Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Masové závitky s kyselým zelím

Stránky

čtvrtek 28. února 2013

Masové závitky s kyselým zelím


A jsem tu opět se svým tradičním typem na víkendové vaření. Tentokrát jsem pro vás nachystala recept na trochu vydatnější oběd v podobě masových závitků. Masové závitky lze dělat na mnoho způsobů a záleží jen a jen na vás, čím je naplníte. Já jsem zvolila náplň z kyselého zelí a anglické slaniny.


masové závitky
masové závitky 


Na přípravu dnešních masových závitků potřebujeme:
maso vhodné na závitky (divočina, popřípadě hovězí maso)
anglická slanina
kyselé zelí
kremžská hořčice
sůl, divoké koření
1 masox
hladká mouka



Nejprve si připravíme maso na závitky. Já jsem měla na závitky nachystané plátky masa z divočáka, takže jsem si maso den dopředu osolila a natřela divokým kořením rozmíchaným v oleji. Pokud bude mít klasické hovězí, potom nakládat dopředu nemusíte.
Přichystané pláty masa potřeme kremžskou hořčicí, pokladem plátky anglické slaniny a rozprostřeme okapané kyselé zelí. Závitky zavine, stáhneme jehlami  a obalíme v mouce. Připravené závitky vložíme na osmaženou cibulku a necháme z každé strany maso pěkně opéct. Zalijme vodou, přidáme masox  a vložíme do trouby. Pečeme do změknutí !
Hotové závitky vyjmeme z vypečené šťávy, kterou přecedíme a dle potřeby zahustíme.

Jako přílohu doporučuji domácí vídeňský knedlík - recept najdete ZDE.


A co VY a masové závitky? Čím je nejčastěji plníte?


A ještě malá pozvánka pro uživatel sociálních sítí....Jedlík je nově také na Facebooku!

33 komentářů :

  1. Myslím, že je to bezva obměna náplně závitků. A navíc -další použití našeho domácího kysaného zelí.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrá náplň :-)Určitě ji zkusím.

    OdpovědětVymazat
  3. Závitky můžu kdykoliv. Taky jsem je plnila zelím, pak špenátem a sýrem (mozzarella i hermelín) a taky klasický ptáčky (vaječná omeleta, okurky, párek, slanina). Prostě co mě napadne.

    OdpovědětVymazat
  4. U nás se závitky moc nedělají, ne že by se mi nechtělo, ale manžel je moc nemusí. Když je někdy dělám, tak se slaninou nebo sýrem, ale kdysi jsem je dělala i s tím kysaným zelím a fakt byly dobré.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Alis,vidím, že mi zase děláš chutě ....

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Alis!
    Tak z tohoto receptu bude nadšená mamča, jakožto milovnice zelí. :-)
    S tvým svolením tisknu. :-)

    My do závitků nejčastěji dáváme, anglickou slaninu, vajíčko, okurku, papriku , sýr a někdy dává mamča i párek - takový klasičtí ptáčci. :-)

    Já tedy zásadně odmítám v závitku okurku, nemám ráda teplou kyselou okurku. :-) Jo a také tam někdy dává rajče a to mi dost chutná. :-)

    Krásný den Alis. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, s rajčetem jsem závitky ještě nezkoušela, takže mám další inspiraci!

      Vymazat
  7. Musím říct, že na Tvůj tip na víkendový obídek jsem se už moc těšila Alis. Zvlášť když zatím vůbec nevím, co budeme vařit :). Tyto masové závitky s knedlíčkama a zelíčkem jsou prostě skvělé. Přiznám se, že já dělám rychlé závitky s kuřecího masa (protože děti mají kuře nejradši) a plním šunkou, mozzarellou a rajčetem s bazalkou -no je to takové italské.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marcelko, Tvoje italská kombinace musí být také moc dobrá!

      Vymazat
  8. Alis další úžasný recept do sbírky.Děkuju .Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Ali, závitky máš pěkné. U nás jsou závitky často a v různých obměnách. Já dělám závitky se zelím také, ale z vepřového masa. U nás hovězí maso není moc oblíbené.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Alis, my taky doma děláme závitky, teď ty poslední byly hovězí plněné mletým masem a taky byla moc prima .Ty tvoje už jsem četla mamině u určitě se taky do nich pustíme.
    Ali, měj se moc hezky a pozdrav od nás

    OdpovědětVymazat
  11. To bych si určitě pochutnala.... jen maso by muselo být hovězí nebo vepřové:-)))

    OdpovědětVymazat
  12. Je to jednoduché a přitom zase něco neobvyklého. Vyzkouším !!!

    OdpovědětVymazat
  13. Manžel si poručil tvůj recept uložit, že ho vyzkouší. Hlavně ho zajímají knedlíky. :D To si pošmákneme. Manžel vaří líp než Polreich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jarmilko, budu moc ráda, když manžel recept vyzkouší!

      Vymazat
  14. Jo,jo, se zelím, to je bašta a ty knedlíky jsou parádní.
    Věrka.

    OdpovědětVymazat
  15. Tvůj recept začíná "nejprve si připravíme maso". V mém pojetí to bude "nejprve si koupím jehly." Nějak jsme je poztráceli, párátka se lámou a nití to motat nebudu. Ale jsem ráda, že jsi mi toto připomněla, zelí máme dost a vařit se musí furt, i když inspirace dochází....Jen se obávám....ve své nenažranosti se mi už 2x stalo, že jsem dřevěné párátko spolkla...kupodivu bez následných potíží - je vidět že strávím všechno...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katy, jehly kup, určitě je při dalším vaření využiješ!!

      Vymazat
  16. Milá Alis! Závitky mám moc ráda a plněné zelím jsem je dělala i z vepřového masa a byly také super! Divočáka jsem nikdy nejedla, ale náhodou zrovna dnes mi dcera přinesla ochutnat pečeného. Voní krásně, tak uvidím, jestli si ho ještě někdy dám. Zatím nevím, ale určitě ochutnám.

    OdpovědětVymazat
  17. Díky za bezva tip na víkendový oběd, Ali, závitky se mi zamlouvají a vídeňské knedlíky zrovna tak!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...