Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Vláčný velikonoční mazanec

Stránky

středa 14. března 2018

Vláčný velikonoční mazanec



Velikonoce se pomalu blíží... a s nimi i příprava tradičních velikonočních dobrot. Velikonoční mazanec k těmto svátkům jara určitě patří. A tak tu dnes  mám pro vás  nachystaný recept na  velikonoční mazanec, který se peče u nás....









Na mazanec  si připravte:

1 hrnek polohrubé mouky
1 hrnek hladké mouky
8 lžic oleje
špetku soli
3 lžíce cukru
1/3 hrnku vlahého mléka
2 žloutky
1 kostka kvasnic
2 lžíce rumu


Těsto za mně jako vždy udělala domácí pekárna. Z vykynutého těsta udělám malý bochánek, který necháme  asi tak 30 minut vykynout



Před vložením do trouby bochánek potřeme rozkvedlaným vajíčkem a navrchu nařízeneme



Pečeme ve vyhřáté troubě na 200 st. asi tak 30 minut......



Po vyndání z trouby necháme mazanec vychladnout........







 A pak už jen nakrájet a můžeme podávat......





3 komentáře :

  1. Líbí se mi, že je hrnkový, takový neznám. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si tedy sama na mazanec netroufám, ale vždycky jsem kupovávala v Tescu, tam pečený... Byl vláčný a nadýchaný ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Alenko, na mazanec se pomalu ani nepamatuju! Tady je něco podobného, jmenuje se ale "colomba" - holubička a prodává se už hotová. Hezké Velikonoce!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...