Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Mini quiche - domácí slaný koláč se šunkovo-sýrovou náplní

Stránky

čtvrtek 30. července 2015

Mini quiche - domácí slaný koláč se šunkovo-sýrovou náplní


Dnes jsem si tu pro vás nachystala recept na mé oblíbené slané koláčky. Obvykle jsem pekla quiche ve velké koláčové formě. Po dlouhém pátrání se mi podařilo sehnat malé koláčové formičky (tartaletky) a tak konečně můžu vyrábět i mini koláčky....






A jdeme na recept.
Těsto na quiche je opravdu hodně jednoduché. Potřebujeme:
180 g hladké mouky
80 g tuku (nejlépe másla)
2 lžíce studené vody
1 lžičku soli
1 vajíčko
Ze všech surovin rychle vypracujeme kompaktní těsto. Pokud se těsto drolí, doporučuji do těsta zapracovat ještě vodu (ale opravdu hodně opatrně). 
Těsto zabalíme do folie a dáme do lednice odpočívat. Těsto si dělávám obvykle dopředu, takže ho nechávám v lednici třeba i 3 dny :) . 


Tady vidíte moje nové, ještě nepoužité, formičky....


A opět zpátky k pečení. Těsto vyndáme z lednice a na pomoučněném vále vyválíme placku.
Z placky vykrojíme kolečka o velikosti formy.....pokud máte velkou koláčovou formu, tak těsto je akorát do této formy ....a jinak na 4 malé formičky




Můj zlepšovák, aby výsledné koláčky šly lépe vyndávat..... formičky vyložím pečícím papírem....

Těsto vmáčkneme do formiček a vidličkou propícháme....


Takto připravené koláčky si dáme předpéct do vyhřáté trouby...pečeme na 200 st. asi tak 10 minut.
Zatímco se nám koláčky pečou, tak si připravíme náplň.
Náplní do quiche existuje velká řada. Já jsem tentokrát zvolila kombinaci:
sýra z modrou plísní
šunky
200 ml smetany
3 vajíček
sůl, pepř na ochucení 


Předpečené košíčky vyndáme z trouby 



 a nalijeme do nich připravenou náplň. Navrch můžeme nasypat strouhaný sýr...




 Takto naplněné koláčky dáme zapéct do trouby...na 180 st asi tak 10 minut...



a máme upečeno......



Mini koláčky...pro každého jeden...





3 komentáře :

  1. Koláčky vypadakjí moc dobře, opisuji si! Krásné léto Ti přeji! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Těsto na slané koláče dělám taky tak :-) V lednici vydrží a dá se i zmrazit. Mám i tarteletky takže bych mohla začít-ale musím počkat až se ochladí tak o 10 stupňů (dnes 35 a "nejlepší" nás teprve čeká..)

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, já dostala hlad! Tohle by mi určitě chutnalo! Určitě někdy brzy vyzkouším!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...