Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Citronová pomazánka - Lemon curd

Stránky

čtvrtek 21. listopadu 2013

Citronová pomazánka - Lemon curd



Jedlíka pomalu převlákám do vánoční výzdoby....a pro vás tu mám jeden z typů na letošní jedlé dárky...
Přináším vám trochu svěžího citronového vánku. Chtěla bych vám tu představit úžasný citronový krém, kterým můžete zpestřit své vaření a jak jsem psala v úvodu, také můj první typ na letošní vánoční jedlé dárky. Lemond curdem určitě neurazíte. 








A jen malé představení....lemon curd...je citronový krém, chcete-li citronová pomazánka, kterou můžete mazat na toustíky, palačinky, piškoty, použít ji do krému, do sladkých tvarohů, do jogurtu...prostě citronové osvěžení.....
A pokud vás láká tuhle dobrotu vyzkoušet, tak hurááá na recept....
Na domácí lemon curd si připravte:

200 ml citronové šťávy -  je to zhruba šťáva ze 3 větších bio citronů
180 g krystal cukru
2 celá vejce
2 žloutky
100 g másla
jemně nastrouhaná kůru ze 3 bio citronů


V případě citronů doporučuji bio citrony, které nejsou chemicky ošetřeny, protože budeme potřebovat i kůru. Kůru strouháme na jemném struhadle. 
A pokud máme všechny suroviny nachystány, potom můžeme začít....



Citronovu štávu, cukr, vejce, žloutky a citronovou kůru vložíme do vyšší misky a vše dobře prošleháme. Misku vložíme do "vodní lázně" , přidáme máslo a vše za občasného míchání vaříme do zhoustnutí....



Tady si netroufnu napsat, jak dlouho musíte míchat, protože závisí hlavně na velikosti misky. Já jsme použila misku menší a hlubší, takže jsem míchala skoro 30 minut, než vznikl výsledný krém..... .




Věřte, že to míchání se opravdu vyplatí..... nelekejte se, pokud se vám stále zdá, že je krém málo hustý....husté krémové konzistence nabyde až po vychladnutí!



A máme hotovo! A můžeme ochutnat....




Vychladlý, skladovaný v uzavřené skleničce, by měl vydržet až  čtrnáct dnů... bohužel nemohu potvrdit, protože zmizel rychlostí blesku :)


A malá pozvánka na příště .... lemon curd využijeme jako  inspiraci na vánoční pečení


A co VY? Znáte lemon curd?





44 komentářů :

  1. Hmm, to je zajímavé..... bych mohla vyzkoušet:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Alis,tak já to slyším poprvé ! Ve skleničkách to nevypadá vůbec špatně.Takže by se to dalo použít na slepování lineckého? Už mám na to chuť ! :-)) Krásný večer :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  3. Těším se na další použití Lemon curd. Určitě vyzkouším. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak o tomto "zázraku" slyším poprvé, ve skleničkách vypadá lákavě..

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Ali, lemon curd znam,ale nikdy jsem ho nedelala. Na slepovani cukrovi je vyborny, ja pouzila kupovanu a mohu jen doporucit. Byl koupeny,tenhle je urcite jeste lepsi. Tvuj blog ma nadherny vanocni kabatek :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Alis veľmi ďakujem za pripomenutie toho kremu...poznam ho, tak ako píše Ruženka kupujem, ale už som niekde čítala o ňom že sa da aj doma pripraviť a teraz na vianočne pečivo by bodol :-) dík za recept.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis,o této pochoutce jsem už někde četla. Mám ráda všechno, co je kyselkavé a citrónové. Pomazánka stojí určitě za vyzkoušení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, moc Tě zdravím a myslím, že ti bude chutnat :)

      Vymazat
  8. Ta barvička je parádní a chutná určitě skvěle.mám chuť tohle uvařit.Alis díky za recept :-) krásný blog . Šárka

    OdpovědětVymazat
  9. Alis, tak toto neznám, ale mám takové tušení, že se to brzy změní.
    Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
  10. Alis, tak to musím vyzkoušet, vypadá to skvěle, určitě to nemá chybu, když je to od Tebe!
    Pozdravuju! Květa

    OdpovědětVymazat
  11. Alis ahoj!
    Aliiiiiiiiiiiiiis! To je krása! Ty jsi už ve vánočním kabátku! No to je taková nádhera! :-)
    Citronovou pomazánku vidím prvně a strašně moc se mi zamlouvá! :-). Budeme muset udělat i dia varianci, neb mamka bude nadšená! :-)
    Alis měj se krásnę a ahooooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Neznám, ani náhodou, ale mám na něj chuť :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Alis! Recept neznám, nikdy jsem to nejedla a ani ho nevyužiji, protože cukroví nepeču. Dovedu si to trochu představit, musí to být mňamka.
    Přišla jsem ti hlavně pochválit vánoční kabátek, je krásný. :-)
    Měj se sluníčkově. :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá to moc hezky! A citrón mám ráda! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Dobry vecer Alis,
    kraaaasne stranky, jsem tady poprve, ale urcite ne naposled. Bezva recepty urcite vyzkousim. At se dari Alena

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Ali!
    Tenhle krém neznám, ale vypadá skvěle. Jestli se mi podaří sehnat bio citrony, vyzkouším ho.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný předvánoční čas,
    tak jsem tu opět.
    Po pomerančovém džemu mne
    nyní velmi zaujal Lemon curd.
    Vypadá skvěle.
    Jistě bude i skvěle chutnat.
    Ještě jsem o něm neslyšela, ale vyzkouším jej.
    Děkuji za inspiranci :-) Bája :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Bájo,moc děkuji za návštěvu!!

      Vymazat
    2. Krásný večer,

      tak jsem poprvé vyzkoušela Lemon curd.
      Je naprosto úžasný, mám z něj takovou radost,
      vyloženě jsem si s přípravou pohrávala, bavilo mě to.
      Míchala jsem tak hodinku a ručně a při tom jsem telefonkovala.
      Super, děkuji za recept. :-)

      Vymazat
    3. Ahoj Bájo, to mě moc těší, že jsi se do toho pustila a že se povedl :)

      Vymazat
  18. skvělé, dalala jdem ho minulé vánoce a a už teď se těším na letošní repete. Na opečené vánočce je prostě... zkrátka výborný

    OdpovědětVymazat
  19. Tak tuto dobrůtku neznám, a letos už ji nestihnu do Vánoc ani vyzkoušet . Snad po nich. Alis, přeji krásné Vánoce a všechno dobré do nového roku.

    OdpovědětVymazat
  20. Chuťově výborné jen mi to nezhoustlo tak zkusím dnes převařit nebo trošku přidat máslo.Když tak to budu mít jako přeliv. Teď koukám,že to paní míchala až hodinku tak možná .. jinak opravdu super.Příště bude určo lepší.Jinak máte moc hezké stránky Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu. Možná by bylo lepší ještě převařit. Někdy to trvá opravdu hodně dlouho, než to má požadovanou konzistenci, ale výsledek stojí opravdu za to!!!!!

      Vymazat
    2. Tak jsem ještě převařila na plotýnce za stálého míchání a super. Včera jsem udělala roládu a lemon přidala do zakysané smetany jako náplň a výborné.Děkuji za recept Hana

      Vymazat
    3. Tak to jsem ráda, že vše dobře dopadlo!

      Vymazat
  21. Supééér!!!!!! Dekuji za receptíky Simča

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, dnes som ho urobila. Je to veeelmi dobre👍👍👍

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...