Stránky

čtvrtek 14. února 2013

Koláčky bez kynutí



Dnes jsem tu s receptem na rychlé koláčky bez kynutí. A protože je Valentýn, tak dnes jsou to koláčky přímo valentýnské:). Ale klidně mohou být i pouťové, posvícenecké...prostě koláčků není nikdy dost!


posvícencké koláčky
domácí koláčky bez kynutí






Tyhle klidně koláčky by se daly klidně zařadit i do kategorie rychlé koláčky... rychle udělané, rychle upečené a rychle snědené :).

Receptů na koláčky bez kynutí existuje spousta a přesto každý je jiný. A tak dnes vám představím recept, podle kterého dělávám koláčky já.

 Na rychlé koláčky bez kynutí potřebujeme:

250 g ztuženého tuku (Omega, Iva)
500 g polohrubé mouky
2 celá vejce
špetka soli
1 kostička droždí


Nejprve si připravíme z droždí kvásek. Mezi tím, než se nám kvásek probudí si na hrubém struhadle nastrouháme tuk. Potom  přidáme mouku, sůl, vejce a kvásek a vše zapracujeme do těsta. 
A pozor, přestože je v těstě kvásek, nenecháváme těsto vykynout, ale hned vyválíme placku z které nakrájíme čtverečky a naplníme oblíbenou náplní. Já jsem tentokrát koláčky plnila domácí  švestkovou nutelou. Ale naplnit je můžete i domácími povidly či makovou nádivkou

Čtverečky dobře zabalíme a klademe na plech. 
pečeme na 200 st asi tak 18 minut.
Po upečení koláčky potřeme rozehřátým máslem a obalujeme v moučkovém cukru s vanilkou.

pouťové koláčky


A protože máme dnes Valentýna, tak bych vám všem chtěla poslat malý valentýnský pozdrav!










Nezapomeňte se k Jedlíkovi připojit také na FACEBOOKU!

36 komentářů :

  1. To je hodně sympatický recept.Příští víkend asi vyzkouším, pak dám vědět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko,moc Tě zdravím! Budu ráda, když vyzkoušíš a dáš vědět, jak chutnalo!

      Vymazat
  2. Vypadají lákavě a dokonce ani nepotřebují kynout.Tak to snad bude docela rychlá varianta na dobrotu!!!
    Tvoje vídeňské knedlíky u nás měly velký úspěch!!!DĚKUJU!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blani, moc díky a jsem ráda, že knedlíky chutnají!!!

      Vymazat
  3. Juu, mám rada také rýchlovky...rýchle cesto a hneď aj do rúry a nie vyprážať, super. A Valentínske srdiečka sú nádherné, krásneho valentína aj tebe Ajka :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám strašně ráda malé koláčky, chodím na čerstvé do nedaleké pekárny, jen je moc nepeču - upekla jsem je všehovšudy dvakrát za život - proto oceňuji, že to někdo umí a dobře...Hezkého a sladkého Valentýna Tobě Alis!

    OdpovědětVymazat
  5. Supr, zrovna jsem si říkala co upíct, když mám jen polohrubou mouku:-))

    OdpovědětVymazat
  6. Jejda, vypadá to moc lákavě. Já mám ráda jídla, která nevyžadují moc dlouhou přípravu. A koláčky mám moc ráda, takže určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis zdravím, koláčky se mi zamlouvají, asi je co nevidět vyzkouším. Díky za tip...

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Alis!
    Využívám povolení k internetu a hned jdu k tobě. :-)
    Koláčky bych si tedy opravdu s chutí dala. :-)

    Jé a ta srdíčka, tak ta jsou krásná. :-)

    Alis měj se nádherně a ahoooooj!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Ali, koláčky vypadají móóóc dobře. :-D

    OdpovědětVymazat
  10. moc hezké koláčky Alis! a supr že se nemusí čekat, až vykynou nebo taky nevykynou v mém případě :-D Myslíš, že by se místo ztuženého tuku dalo použít máslo? Já ztužený tuk nepoužívám. Dík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kivi, s tím máslem nevím, já jsem to s ním nezkoušela.

