Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí škvarky z mikrovlnky

Stránky

čtvrtek 21. února 2013

Domácí škvarky z mikrovlnky

Dnešní recept je další z řady mých experimentů v kuchyni. Jak už mě znáte, tak musím každý (téměř neuvěřitelný) recept prozkoumat. 
Tenhle recept jsem, se spoustou dalších receptů lákajících k vyzkoušení, dostala od paní Nadi, s kterou jsem se seznámila díky mé blogové kamarádce Růžence. Díky Nadinými receptů tenhle experiment nebude poslední!! Mám už nachystaný další - o trochu dietnější!
Minulý týden na mě doma z kalendáře od Gurmánky Šárky vykukovalo úžasné škvarkové sádlo a  k tomu ještě v poště tenhle recept...no prostě domácím škvarkům nešlo odolat!



domácí škvarky




Věřte nebo nevěřte, domácí škvarky lze udělat i v mikrovlnce. O tom, že  v mikrovlnce lze udělat rýže či hrníčkové knedlíky, jsem vás tu už přesvědčila..ale škvarky...tak tomu se nechtělo věřit ani mně.
Ale dost povídání ...
Na domácí škvarky z mikrovlnky si připravte:
1 kg syrového sádla (množství je na 2 dávky)
větší zavařovací sklenici na slité sádlo
mléko a sůl



Sádlo nakrájíme na menší  kostičky a polovinu (0,5 kg) vložíme do vyšší nádobky s víkem vhodné k mikrovlnění. Nádobku přikryjeme a vložíme do mikrovlnky, kterou nastavíme na 13 minut.
Po nastavený čas necháme sádlo pěkně mikrovlnit..nezasahujeme...po 13 minutách poprvé slijeme vyškvařené sádlo do připravené sklenice.....
a jedeme dál....zbylé sádlo pěkně promícháme, nádobku opět uzavřeme a tentokrát  dáme na 4 minuty mikrovlnit...opět nezasahujme...a čekáme



a po 4 minutách opět slijeme vyškvařené sádlo...pokud se nám zdají škavrky ještě nevyškvařené, tak doporučuji ještě jednou 3-5  minutové vlnění (dle potřeby).


A nyní nastává předpolední fáze...


aby nám škvarky krásně zrůžověly, přilijeme na škvarky asi tak 3 lžíce mléka, dobře promícháme a dáme  vlnit na poslední 3 minuty...

A je tu závěr....slijeme poslední zbytky vyškvařeného sádla a krásné zlaté domácí škvarky jsou tady...



Při přípravě mě napadl také typ na malý jedlý dárek..takové škvarky v sádle...ty určitě mnohé potěší!




Tak dnešní experiment je u konce! Musím říct, že škvarky zmizely rychlostí blesku! 



Zdroj receptu : paní Naďa, původní recept upraven o prodloužení časů.








35 komentářů :

  1. Ahoj Alis!
    Škvarky vypadají hodně lákavě, ale u nás je jíme jen výjimečně, kupuji si čerstvé domácí od známého řezníka. Přítel je má rád, ale sní jich tak 10 deka. Pro mě by se nevyplatilo je dělat a stejně nemám mikrovlnku.
    Posílám pozdrav! :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jeej, a toto je super si fakt fajn že nam tu dávaš tak fasa receptíky :-)ale mám otázočky lebo to chcem skúsiť. To víko
    na nádobe ma byť plné alebo špeciálne, ako keď varím ryžu s dierkami? a druhá otázočka, keď pokračujem na ďalšie minútky v
    mikro...stále musí byť víko však... Krásny deň prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mery, na nádobu jsem dala plné víko - dělala jsem to v nádobě z varného skla, tak jsem použila to víko, co bylo u nádoby.Víko jsem ponechávala po všechny mikrovlnění.A´t se Ti škvarky povedou !!!!!

      Vymazat
  3. Alis, bravo! Mne by tedy takový dárek potěšil a jak! Já si občas vyškvařím jen kousek, protože to nesmím a také na konci přidávám mléko, znám to od maminky! Ale nenapadlo by mne, že to jde tak snadno v mikrovlnné troubě bez stálého míchání!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko,moc díky! Také se mi nechtělo věřit, že to půjde, ale byla jsem překvapená a nadšená!

