Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Jablečný závin z jogurtového těsta

Stránky

úterý 8. října 2013

Jablečný závin z jogurtového těsta


Podzim je kromě dýňové sezony, také sezonou nejrůznějších ovocných závinů a štrůdlů. A není tomu jinak ani u nás v jedlíkovské kuchyni.  Jablíčka ze zahrádky zabalená v těstě, ta prostě vedou. Dlouhá léta jsem štrůdl dělávala z klasického kupovaného listového těsta. Byla to osvědčená rychlovka.






Nedávno jsem ale dostala recept na jogurtové těsto. Bílý jogurt máme doma v lednici stále při ruce a tak jsem se pustila do nového experimentu. A protože se experiment osvědčil, musím se o recept podělit i s vámi.....A  co se mi na tomto receptu ještě líbí je to, že do těsta nepřijde žádný cukr, takže je těsto vhodně i na štrůdl pro diabetiky :)

Na jogurtové závinové těsto potřebujeme:
1 malý kelímek  bílého jogurtu (200 ml)
70 g změklého tuku
špetka soli
300 g hladké mouky




Ze všech surovin si připravíme na vále těsto, které rozdělíme na  dva menší bochánky.




Z těsta vyválíme tenké placky. Těsto se krásně vyvaluje, nelepí, netrhá.....



A nyní placku  naplníme dle svých zvyklostí a chutí... u nás vedou jablíčka se skořicí. A u Tottobene na blogu jsem objevila další vychytávku....posypat jablíčka sladkou máslovou drobenkou...Zavineme, placky potřeme rozšlehaným vajíčkem a vložíme do vyhřáté trouby. Pečeme na 18 st.a si tak 30 minut.



A tady je fešák po vyndání z trouby. Pak už nebylo co fotit....... 







A co VY štrůdl?




A stále ještě malá agitace na závěr....Jedlík byl nominován na ocenění "Blogerka roku" v kategorii FOOD.
Pokud Jedlík patří do Vašich oblíbených a chcete ho podpořit svým hlasem, potom tak můžete učinit ZDE.

Hlasování je trochu složitější,  aby bylo zabráněno zneužívání hlasování a tak je potřeba nejprve Jeldíka v seznamu všech blogů najít, vyplnit hlasovací formulář a poté potvrdit  v emeilu...budu moc ráda, když Jedlíkovi věnujete svůj čas a svůj hlas :)


                                                         




37 komentářů :

  1. Tak ten stojí za vyzkoušení.Láká mě všechno,co má jednoduchou přípravu.

    OdpovědětVymazat
  2. Příprava těsta vypadá jednoduše, což mám nejraději. Až budu mít jablka, vyzkouším. Manžel i já štrúdl milujeme.

    OdpovědětVymazat
  3. Štrůdly bych mohla péct pořád:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Wooooou, tak toto skúsim zase niečo nove, ďakujem že si sa podelila. Rada by som ti ten hlas dala, ale ako som už písala, nemôžem ťa v tom obrovskom zozname najsť :-(, nazov maš Jedlikovo varenie?...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mery, díky za podporu! V tom množství blogů se to opravdu dost špatně hledá. Jsem tam jako Jedlíkovo vaření :)

      Vymazat
  5. Právě, proto jsem si hrála s padanými jablky, manžel je vyloženě štrúdlový. A z listového těsta ho nedělávám, jen v nouzi nejvyšší, ale mám lety osvědčený recept, kde je taky jednou z ingrediencí jeden malý jogurt, pak 400 g hladké mouky, 200 gramů tuku a 1/2 prášku do pečiva. Nechám chvíli odpočinout, pak udělám a taky všem chutná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, díky za recept! Štrůdlů není nikdy dost!