      Vymazat
  11. Ahoj Alis,koláčky máš krásné! Mám ráda takové rychlé recepty,nějaký nekynutý na koláčky mám,dlouho jsem ho nedělala,tak potom srovnám,jestli je podobný tomu tvému.Určitě je ale vyzkouším.Mám recept i kynutý pod vodou,to znáš? Přeji ti pěkný víkend:-)Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alí, kynutý pod vodou neznám..a budu ráda, když se podělíš o recept :)

      Vymazat
  12. Zdravím,
    mohla bych se zeptat, jakým způsobem v tomto receptu necháte vzejít kvásek? Děkuji za odpověď.
    ER

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvásek se dělá tak, že rozdrobí kvasnice, přidá se 1,5 lžičky cukru, 1,5 lžičky mouky vše se dobře promíchá a zalije se vlažným mlékem. Mléka se dává tolik, aby vznikla hustší kašička, takže pozor, nedat ho mnoho. Potom už jen vyčkat, až kvásek vzejde.

      Vymazat
    2. Kvásek sed ělá tak, že rozdrobíme kvasnice, přidáme 1,5 lžičky cukru, 1,5 lžičky mouky a vše dobře promícháme. přilejeme vlžné mléko. Množství mléka tolik, aby vznikla hustší kašička. A potom už jen necháme kvásek vzejít.

      Vymazat
  13. Když jsem koláčky viděla, první moje myšlenka - tak tohle mám ráda - pěkně sladké a mastné a pocukrované. Další myšlenka - to je ale kalorií! :D A další - jo, upekla bych, ale zase bych je jedla sama, ti mí mlsouni....A poslední po přečtení receptu - už vím, jak zužitkuju Omegu zbylou od vánoc a zaimovanou v mrazáku.....jen si fakt musím dát bacha, abych je nespráskala všechny najednou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katy, tyhle koláčky mají tu výhodu, že se dají jíst i druhý den a jsou stále dobré!

      Vymazat
  14. Alis tak receptík je napsán a příští týden je upeču,dám potom vědět.

    OdpovědětVymazat
  15. Mňam, podle obrázku jsem si myslela, že jsou to koláče, které dělám při zvláštních příležitostech, ale ty moje jsou kynuté a po upečení je taky máčím v rozpuštěném másle, do kterého navíc cvrknu trochu rumu, a jako ty obaluji v cukru s vanilkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jituš, s tím rumem to je moc dobrý nápad! příště ho hned vyzkouším.

      Vymazat
  16. To jsi mi připomněla, že jsem dlouho tyto koláčky nedělala! Mám totiž podobný recept, jen s hladkou moukou a těsto dávám do ledničky než je celé zpracuji. Dělávaly nám ho ženy z jedné školní družiny a my s nimi vždy na svatbu syna a dcery - to už je daleká historie! Ale recept mám a už jsem je mockrát dělala sama. Ale jako koláčky - vykrojit kolečko a nahoru náplně - maková, tvarohová, povidlová, také dobré!

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Ježurko, já jsem je zatím jako vykrajované koláčky nezkoušela, ale vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  18. To je parádní rychlý recept, Ali, rozhodně stojí za vyzkoušení.

    OdpovědětVymazat
  19. Ali, tenhle recept je přímo suprový, žádné čekání na vykynutí a koláčky udělané raz dva!!!!!! Jenom co budu moct chodit a zahodím berle , tak je hned udělám, protože naše děcka moc rádi koláče!!!!!!!! Ali moc Tě zdravím a přejí Ti krásný nedělní den!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alí, moc Tě zdravím!! Brzy se uzdrav, ať můžeš zase péct dobrůtky !!!

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...