Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Škvarkové placky

Stránky

čtvrtek 5. února 2015

Škvarkové placky


Dnes tu pro vás mám nachystaný recept na domácí škvarkové placky. Škvarkové placky jsem se už dlouho chystala upéct ... ale nějak nebyl dostatek surovin na jejich pečení...Ale nedávno jsem dostala domácí škvarky, které jsem samozřejmě z části použila na oblíbenou škvarkovou pomazánku a část jich ještě zbyla a tak jsem se mohla pustit do placek. A tady je výsledek mého pečení... a samozřejmě nesmí chybět ani recept.







Pokud na můj blog chodíte pravidelně, tak si možná ještě pamatujete, jak jsem vám tady představovala moji novou kuchařku Ulice vaří s vámi. Tak právě z této kuchařky dnešní recept pochází. 
Na škvarkové placky potřebujeme:
300 ml vlažného másla
1 polévkovou lžíci rozpuštěného sádla
250 g škvarků
2 žloutky
500 g hladké mouky
20 g droždí
1 kávovou lžičku cukru
1 lžičku soli
pepř


Příprava těsta je opět dílem domácí pekárny. Suroviny v pořadí tak, jak jsou uvedeny v receptu vložíme do domácí pekárny, zapneme program těsto a pekárnu necháme za nás pracovat.Pokud pekárnu nemáte, potom těsto uděláme klasicky pomocí kvásku..


Vykynuté těsto si rozdělíme asi tak na 12 dílů z kterých děláme placičky. Placičky dáme na plech vyložený pečícím papírem a necháme ještě asi tak 10 minut nakynout.


Na nakynuté placičky nožem nařežeme mřížku, potřeme mlékem, posypeme mákem a opět necháme asi tak 10 minut kynout.



 Placky pečeme ve vyhřáté troubě na 180 st. asi tak 18 minut.


Tak a máme upečeno!



Zdroj receptu: Kuchařka - Ulice vaří s vámi





5 komentářů :

  1. Jeeejda Alis, ideš vhod...celý tyždeň ležim s chrípkou ale dnes mi je už lepšie. začína víkend a treba niečo upiecť už sa mi žiada :-) Škvarkače robim trošku pracnejšie prekladam cesto so škvarkami...ale toto a ešte že sa to da aj v pekarničke teda nema chybu. Dik za recept, opisujem a zajtra niečo podniknem :-) Krasny víkend prajem.

    OdpovědětVymazat
  2. Alis, škvarkové placičky taky dělávám a rodina se po nich může utlouct! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají skvěle, škvarkové u nás můžem:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, ty bych si dala! Také jsem je pekla, ale mám trošku jednodušší recept a taky dobrý, budu muset koupit škvarky, už to jinak nevidím.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za recept,Opravdu jsou na přípravu jednoduché a ještě moc dobré.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...