      Vymazat
  6. Alis, díky za skvělý tip a recept na jiné těsto na štrůdl. Určitě vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Ali, dneska jsem pekla štrůdl , ale tou jednodušší cestou, z kupovaného listového těsta!!!!!!!!!!!My štrůdly přímo zbožňujeme, tak že tento určitě vyzkouším!!!!!!!!Ali, hlas jsem ti poslala, protože tvůj blog je senzační a recepty jsou úžasné!!!!!!!! Přejí ti hodně dobrých nápadů a dobrých receptů a taky si užívej ještě krásné podzimní dny!!!!!!!!!!!!!Držím palce i pěsti aby si tu soutěž vyhrála!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Alis, bezva! Jogurt mám doma vždy, ráda vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Alis,jogurtové štrůdlové těsto neznám,díky tvé ukázce ho ale určitě vyzkouším:-)
    Hodně dělám těsto z piva,to je taky bezvadné,ale těch receptů je tolik a i já jich mám povíc,tak je fajn to i všechno vyzkoušet :-) Hlas jsem ti poslala a přeji v soutěži hodně štěstí! Alena

    OdpovědětVymazat
  10. Alis ahoj! :-)
    Tak to je naprosto úžasný recept. Však víš, že doma jednoho diabetika máme a má strašně moc ráda jablíčka. A tak bude nadšená, že si bude moci udělat štrúdl. :-)
    No a já štrúdl zbožňuje, je pro mne TOP mezi buchtami!! :-)

    Kdysi nám moje švagrová udělala jablečný štrúdl a přidala do něj i vanilkový puding a byla to také velká dobrůtka. Ale není nad originál. :-)

    Recept si zapisuji a jak to tak vidím, v nejbližší době uděláme. :-)

    Měj se krásně Alis a ahoooooooooooooooooooooj!!!!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, to jsem moc ráda, že jsem Ti kápla do noty :) Uvidíš, že si pochutnáte všichni :)

      Vymazat
  11. Milujeme štrůdl. Čím víc, tím líp. Většinou ho sníme dřív než vychladne. Ten klasický je naše hvězda, máme ho spojený jak chuťově tak vůní s naší babičkou.
    Ale tenhle recept určitě vyzkouším. Protože prostě štrůdl milujeme :-))

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Alis, protože mám doma v lednici také neustále bílý jogurt, upeču tento štrůdl. A protože mám ráda tvůj blog, máš ode mne jeden hlas. Povedlo se mi to !!!! Jupíííí ,!!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Alis ahoj, i my ho ozkoušíme, jablíček máme hodně a tak se do něj pustíme.
    a hlasovala jsem pro tebe taky a to mooc ráda a držím palce .
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Alis!
    Co my a štrůdl?
    My ho jednoduše milujem a děláme hodně často.
    Přeci jenom listové těsto se občas zapomene koupit ...ale teď mám recept od tebe...DÍKY !!!

    OdpovědětVymazat
  15. Hezký den Alis :-) tak jsem neodolala a protože máme doma hodně jablíček ze zahrádky,tak jsem vyzkoušela závin podle tohoto receptu. S těstem se krásně pracovalo, během pečení krásně vonělo (ne,jak kupované lístkové těsto ze kterého cítím umělé rostlinné tuky a vůbec mě nevoní)........teď čekám,až vychladne,abych mohla ochutnat. Snad bude tak dobrý,jak vypadá. :-) Martina

    OdpovědětVymazat
  16. Tak mě to nedalo a závin jsem ještě večer ochutnala :-) Je vynikající. Děkuji za bezvadný a jednoduchý recept. :-) Martina

    OdpovědětVymazat
  17. Tak já se nemohu přidat k těm, kterým štrůdl chutnal.Těsto se sice připravovalo docela dobře, ale je tuhé a nelískuje. Už ho nikdy dělat nebudu.
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu.Jsem ráda, že jste recept vyzkoušela. Ne každému může vyhovovat! Tohle těsto skutečně není těsto na způsob listového, takže opravdu od něj nelze listování očekávat.

      Vymazat
  18. Zkusila jsem, protože jednoduché těsto mě vždy mile překvapí a tohle byl přesně ten případ. Opravdu skvěle se s ním pracuje (to říkají kuchařky u všech, ale tady je to fakt pravda). Dobré je, ze tam není moc tuku. Když pak vdechnete celou nohu na posezení, není Vám špatně . :-) příště zkusim přidat trošku prášku do pečiva..

    OdpovědětVymazat
  19. Štrůdl je senzační. Těsto po vyválení jsem pomašlovala stopeným máslem (ghí) a místo strouhanky dala kokos.Ořechy jsem tentokrát nedávala. Prostě mňamka i pro ty co mají špatné zuby. Kdo chce docukruje si. Díky za recept.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...