      Vymazat
  4. Škvarečky vypadají parádně,ale....tuto dobrůtku si můžu dopřát jen výjimečně.

    OdpovědětVymazat
  5. Alis, tak s tímhle receptem se určitě zavděčím svému muži, škvarky, to je jeho! A máš pravdu, v té mikrovlnce je to vlastně takový experiment, který stojí za vyzkoušení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko,moc díky! A hlavně je to bez míchání a rychle hotové!

      Vymazat
  6. Tak to je pro mě velké překvapení - že jdou udělat škvarky i v mikrovlnce. Výborný tip! Sádlo čas od času škvaříme, používám sádlo i do játrovky a škvarky jsou skvělá zimní "mlska". Příště asi zkusím tu mikrovlnku. Krásný víkend Alis.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis, tak to je třeba vyzkoušet, je to lákavé. A už posílám po větru zprávu naší Jane, ať má přehled. Chodí k tobě taky na zvědy....Pěkný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Květuško,moc Tě zdravím ...holky jsem ráda, že sem chodíte :)

      Vymazat
  8. Tedy tak tohle je pro mě opravdu novinka :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Alis!
    Tak to zírám, že se dají škvarky udělat i v mikrovlnce! To musím mamce ukázat! Děkuji za skvělý recept. :-)
    Škvarky jsou u nás v oblibě, takže mám dojem, že také nevydrží příliš dlouho. :-D
    Krásný den přeji. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. No Alis ! to by ma v živote nenapadlo :-) škoda že tie naše musíme škvariť v kotli do mikrovlnky by sa nám nezmestili .... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Akeber, je toje na malé množství a na malou chuť :)

      Vymazat
  11. Alis ahojda, no škvarky a já , to je kombinace přímo božská. Už jsem ten recept na mamku halekala do obýváku a víš co, v pondělí skočí k řezníkovi pro sádlo, ale kdo má čekat do pondělka .
    Alis, mějte se doma moc krásně a mamka děkuje a taky posílá pozdrav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Verunko,moc Tě zdravím!!!Uvidíte, že si pochutnáte :)

      Vymazat
  12. Tak tohle určitě zkusím. Jen nevím, jestli najdu vhodnou nádobu.

    OdpovědětVymazat
  13. Ali, tak to je pro mě novina. Já škvařím sádlo v troubě, ale o škvaření v mikrovlnce jsen ještě neslyšela. :-)))

    OdpovědětVymazat
  14. Alis,původně jsem šla k Tobě nahlédnout na nějakou rychlou sladkost k zítřejšímu kafíčku, ale vidím škvarky - ty já miluju a dělám dost často, tak jsem přečetla a hledím, že je to možné se osvobodit mícháním u plotny. Díky za nápad. Určitě vyzkouším. Tak a teď jdu na to sladké :-) Pěknou neděli - Tonina.

    OdpovědětVymazat
  15. Na jakém stupni ohřevu se to prosím dělá?

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj,
    proklikala jsem se na tyto stránky dnes poprvé, ale určitě ne naposledy :-). Ráda bych se zeptala na výkon mikrovln. Díky,ať se daří a já to hned vyzkouším. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu. Mikrovlnku nastavuji a 750 W. Ať se vám škvarky povedou :)

      Vymazat
  17. Jsem tu dnes poprve a nestačím se divit a to vařím asi 5O let. Skvělý nápad s těmi škvarky, díky, určitě to zkusím jakmile nebudou vedra, ale v chladném počasí je to bašta. Všecky zdravím Eva

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Evi, díky za návštěvu a věřím, že není poslední :)

    OdpovědětVymazat
  19. Jé, tak to nemá chybu. Škvarky miluji a když si uvědomím, že dám vlnit sádlo a nemusím u toho stát, tak to je pecka. Díky :-) A tu Lučinu vyzkouším také - je to super - nic moc příprava a dobrota je na světě :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Tak jsem neodolala a vyzkoušela. Bohužel mne škvarky zklamaly. Nejsou vůbec křupané, spíše se ze sádla stala žvýkačka :-( Možná je to tím, že jsem sádlo neměla od řezníka,ale z obchodu..Tak z nich udělám škvarkové placky, do těch budou skvělé :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...