Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Velká japonská kuchařka

Stránky

pondělí 6. května 2013

Velká japonská kuchařka


A opět společně otevíráme malé knižní okénko.Tentokrát vám tu představím knižní novinku, kterou je Velká japonská  kuchařka. Autory této kuchařky jsou Tomio Okamura a Mie Krejčíková- Okamura. Kuchařku vydalo nakladatelství Fragment. Tato kuchařka je vůbec první japonskou kuchařkou na českém trhu!
Na vydání této kuchařky jsem se moc těšila. Byla jsem velmi zvědavá, jakým způsobem se autoři   pokusí  představit japonskou kuchyni českému čtenáři.


Největší obrázek výrobku Velká japonská kuchařka





Japonská kuchyně pro mně byla doposud velkou neznámou. Kromě nejznámějšího japonského pokrmu sushi, jsem o dalších pokrmech neměla ani tušení. A tak jsem opravdu s velkou zvědavostí tuto kuchařku otevřela....
Autoři kuchařky Tomio Okamura a Mie Krejčíková- Okamura spolupracovali s profesionálními japonskými kuchaři  a připravili tak společně pro čtenáře ucelený přehled základních receptů japonské kuchyně.
V úvodu autoři představují čtenářům základní ingredience používané v japonské kuchyně. Tuhle část jsem s povděkem přivítala protože některé názvy ingrediencí (jako např. Edamame, Hondaši, Umeboši) mi dosud vůbec nic neříkaly.  Všechny ingredience jsou zde nafoceny a popsány. 
V další části  jsou popsány základy vaření a  způsoby úpravy a zpracování ryb. Čtenář se zde také seznámí s tím, jak připravit a uvařit dobrou rýži na sushi, dobrý rybí vývar Daši a spoustu dalších užitečných informací. Vše je doplněno názornými  fotografiemi s postupem.


                             


Po základech vaření  v kuchařce najdete tolik očekávané recepty na japonská jídla. Příznivci sushi zde najdou recepty s nafocenými postupy pro přípravy jednotlivých druhů sushi. Dále recepty na přípravu tofu, drůbežího masa, vepřového masa, hovězího masa, zeleniny a samozřejmě ryb. U všech receptů je opět detailně nafocen postup a uvedeny i  další užitečné rady                          

To, co je mě velmi zaujalo je, že většina pokrmů se kromě několika specifických ingrediencí dá uvařit i nás z běžně dostupných surovin. 
Velmi zajímavé a pro nás neobvyklé jsou sladké japonské dezerty. Takový Kabocha pudding (dýňový puding) ten určitě v dýňové sezoně vyzkouším.
A samotný závěr kuchařky je věnován nápojům a to zejména nápojům míchaným. 

Můj názor na kuchařku? 
Dávám deset bodů z deseti! Byla jsem mile překvapena hlavně tím, jak detailně je příprava jednotlivých pokrmů čtenářům představena. Jednoduchost a zejména dostupnost jednotlivých surovin je dalším plusem.
I úplný neznalec japonské kuchyně si tak v klidu domova může jednotlivé pokrmy doma sám připravit. 
Myslím si, že autorům se opravdu podařilo přiblížit japonskou kuchyni českým jedlíkům :) 


                                              


A můj malý dovětek na závěr...škoda, že tahle kuchařka nevyšla před několika lety, kdy jsem se jako samouk pustila do výroby sushi...ušetřila bych si tak spoustu času......


Velká japonská kuchařka - Tomio Okamura a Mie- Krejčíková Okamura, vydalo nakladatelství Fragment, ISBN 978-80-253-1681-8 (1. vydání, 2013)


A už brzy na Jedlíkovi odstartuje soutěž o 1 výtisk této kuchařky!




8 komentářů :

  1. Hmm, deset bodů, se po ní asi mrknu:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Japonská kuchyně je pro mě trochu "španělská vesnice" :), spíše inklinuju k Italům, ale lákalo by mě naučit se právě to sushi a v tom případě je nejlepší učit se od rodilých kuchařů :)...

    OdpovědětVymazat
  3. Drahá Alis už sa teším čo nam z nej pripravíš.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je něco pro mého syna! Má rád Japonsko, učí se japonštinu, rád vaří a má rád i Okamuru.

    OdpovědětVymazat
  5. Těším se, až nám předvedeš, jak to zvládáš po japonsku.

    OdpovědětVymazat
  6. Alis ahoj!
    Líbí se mi tvá recenze na knihu. :-) A těším se, až nám sem budeš dávat nějaké osvědčené recepty - zejména na ten puding a míchané (doufám, že i nealko) nápoje. :-)

    Já mám z asijské kuchyně strašně moc ráda závitky - to je taková bašta, že bych je mohla mít obden! :-)

    A o sushi se prý říká, že sushi buď miluješ a nebo nenávidíš - prý žádný kompromis mezi tím není. :-) A jak jsi na tom ty se sushi? :-)

    Krásný den Alis přeji. :-) Ahoooooooooooj!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavá...musím po ní mrknout.

    OdpovědětVymazat
  8. Alis děkuju za bezva tip :o) Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...