Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí vánočka

Stránky

pátek 2. prosince 2022

Domácí vánočka

Naše teta peče léta....na vánoce vánočku.  Určitě si většina z nás nedovedeme vánoce bez vánočky představit. Někteří volí jednodušší cestu a vánočku si koupí už hotovou. Já patřím k té druhé skupině, která si vánočku peče sama doma. 






Za ty roky jsem na vánočku vyzkoušela spoustu receptů: od vánočky z tvarohového těsta.....až po vánočku z třeného těsta, která se pekla ve vánočkové formě. 


Ale už spoustu let při pečení vánočky neexperimentuju... a peču podle tohoto receptu

1 hrnek polohrubé mouky
1 hrnek hladké mouky
8 lžic oleje
špetku soli
3 lžíce cukru
1/3 hrnku vlahého mléka
2 žloutky
1 kostka kvasnic
2 lžíce rumu
citronová kůra
hrozinky namočené v rumu
kandovaná kůra  dle chuti




Těsto je opět dílem domácí pekárny -hnětení, kynutí nechávm opravdu jen a jen na pekárně. Dokonce ani nedělám kvásek... prostě nejprve dám všechny tekuté suroviny, potom všechny sypké a droždí. K konci hnětení potom jen přidám hrozinky a kandovanou kůru
Po vykynutí rozdělíme těsto na 6 stejných pramenů, které společně splétáme dohromady. Po spletení necháme ještě asi tak 30 minut kynout. Před vložením do trouby potřeme rozšlehaným vajíčkem, popřípadě posypeme oříškama či mandlema.
Pečeme nejprve na vyšším stupni asi 10 minut, potom zmírníme pečení a pečeme ještě asi tak 50 minut.
Po vytažení z trouby vánočku můžeme potřít máslem a posypat cukrem.


A co Vy a vánočka? Pečete nebo kupujete?

1 komentář :

  1. Ahoj Ali,taky peču vánočku a peču ji často i během roku mám svůj osvědčený recept, ale mrzí mě, že jsem si nevzala recept od babičky to byla ta nejlepší vánočka kterou jsem kdy jedla.Preji krásný víkend Iveta

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...