Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Okurkový salát s octovou zálivkou

Stránky

pátek 2. srpna 2013

Okurkový salát s octovou zálivkou

Tak se mi v těchto vedrech  nějak nechce trávit příliš času v kuchyni. A tak vařím jen samá rychlá jídla. Ale co u nás k letnímu obědu nesmí chybět je okurkový salát.  Dnešní článek tedy bude věnován  klasice prázdninové  kuchyně, kterou je právě okurkový salát. Prázdniny, okurky..to prostě patří k sobě. I když si okurkový salát můžete dnes udělat prakticky po celý rok, tak ten prázdninový, z čerstvých šťavnatých okurek, ten je prostě nejlepší....








Okurkový salát se dělá určitě v každé domácnosti. A co kuchařka to jiná chuť ... já mám nejraději okurkový salát s octovou zálivkou, prostě klasika.... i když se smetanou taky není špatný, ale octová je octová :)
Před tím samozřejmě okurky nastrouhám. Okurky se dají nastrouhat na plátky, jemné nudličky, hranolky...prostě co, kdo rád



Nastrouhané okurky osolím a  přidám mletý pepř. Octovou zálivku dělávám sladší... a dělávám ji v tomto poměru:
Na 250 ml vody přidám 2 lžíce moučkového cukru a 1 lžíci octa.


Vše dobře promíchat a zalít zálivkou.... a máme hotovo!




A co VY a okurkový salát? Jakou zálivku děláváte VY? A co Vaše prázdninové vaření?








23 komentářů :

  1. Taky takový dělám,okurky mám svoje,je skvělý

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj. Okurkový salát mám moc rád :) babička dělala vždycky taky s octem. Já dělám spíš tzaziki s řeckým jogurtem :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dělávám taková octový klasický i s jogurtem.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Alis! Dělám stejnou zálivku jako ty. Ale také máme rádi nastrouhané okurky s kefírem.

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, takový mám nejradši:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju okurkový salát, ale nedávám pepř.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis robievam presne tak ako Ty ale robím aj smotanový presne tento postup len primiešam kyslú smotanu. Je vynikajúci.

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Alis, máš pravdu, stát v těchto parných dnech v kuchyni u plotny není žádná slast. To se mi také moc nechce. Já dělám nejčastěji stejnou zálivku jako ty, ale ještě mám ráda okurku se zakysanou smetanou. To se nastrouhaná okurka jen trochu osolí, kdo má rád i opepří, přidá zakysanka a opět podle chutí dosladí.
    Hezký den Anny

    OdpovědětVymazat
  9. Alis, takový salátek taky dělám. Moje maminka přidávala kyšku, to byla dobrota, ale manžel to nemá rád, tak jsem se předělala na tuto klasiku....
    Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
  10. Alis ahoj! :-)
    Po dlouhé době opatrně nakukuji i k vám ostatním, protože se mi udělalo lépe, ale nechci to zakřiknout. :-)

    Okurkový salát MILUJI!!! V létě parádní osvěžení a vždy lahodná příloha k jídlu!!! :-) Mám ráda okurkový salát tento, ale i ten, do kterého mamka přidává rajčátka na drobno nakrájená! :-) My děláme spíše více do kysela než do sladka. :-)

    A vaření v létě? Děs běs!!! V kuchyni se nedá vydržet, máme maličkou kuchyň, takže během chvilky je sporákem nebo troubou vytopená! Fuj! A tak v létě vaříme spíše lehká a hlavně rychlá jídla! Já bych třeba v létě mohla být jen o salátech! :-)

    Alis měj se nádherně a ahoooooooooj!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári,moc Tě zdravím a jsem ráda, že už je Ti lépe:)

      Vymazat
  11. Okurkový salát dělávám často, zítra ho máme k obědu, dnes byla k večeři čalamáda (okurka, cibulka, rajče a paprika). Já tam místo cukru dávám kvůli manželovi sladidlo, ale vše "tak přiměřeně", neměřím, ochutnávám. V podstatě to bude podobné. Přeji krásný večer a pokud by šlo - trošku menší vedro, prosím?!

    OdpovědětVymazat
  12. Skočím do skleníku, utrhnu okurek a jdu na to. Stejným způsobem jako ty. Zkoušela jsem se smetanou, ale klasika je klasika.

    OdpovědětVymazat
  13. Když ji děláš sladší a okurky pepříš, tak to by mi to chutnalo. Nejen každá kuchařká má trochu jinou chuť, ale taky mám salát pokaždé jiný (jakož i jiná jídla), protože moc nevážím, neodměřuji...

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...