Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí bylinkový ocet

Stránky

pondělí 2. července 2018

Domácí bylinkový ocet



Bylinková sezona je v plném proudu a tak je nejvyšší čas na výrobu domácího bylinkového octa. Bylinkový ocet používám převážně do zálivek na nejrůznější zeleninové saláty. 






Takový bylinkový ocet dodá salátům úplně jiný rozměr :)

Na bylinkový ocet potřebujeme:
ocet - ze své zkušenosti doporučuji 5% jablečný ocet
bylinky dle vlastního výběru - já  používám ty bylinky, které zrovna na zahrádce najdu. V dnešním případě to bude  petrželka,saturejka, kopr
dále potřebujeme koření - hořčičné semínko, bobkový lit, pepř celý, nové koření





Na dno zavařovací sklenice vložíme koření, přidáme bylinky .....






 a zalijeme octem, tak aby bylinky a koření byly ponořené.....



Sklenice uzavřeme a necháme v temnu a chladu asi tak 14 dní odpočívat.

Po 14 dnech přecedíme, bylinkový ocet přelijeme do lahviček a máme hotovo!





3 komentáře :

  1. Jé, Alis, mockrát děkuji! Recept mi přišel právě vhod. Bylinky se rozjely a tak mám další tip na to, jak je využít. Krásné léto!

    OdpovědětVymazat
  2. Alis, jsem ráda, že jsem se zase k tobě podívala a přeji dál hodně dalších nápadů do kuchyně.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Alenko, bylinkovy ocet mě zatím nenapadl..ale vzhledem k tomu že se teď jedí skoro pořád saláty, hned zítra se do něj pustim!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...