Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí křupavé vafle

Stránky

čtvrtek 1. května 2014

Domácí křupavé vafle



Dnes pro vás mám nachystaný recept na domácí křupavé vafle. Koukala jsem do archivu a zjistila jsem, že recept na domácí vafle mi tu chybí. Bude to asi tím, že než stihnu vafle nafotit, tak zmizí a není co fotit.  A tak jsem tentokrát nenechala nic náhodě a připravila jsem vafle, když moji jedlíci nebyli ne blízku......




Nejprve trochu teorie...co to vlastně vafle jsou?Na Wikipedii se o vaflích píše následující: "Vafle je moučník z kynutého nebo nekynutého těsta, pečeného mezi dvěma železy s typickým mřížkováním, pocházející z Francie a Belgie. Podobně jako palačinky se konzumují samotné nebo polité marmeládoučokoládovým krémem, šlehačkou apod."

Na vafle existuje několik různých receptů. Většina z nich jsou recepty na vafle  "lívancového" typu, které (na rozdíl od těch křupavých) u nás doma  zrovna nezdomácněly.
Jo, to ty křupavé vafle, to je něco jiného.....krásně propečeně, nádherně křupavé i po vychladnutí... prostě křupavé vafle u nás vyhrávají.


Tak a tady je recept na naše domácí křupavé vafle.....na výrobu domácích křupavých vaflí potřebujeme:

1,  nahřáty vaflovač...doporučuji před prvním pečením vaflovací plošky jemně potřít olejem.
2, těsto...na těsto potřebujeme:

100 ml mléka
100 ml vody
125 g rozehřátého másla
2 celá vejce
125 g hladké  mouly
125 g polohrubé mouky
80 g cukru
1 lžičku prášku do pečiva


Všechny suroviny smícháme dohromady a umícháme těsto. Těsto naběračkou lijeme na plotýnku vaflovače, vaflovač přiklopíme a necháme pracovat. V našem případě trvá první pečení vaflí asi tak 5 minut. Další vafle už jsou upečené rychleji... Upečeně vafle vyndáme z plotýnek (jde to opravdu jednoduše) a necháme na mřížce "vydýchat". 
A máme hotovo... podávat můžeme s ovocem, s marmeládou, jogurtem, potřené oblíbenou pomazánkou (u nás vede Lotuska) nebo posypané jen tak skořicovým cukrem. Záleží na chuti každého jedlíka....




Zdroj receptu: Wikipedie -internet, Vaříme, pečeme pro děti - Receptář 3/2009 (upraveno dle naší chuti)


A co VY a domácí vafle? Jak je děláte u vás doma?








27 komentářů :

  1. Alis hledám recept na dobré vafle už hodně dlouho, tak se těším na ty Tvoje děkuji za recept měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Soni, budu ráda, když dáš vědět, jestli chutnaly :)

      Vymazat
  2. Ahoj Ali, vafle jsem tu videla prodavat, nekde je delaji i v cukrarnach cerstve,ale na vaflovac jsem nikdy nenarazila - a ani jsem je nejedla. Myslim,ze to musi byt krupava pochoutka:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růženko, já mám vaflovací pánvičky v toustovači, jen je vyměním a je to. Jinak já tyhle vafle mám nejraději suché, pěkně křupavé :)

      Vymazat
  3. Ahoj Alis, kvůli vaflím jsem si koupila vaflovač. Mým produktem jsem ale byla trochu zklamaná. Zdálo se mi, že ty z krámu jsou lepší. ;-) Zkusím ty tvoje. Díky za recept. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dáši, budu ráda, když vyzkoušíš. Většina receptů jsou právě ty lívancovité vafle,které já nemám moc ráda.

      Vymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Mňaaaaaaaam! Vafle vafle vafle - miluji vafle! :-)
    Já mam ráda ty co se rozplývají na jazyku, jsou měkounké a naprosto lahodné! :-)
    Nejraději je mám s višňovou marmeládou - to je geniální kombinace! :-) Ježkovi voči, úplně jsem na ně dostala chuť! :-)
    My si je neděláme - nemáme vaflovač, ale kupujeme je v Lidlu a tam je mají fantastické. :-)
    Alis přeji krásný den! :-) Ahooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vafle jíst můžu, ale vaflovač doma nemám a neplánuji jej pořídit. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Vzhledem k tomu, že náš (levný) toastovač se oloupal, je v plánu koupě nového. Už jsme ho jednou měli - s výměnnými plotnami....takže na vafla určitě dojde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katy, mám taky toustovač s vaflovacími pánvičkami a grilovacími destičkami. Takové 3 in 1 a jsem s ním moc spokojená. nezabere to moc místa a jde s tím udělat spousta věcí.

      Vymazat
  7. Vaflovač také doma nemám a pochybuji, že ho ještě někdy koupím. Škoda, že manžel je diabetik, jinak bych asi neodolala. Nechceš jednoho strávníka navíc? :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Alis, já mám pouze starší typ toustovače a zatím jiný koupit neplánuji. Vafle kupuji a máme je rádi s javorovým sirupem.:-)) Tvoje vafle jsou už i na pohled mňamka. :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Vaflovač Alis mam ten 3v1 ako Ty :-) ale recept trochu iný, skúsim niekedy aj ten tvoj...dík, Ahoooj.

    OdpovědětVymazat
  10. Alis, nemám vaflovač, takže doma ne, ale na chuť vafli v Belgii s vanikovou omáčkou a jahodami nikdy nezapomenu :o)
    Hezký den, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, vafle s vanilkovou omáčkou a jahodami, to musí být dobrota!!!!

      Vymazat
  11. Alisko, urcite vyskusam, mam vaflovac a nikdy tie vafle nemam take ako kupenske:(, tak ma to odradza takze vyskusam urcite tvoj receptik ... ...diiiiiik, krasny vecer ...
    Mirka

    OdpovědětVymazat
  12. Nedávno jsem narazila na tyto stránky, když jsem hledala recept na domácí vafle. V neděli je chci poprvé zkusit právě podle Vašeho receptu, takže doufám, že se povedou. :) Už se na ně těším.
    Děkuji Vám. :)
    Adéla

    OdpovědětVymazat
  13. Vafle jsou vynikající....konečně dobrý recept, jen příště přidám více cukru.
    Vaflovač jsem koupila 3v1 a jsem nadšená nejen já..manžel si dělá zapékané chleby se sýrem a anglickou,hamburgery.... je to bašta. Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  14. Zdravím, děkuji za recept, zkusím ho. Co mám recept tak se nikdy nepovedl a vše bylo přilepené a nebo zas spálené, nikdy jsem to nemohl vychytat. Tak jsem rád, že jsem narazil na Vaše stránky :-)
    Zdraví Dušan

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji za recept. Vafle jsou výborné. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...