Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Houbové řízky

Stránky

pondělí 25. srpna 2014

Houbové řízky


Dnes jsem si pro vás nachystala další houbový recept. Houbové recepty jsem v minulých letech tak trochu zanedbávala a tak letos, dokud ještě houby rostou, se deficit  receptů z hub  pokusím alespoň trochu napravit.  Tentokrát žádná převratná novinka....ale houbová klasika v podobě houbových řízků.....




Na houbové řízky potřebujeme:  čerstvé, očištěné a hlavně zdravé houby. Já jsem použila směs hříbků, ale třeba takové bedly na řízek, ty taky nejsou vůbec špatné.....


A protože dnes děláme řízky, tak nesmí chybět klasický trojobal:
hladká mouka
strouhánka
vajíčko ( já vajíčko rozmíchávám ještě s mlékem a přidávám sůl)



Připravené houby  obalíme v mouce, následně vložíme do vajíčka a nakonec obalíme ve strouhánce. ... 




....a osmažíme na rozpáleném tuku


...osmažené řízky ještě pokládám na papírový ubrousek, aby se přebytečný tuk vsákl do ubrousku....



A máme hotovo...



A co VY a houbové řízky?



8 komentářů :

  1. Ahoj Alis, tak zrovinka jsme se houbovými řízky krmily sobotu i neděli :-) Našli jsme krásné růžovky ( masáky) těm pěkně sloupnu kůžičku z hlaviček, jde to pěkně, a potom klasicky smažím, jen místo mouky a vajíčka udělám hned těstíčko a potom strouhanku, zdá se mi to lepší :-) je to mňamka :-) pa Hana

    OdpovědětVymazat
  2. mnaaam, to vyzera moc dobre :) ja by som s nimi bola velka kamaratka :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko, ty mi ale delas chute!! Tady jsou cerstve houby drazsi nez biftek,ale klidne bych menila :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam tieto hubove rezne mame mooooc radi, najviac nam chutia z muchotrávky ružovej. Ahooooj.

    OdpovědětVymazat
  5. Alis super, manžel ráno nasbíral košík, tak zpracovávám ... a na řízečky už je nakrájeno :)
    Hezký den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Občas dělám smažené žampiony, houbové řízky jsem zatím nezkoušela. V sobotu se chystám do lesa, možná, že tam nějaké suroviny najdu. Každopádně díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji všem za návštěvu a za komentáře!

    OdpovědětVymazat
  8. Ježkovy voči! Alis, ty mi děláš chutě. Řízek z hub bych si dala. Ty můžu v jakémkoliv množství, i studené. Snad někdo nějaké houby donese. Kdybych do lesa došla, tak si na ně dojdu sama.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...