Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Červená čočka s vejci

Stránky

čtvrtek 28. března 2013

Červená čočka s vejci

Dnes jsme tu s malou inspirací na jednoduché postní jídlo. Už dlouho jsem vám tu nepředstavila žádný recept s luštěninami. Luštěniny svým jedlíků opravdu často nepřipravuji. Červená čočka je však malou vyjímkou.


červená čočka s vejci




Pryč jsou doby, kdy se červená čočka dala sehnat pouze v obchodech se zdravou výživou. Dnes ji koupíme téměř v každém obchodě. Cenově je  sice poněkud dražší, než obyčejná čočka, ale zase je spousta důvodů proč si ji koupit. Oproti obyčejné čočce je červená čočka rychle vařená, lépe stravitelná, nenadýmá a nemusí se namáčet. Kromě toho obsahuje i velké  množství vitamíny a minerálů. 





Základní recept na přípravu červené čočky najdete ZDE. Mějte na paměti, že se čočka nenamáčí a hlavně je opravdu brzy vařená.
A pokud chcete mít rychlou večeři, potom stačí jen podle základního receptu uvařit čočku a přidat vajíčko vařené natvrdo....jak rychlé a jednoduché :) 



A co VY a postní jídlo?

A mám tu malou agitaci na závěr!  
Přidejte "Jedlíkovi" také své srdíčko :)
Podpořit Jedlíka (kliknutím na srdíčko) můžete ZDE
Děkuji za podporu!!


19 komentářů :

  1. Ahoj Alis!!!
    Srdíčko do losování jsem přidala...a moc ráda !
    No a k těm luštěninám.Já je mám moc ráda a u nás vedou hlavně čočka na kyselo s párkem,volským okem a okurkem a moc rádi máme i hrachovou kaši.
    Červenou čočku jsem ještě nezkoušela ale moc ráda ji proubnu

    OdpovědětVymazat
  2. Srdiečko som rada tiež pridala...a čočka, mame ju radi, len ma treba furt nakopnúť uvariť, proste ju pripomenúť tak ako teraz Ty :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Alis,
    červenou čočku už mám pěkně dlouho doma a nějak jsem nevěděla, co s ní- Teď už vím. Ale nejspíš si ji udělám jen pro sebe neb ti mí taky luštěniny neradi. Leda tak fazole s klobásou.
    Hezkíé velikonoce!

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj!
    Tak srdíčko jsem ti už poslala. :-) Odklikla. :-) Já byla sedmá. :-)
    Čočku miluji! Kvůli mě se u nás dělá celkem často. :-) Ale červenou jsem měla ještě, když jsem chodila na ZŠ. Tak maminka mojí kamarádky milovala čočkový salát z Lahůdek koupený a já tenkrát u nich spala a dostala jsem k večeři tento salát - v té době, díky školní jídelně, jsem čočku ráda neměla a tak jsem se na salát moc s důvěrou nedívala. A víš co? Chutnal mi! :-)
    Ale od té doby jsem červenou čočku už neměla.
    Takže určitě musíme čočku koupit a musíme si jí udělat. :-)

    Měj se krásně Alis. :-) A děkuji za tip. :-)
    Ahoooooooooj!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, čočky není nikdy dost! Moc Tě zdravím a děkuji!

      Vymazat
  5. Ahoj Alis, teda červenou čočku jsem ještě nikdy nedělala, přestože máme čočku rádi. Tuto si vyzkouším. Alis, včera jsem připravila domácí Lučinu a musím tě vynést až do nebe, jak je výýýýýýborná. Moc. Dík za recept, musím své poznatky šířit dál.
    Měj se krásně a přeji pěkné velikonoční svátky!!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Alis, moc se mi líbí, jak teď pojímáš ty recepty svátečně - já to nějak zatím vůbec nezvládám :). Červenou čočku miluju. Máš pravdu, dá už se koupit běžně, já ještě v nedávných dobách pro ni chodila do zdravé výživy. Má velkou výhodu, že je rychle uvařená až rozvařená. A myslím, že je právě dobrá i pro Ty, kdo moc luštěniny nemusí - byť já je ráda mám. Krásné předsváteční dny!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tuto luštěninu jsem ještě nezkoušela, i když čočce se nevyhýbáme (čočku s volským okem nebo polévku). Na Velikonoce jsem vnoučatům dělala kokosky ze ČTYŘ dávek- první ochutnávání jsem musela ukončit...aby zbylo."Klikací" srdíčko jsem Ti udělila moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko,moc Ti za všechno děkuji!! Čtyři dávky kokosek to musí být pěkná výslužka :)

      Vymazat
  8. Ali, srdíčko máš i ode mne. A čočku si píšu na seznam - co bych mohla uvařit.
    Krásné Velikonoce ... Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Srdíčko je tam :o) a čočku mám moc ráda :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  10. Alis,červenou čočku jsem ještě nevařila,ale tu obyč máme moc rádi i čočkovou polévku.Určitě ji vyzkouším :-)
    Srdíčko jsem ti moc ráda poslala :-) Měj se pěkně.Alena

    OdpovědětVymazat
  11. Bezva, díky za recept. Právě jsem si prohlížela leták Billa a viděla tam červenou čočku za super cenu, tak to v pondělí zkusím. Doufám, že to nebudu jít nakonec sama :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...