Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Florentýnské kytičky

Stránky

čtvrtek 4. prosince 2014

Florentýnské kytičky


Jak jsem vám v minulém článku psala, tak se každý rok snažím k osvědčeným kouskům vánoční cukroví připravit nějaký nový druh. A tak jsem tu dnes  pro vás nachystala novinku, kterou jsem poprvé vyzkoušela vloni a stala se loňským vánočním hitem. ... A tak ani letos nebude chybět v řadě našeho vánočního cukroví. recept přináším už dnes, abyste měli dostatek času na nákup surovin a pečení....









Recept jsem objevila v loňském prosincovém čísle časopisu Apetit. A trochu jsem si ho upravila. V podstatě se jedná o spojení lineckého cukroví s florentýnkami... a výsledek je opravdu božský  :)

Nejprve si připravíme linecké těsto
Na těsto potřebujeme:
100 g cukru
200 g tuku (nebo másla)
300 g hladké mouky
1 žloutek

těsto necháme nejlépe do druhého dne odležet v chladu. Druhý den z těsta vyválíme asi 3 mm silnou placku z které vykrajujeme kytičky.  Vložíme do trouby a pečeme asi 4 minuty na 180 st. Po 4 minutách plech vyndáme z trouby a na rozpeklé kytičky klademe lžičkou náplň, kterou si připravíme z :

50 g másla
100 g krupicového cukru
2 lžíce vanilkového cukru
2 lžíce medu
125 ml šlehačky
100 g sekaných mandlí
100 g sekaných oříšků (vlašáky a lískové)
50 g krájených rozinek



Máslo, cukr a med  zahřívám tak dlouho, až nám vnikne nahnědlá karamelizovaná směs. Po té přilijeme smetanu a mícháme tak dlouho, až se karamelizovaná směs rozpustí. Přidáme nesekané oříšky rozinky a za stálého míchání vaříme tak dlouho, až se hmota spojí .




Vychladlou směs lžičkou pokládáme do prostředka rozpečených kytiček. Směsi nedávejte přiliš moc, pečením se po hvězdičce trochu rozlije. Vložíme do trouby a dopečeme při 175 st asi tak 8 minut. 




A tady jsou krasavice už po upečení....




Zdroj receptu: inspirováno Apetit 12/2013 (upraveno)




A co VY a nové druhy cukroví? Co se chystáte péct VY?





4 komentáře :

  1. Ahoj Alenko, na florentynky se chystam uz nekolik let :-)) Je tu podobny recept- jak jinak!- jen misto na linecke se vespod polevaji cokoladou. Perfektne lepi zuby! :-))))

    OdpovědětVymazat
  2. Alis, ty jsi ale opravdu kreativní, vypadá to skvěle. U nás ani u dcery se nic nesmí péci s oříšky, protože vnuk je na ně alergický, mohl by se udusit, ale dobré to určitě je. Já letos také chci zkusit něco, co jsem dělala snad jen jednou kdysi, tak uvidím.

    OdpovědětVymazat
  3. Florentynky jsem zkoušela 1x a moc se nepovedly. Dokonce se mě zdály málo upečené a pak skoro spálené. Nedařilo se, vespod byly čokoládové. Mám moc ráda ty z obchodu, ale už nejsou takové jak dříve. Stou kombinací s lineckým to nemusí být špatné.

    OdpovědětVymazat
  4. Upekla jsem a jsou vynikající.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...