Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Houbový guláš se sojovým masem

Stránky

úterý 2. září 2014

Houbový guláš se sojovým masem


Dnes opět pokračuji v sérii houbový receptů. 
Houbařů byl o víkendu sice plný les, ale našlo se něco i pro nás. A tak část hub opět skončila u nás v kuchyni. Tentokrát přišel na řadu  houbový guláš. Ale pozor nebyl to obyčejný houbový guláš, ale guláš se sojovým masem.  






Sojové maso je  v našich kuchyních dosti opomíjené a osobně si myslím, že je to škoda. Třeba zrovna tahle kombinace s houbama vás přiměje k malému kuchyňskému experimentu a sojové maso také zařadíte do svého jídelníčku :)

A zpátky k receptu. Na houbový guláš se sojovým masem potřebujeme:
Očištěné, pokrájené  a jemně povařené houby.
 Já mám do guláše nejraději směs nejrůznějších jedlých hub. Někdo zase preferuje pouze guláš  z hříbků nebo guláš z václavek. Záleží prostě na chuti každého. 


Dále potřebujeme:
1 balení sojového masa (kostky)
1 litr vývaru ( já jsem použila 2 vaničky Knorr bohatý bujón hovězí)
sladkou papriku
1 chilli papričku
1 cibuli
sůl na dochucení



Nejprve si připravíme vývar do kterého namočíme sojové maso. Já jsem použila Knorr bohatý bujon hovězí. Na 1 litr vývaru jsou potřeba dvě vaničky. Vývar je opravdu rychle připravený, protože želatinový bujon se rychle rozpouští. Vyzkoušela jsem už několik těchto bujonů a tenhle hovězí se mi v houbovém guláši jeví jako nejlepší.  Do připraveného vývaru namočíme sojové maso. V návodu je napsáno, že maso namočíme minimálně na 30 minut, ale já nechávám déle.




A zatímco se nám sojové maso namáčí tak si připravíme houby. Očištěné houby malou chvilku povaříme v osolené vodě. Dělávám to proto, aby houby trochu změkly a hlavně proto,  abych sebrala přebytečnou pěnu, která by nám později "kazila" výsledný guláš.  Zatímco se houby vaří, tak si můžeme připravit cibulku. Pokrájenou cibulku osmažíme na tuku...


A nyní přichází na řadu sojové maso. Maso z vývaru přecedíme, ale pozor, vývar nevyléváme...budeme ho ještě potřebovat. Přecezené maso vložíme na osmaženou cibulku, přidáme přecezené houby a chvilku podusíme. Pak přidáme 2 lžíce červené papriky, kousek chilli papričky (kdo chce, může  vynechat) a vše zalijeme přecezeným vývarem, který jsme slili ze sojového maso. 


Vše povaříme. Výsledný guláš můžeme lehce zahustit moukou rozkvedlanou v troše studené vody a vše ještě chvilku povařit. Na závěr dochutíme solí a můžeme podávat!
Jako příloha se hodí těstoviny, knedlík, chleba...prostě co kdo rád!! 





A co VY a houbový guláš? Jak ho děláte VY?







4 komentáře :

  1. Ahoj Alis!
    Děláš mi neskutečné chutě. :D Ale nevím, jestli by mi prošlo sójové maso.
    Tvoji jedlíci se jistě oblizovali až za ušima. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus soju osmažit zvlášť na pánvi například posypanou uzenou paprikou...dostane tak nádech uzeného masa.

      Vymazat
  2. Ahoj Alenko, sojove maso jsem nikdy nezkousela,ale podle toho, jak to vypada, budu muset napravit! :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to super, aspoň můžu vyzkoušet další variaci sojového masa :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...