Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Velikonoční zajíček

Stránky

sobota 23. března 2013

Velikonoční zajíček

Jak jsem vám minule slíbila, tak  jsem dnes tu s malou inspirací na velikonoční pečení. Recept na velikonočního zajíčka se určitě hodí i některým z vás.




velikonoční zajíček



Velikonočního zajíčka, stejně jako velikonočního beránka, peču z rychlého olejového těsta. A pokud chcete zajíčka vyzkoušet, tak tady je recept. Množství těsta je  na malou formu na zajíčka.
2 celá vejce
5 lžic horké vody
5 lžic oleje
100g cukru
100g polohrubé mouky
1 lžička prášku do pečiva.



Vajíčka utřeme s cukrem a postupně přiléváme vodu a olej. Přidáme mouku smíchanou s práškem do pečiva  a  vše zamícháme.
Těsto lijeme do vymazané a vysypané formy. Formu přikryjeme vrchním dílem a vložíme do trouby. pečeme bez odkrývání na 180 st. asi tak 45 minut. Po upečení necháme zajíčka ve formě zchladnout. 
Hotového zajíčka můžeme polít čokoládovou polevou.




Další inspiraci na velikonoční vaření a pečení najdete ZDE






K Jedlíkovi se můžete nově připojit také  na Facebooku!



A na závěr ještě jedna malá pozvánka na velikonoční soutěž s Rojikovým kořením! 
Podmínky soutěže o krásné dárky s vůní koření najdete ZDE.




24 komentářů :

  1. Velikonočního zajíčka asi dělat nebudu, i když je pěkný, nemám formu. Udělám kuřátka z lineckého těsta s marmeládou. Moc se mi líbí Tvá vizáž blogu, je tu velice příjemně!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Alis ahoj!!!!
    Jéééé, zajíček je nádherný, až by mi bylo líto ho jíst. :-)
    Recept opisuji. ;-)
    Strašně moc se mi líbí, jak jsi ho nafotila. :-)
    Alis přeji krásný den - u nás zrovna vysvitlo slunko. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Ali, taky pečeme tohodle malého zajíčka a stejně jako ty nepoužíváme piškotové těsto a taky ho poléváme čokoládou a ještě ho mamina dělá mramorový, to kvůli nám s taťkou .
    Ali, mějte se doma všichni moooc hezky a posílám pozdravy od nás

    OdpovědětVymazat
  4. U nás se peče tradičně beránek a dost často se stane, že je každému líto ho jíst, až už je tvrdý. Formu na zajíčka máme taky, ale pekli jsme ho asi jen jednou.Přeju krásné slunečné, ale opět mrazivé odpoledne.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Alis, Tvůj zajíček vypadá naprosto nádherně! Recept si určitě hned napíšu, ještě nejsem rozhodnutá, jestli budu péct beránka nebo zajíčka - mám dilema :) Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marcelko, moc díky! Doporučuji upéct jak zajíčka, tak i beránka :)

      Vymazat
  6. Alis ten je krásný.Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  7. Já peču malého beránka, ale jen pokud mi sousedka zase půjčí formu. Svoji nemám a už to nestojí zato si ji kupovat.

    OdpovědětVymazat
  8. Alis nádherný zajko , aj ja som zajacovala :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Alis, je pěkný. My právě dostali beránka z olejového těsta, sama nemám formu, tak ho nepeču.
    Krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  10. Moc krásný zajíček !! Mně by bylo líto ho sníst.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný, určitě vyzkouším. Krásné Velikonoce!! Tina

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den, pekla jsem dnes zajíčka podle vašeho receptu. Těsto se mi vůbec nevešlo do formy, i když mám úplně stejnou. Musela jsem použít ještě další 2 menší formičky a i tak mi spousta těsta z formy vytekla. Nevíte jak je to možné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, bohužel Vám neporadím. Já jsem i letos pekla zajíčka podle tohoto receptu a problém jsem neměla.

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...