Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Špagety HRK-HRK

Stránky

čtvrtek 29. srpna 2013

Špagety HRK-HRK

Původní název tohoto receptu byl špagety carbonara. Ale při jejich přípravě se použvá jedna z technik, která se používá také  při přípravě tolik známých  HRK-HRK řezů :) a  tak jsem opustila původní název a ode dneška jsou to jednoduše HRK-HRK špagety. 
Recept na tohle úžasné a rychlé jídlo jsem objevila v knížce vonící Itálií, kterou mi doporučila moje blogová kamarádka Růženka. 
A opět jsem se při vaření přesvědčila o tom,  že v jednoduchosti je krása....tedy v případě vaření  je za krásu považována chuť...







Dnešní recept je opravdu jednoduchý.
Oprostila jsem se od snahy do receptu cokoli přidávat, vylepšovat, svoji fantazii jsem ke sporáku prostě nepustila  a snažila jsem se držet napsaného postupu. Využila jsem moje "dovolenkové zásoby", ale co jsem bohužel nedodržela, byla pancetta....prostě sehnat u nás v Jedlíkově originál italskou pancettu (sušenou slaninu) je prostě nemožné. A tak jsem pancettu nahradila farmářskou slaninou zakoupenou u osvědčeného řezníka.  





Tak a zde je recept: 
na špagety HRK - HRK si připravte
200 g špaget ( na špagetách nešetřete, i u nás se už dají sehnat dobré špagety za rozumnou cenu. A pokud jednou ochutnáte opravdu kvalitní špagety, pak ten rozdíl  jednoznačně poznáte a nevrátíte se zpět...)
100g pancetty (sušené slaniny)
2 čerstvá vajíčka
olivový olej
50g sýra pecorino
50g sýra parmezán
sůl, pepř



1. nejprve si ve slané vodě uvaříme špagety
2. na olivovém oleji osmažíme nadrobno pokrájenou slaninu
3. vajíčka osolíme, přidáme pepř a dobře našleháme. Přidáme sýry celou směs dobře promícháme.

4. uvařené špagety zcedíme a přendáme do vyššího kastrůlku. Přidáme osmaženou slaninu a vajíčkovo-sýrovou směs



5. A nyní nastává 5. fáze - tzv. hrkací...odtud název HRK-HRK...Hrnec s připravenými špagetami, slaninou a vajíčkovou směsí přikryjte dvojitou potravinářskou folii, přikryjte pokličkou a vše dobře ze všech stran "protřepejte" . 

                     

Zběsilým třepáním docílíte toho, že se vajíčková směs krásně propojí s těstovinami a vytvoří " krémovou smetanovitou konzistenci". 
V této fázi jsem trochu odbočila od původního receptu, v původním receptu se psalo, že se má na protřepávání použít větší mísa, která se přikryje potravinářskou folií. Myslím, že hrnec s pokličkou je lepší, poklička folii  pěkně přichytí a při zběsilém protřepávání se tak člověk nemusí bát, že obsah skončí na zemi. 

6. máme hotovo....stačí jen sezvat jedlíky ke stolu......




A do mé sbírky rychlých a jednoduchých receptů přibyl další......




Pozvěte si kousek Itálie i do Vaší kuchyně.....




Zdroj receptu:  knížka s vůní Itálie...Eva Rýznerová - Říkal jsi Ti amo

A spoustu úžasných receptů  z italské kuchyně najdete také na blogu mé blogové kamarádky Růženky - ZDE




A co VY a špagety...jak je nejčastěji připravujete ve Vaší kuchyni?








15 komentářů :

  1. Prosím ťa Alis trošku som zrejme nepochopila tvoj postup receptu. Špagety na tento spôsob ma veľmi zaujali...ale prvá vec je, tie vajíčka prešľahané majú ostať surové, neupečené?. A nemohla by si mi prezradiť ktoré špagety patria podľa teba do vyššej kategórie? čiže tie dobré. Ďakujem krásne a pekný večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Alis ahoj! :-)
    Musím říci, že mě název velice pobavil! :-)
    Recept vypadá skvěle! :-)

    Já jsem jedním časem špagety vůbec nejedla a jen kvůli tomu, že jsou dlouhé! :-)
    Pak je mamka kvůli mě lámala na půlky, ale to se zase rozčiloval taťka, že mu utíkají z vidličky! :-D Ale teď je už zase jím a moc mi chutnají! Nejraději je mám, když je mamka jakoby přichystá s rajskou omáčkou - ale není to vyloženě rajská a pak je dá zapéct! Mňam! Tak tak mi chutnají strašně moc! A nebo pak je mám ráda ještě s masovou směsí - ty jsem se zase naučila jíst u švagrové, protože jsem moc nemusela mleté maso a díky této směsi, jsem se naučila jíst i to mleté. Ono když je skvěle ochucené, tak je lahodné. :-)

    Alis krásný den přeji a ahoooooooooooooooooooj!!!!!!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak už nejen buchta hrk hrk,ale už i špagety :-)))Ale určitě rychlovka a moc dobrá! :-) Alis,přeji ti krásný víkend :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Špagety vypadají zajímavě, takto je neznám. Ráda vyzkouším, děkuji za recept! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý recept :-) Já mám špagety ráda a druhy střídám, ony se na každé jídlo hodí trošku jiné.Nejraději mám špagety s podušenými rajčaty nebo zapečené s mletým masem. Ale tvůj recept rozhodně stojí za vyzkoušení.

    OdpovědětVymazat
  6. No super! Špagety miluje můj manžel a nikdy by mne nenapadlo, že chuť půjde dohromady i s vejci! Ale proč ne? Až budu fit, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Ali, jsem rada, ze jsem dodala inspiraci! Carbonara je urcite jedna z nejoblibenejsich a nejchutnejsich priprav testovin. A dik za propagaci blogu:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růženko, hned jsem inspiraci musela vyzkoušet!! Růženko, Tvůj blog si propagaci zaslouží, protože na něm máš spoustu úžasných receptů a nejen receptů!!!!!!

      Vymazat
    2. Ahoj Růženko, hned jsem inspiraci musela vyzkoušet!! Růženko, Tvůj blog si propagaci zaslouží, protože na něm máš spoustu úžasných receptů a nejen receptů!!!!!!

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...