Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí jahodová marmeláda

Stránky

pátek 21. června 2013

Domácí jahodová marmeláda


Dnes zůstaneme u domácího zavařování a  uděláme si  domácí jahodovou marmeládou.
Pokud se vám najednou sejde vetší množství jahod,tak doporučuji vyzkoušet domácí jahodovou marmeládu. Domácí jahodová marmeláda je daleko lepší než ty kupované "jahodové pomazánky", kde velkou část obsahu tvoří jablečný protlak..prostě domácí je domácí :) A její příprava není vůbec složitá. Důležité je nebát se pustit se do výroby :)





Na přípravu domácí jahodové marmelády potřebujeme:

1 kg jahod
1 balení želírovacího cukru (použila jsem Dr. Oetker 2:1)  - na 1 kg ovoce, 1/2 kg želírovacího cukru
1 lžičku kyseliny citronové





Jahody pokrájíme na menší kousky a na mírném ohni "dusíme ve vlastní šťávě". Vzniklou jahodovou hmotu pomocí ponorného mixeru rozmixujeme do požadované konzistence. U nás vedou kusky jahod  v marmeládě. Přidáme želírovací cukr, kyselinu citronovou , promícháme a za stálého míchání přivedeme k varu. Povaříme asi tak 5 minut. Během vaření sbíráme pěnu. Odendáme ze sporáku. Necháme chvilku zchladnout a plníme do čistých a suchých skleniček. Na 5 minut otočíme víčkem dolů a máme hotovo!
Já pro jistotu skleničky ještě zavařím.
A  počkejte v zimě, jak se vám tahle dobrůtka náramně hodí!


?

A z jahod můžete vyzkoušet také rychlý jahodový koláč.


 



A úplně nejraději mám jahodovou pěnu




A co VY a jahodová sezona?













22 komentářů :

  1. Jahodová sezona je asi ta nejsladší kterou znám, jahodové knedliky určitě vyzkouším...:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jahodovou sezonu úplně zbožňuju, Ali! Mám ráda jahodové moučníky, koktejly, jahody rozmačkané se smetanou, jahodové knedlíky, jahodovou marmeládu, ... i jahody jen tak. Má to ale jednu vadu, musím jahody draho kupovat.
    Tvoje recepty jsou jeden lepší než druhý!
    Tak si užij jahody a krásný víkend k tomu! :-) Ahoj, Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Taky marmeládu pro jistotu zavařuju:-)) A pěnu neznám, jdu mrknout:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Tak já zrovna dojídám jahodovou výbornou marmeládu, kterou jsem dostala od Verunky. :-)
    A nedávno jsem měla jahodový koktejl, který mi udělala mamča. :-) Mňam! Byl lahodný a osvěžující. :-)

    Jahody mám velice moc ráda a chutnají mi jak v knedlíkách, tak jako buchty, koláče, marmelády, šťávy - prostě všude. Jen za sirova je nemohu jíst - je to zvlaštní, ale když je jím sirové, tak se mi objeví alergie, ale rozmixované v mléce - koktejl mi nic nedělají. :-)

    Alis měj se mooooooc krásně. :-)
    Ahoooooooooooooooooj!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Alis,marmeláda vypadá ve skleničkách bezvadně,taky jsem si dělala.I když si musím jahody taky kupovat,nikdy si ujít jahodovou sezónu nenechám! :-))Jsou knedlíky,poháry,nepečené dortíky a dosytosti se nacpem! :-))))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak právě před chvíli jsem skončila s děláním jahodového džemu. Jahůdek jsme se už dosti najedli a zase jsem natrhala plný kastrol, tak co s nimi, žeee??? Tak jsem zvědavá, jak mi chytnou skleničky.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak já letos zatím dělala kynuté knedlíky s jahodama s jahodovou omáčkou -- něco si děti umačkaly s cukrem a zbylo mě jen kilo na marmeládu kterou jsem dělala včera...Doufám e ještě nějaké nakoupím --- abych mohla ještě dodělat :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Výborná marmeláda, doma si pochutnáte. My před lety trošku marmelády vyráběli, ale už nemáme vlastní jahody, takže ty kupované už tepelně neupravuji.

    OdpovědětVymazat
  9. To se to dělá jahodová marmeláda když jsou domácí jahody, co? Já si teď právě objednala od dcery sousedky asi 2 kg jahod, ze kterých maximálně upeču ten Tvůj jahodový koláč a pak si "dám do nosu" s manželem!

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovinka jsem dovařila:-) Jednu várku už mám od pondělí, dnes jsem dělala druhou, pasírovanou. :-) Jahody si musím kupovat, vlastní nemáme, ale přesně jak říkáte, v zimě...

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Alis,
    taky jsem včera dělala, ale já dělám s gelfixem 2 : 1. Hruškový dělám s 3 : 1, protože hrušky jsou samy o sobě dost sladké. Jahody mám vlastní, ale letos jen paběrkuju, protože největší úroda byla když jsem byla na dovolené. Tak protože mladí už nechtějí jahody ani vidět, mi něco zbylo. Teď do toho prší, ale nedá se nic dělat, musím jít sbírat. Papa Alena T

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky. To nic, jen jsem zapomněla, jak k tobě vkládat komentář a tak jsem si to vyzkoušela. Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  13. jak dlouho asi ještě zavařujete děkuji

    OdpovědětVymazat
  14. Opeavdu nechavate trochu maemeladu zchladnout? Vetsinou se dava do sklenic horka nebo ne? Ja jen aby to klaplo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenalévám jí úplně vařící. Nechávám ji chvilku vychladnout, aby byla sice horká, ale ne úplně vařící :)

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...