Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Vánoční domácí čokoládové fondue

Stránky

sobota 5. ledna 2013

Vánoční domácí čokoládové fondue





A jedeme dál......................jsem tu opět s novým receptem. A tentokrát na malé domácí mlsání! 
Dnes vám chci ukázat jeden z našich vánočních dárků.
Pod stromečkem jsme letos objevili společný dárek, který všechny moc potěšil. Ježíšek nám donesl sadu na přípravu domácího čokoládového fondueUsmívající se.




V krabičce kromě nádobky na fondue byl i hořáček na čajovou svíčku, vidličky na napichování a mističky na suroviny.
Možná víte, že kromě čokoládového fondue existuje i fondue sýrové či masové. Ale masové ani sýrové bysme na našem malém hořáčku určitě nevtvořili.. na ta je potřeba úplně jiná (daleko větší) sada a hlavně pořádný hořák (čajová svíčka opravdu nestačí).
Tak ale zpět k našemu čokofondue. Samozřejmě, že jsme museli ten náš nový zázrak vyzkoušetUsmívající se.
Nejprve bylo nutné připravit si čokoládu na namáčení dobrůtek....existují určitě i speciální čokolády, ale my jsem si vystačili s tím, co dům dal... takže pokud se chcete do výroby fondue pustit tak tady je malý návod...

domácí čokoládové fondue



150 g mléčné čokolády rozpustíme ve vodní lázni a přilijeme 100 ml smetany. Dobře promícháme, aby se nám hmota spojila a ještě chvilku necháme ve vodní lázní prohřát. Opravdu doporučuji nejprve si čokoládu přirpavit zvlášť ve vodní lázni, protože malá čajová svíčka by si s touhle fázi jen těžko poradila. A pokud máme čokoládu připravenou, potom ji přelijme do fondue nádobky, umístíme nad hořáček, zapálíme svíčku a jupíííí můžeme fonditUsmívající se.
A co že budeme v čokoládě namáčet?... v našem případě opět styl " co dům dal" ...mandarinky, kiwi, jablíčko, banány, piškoty. A vítězily piškoty s banány!!
Tak a o odpolední zábavu je postaránoUsmívající se!

A co vy a fondue?

25 komentářů :

  1. S tím ovocem to vypadá lákavě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko. moc Tě zdravím a jsem ráda, že jsi tu!!! Z ovoce zvítězil banán!!

      Vymazat
  2. Milá Alis, fondue je vynikající a mám soupravu už delší dobu. Při setkání rodiny i perfekt zábava mezi povídáním.......
    Měj se hezky a pohodově. Jarmila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jarmilo,moc Tě zdravím! Musím s Tebou jen a jen souhlasit..jako zábava je to super!

      Vymazat
  3. Alis, to musí být dobrota! Já se ale jdu podívat na další novinky. Snad se některá bude v novém roce hodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, moc Tě zdravím! Novinky budou stále přibývat!!

      Vymazat
  4. Alis tak jsem tu :o) Také máme fondue doma a ještě stále nevyužité a tak aspon je využiji :o)Měj se krásně Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Alis díky za receptík,taky se na nás usmál takový dárek,no budu muset dárek taky pokřtít.celý den mě honí mlsná,ale na toto jsem nepřišla,ach jo,já trubička :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, moc Tě zdravím!!Uvidíš, že se vám to zalíbí!

      Vymazat
  6. S ovocem bych to brala, ale.... no právě, to ale. Já osobně fondue nikdy ani neochutnala. Nějak jsem chodila jinými cestami či co.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, to vůbec nevadí..tak alespoň malá virtuální ochutnávka!

      Vymazat
  7. Ahoj Ali, to byl príma dárek. Už jsem také uvažovala o koupi. Měla bych víc chuť vyzkoušet sýrové fondue. No, čokoládové bych také brala, ale až po odpočinku od Vánoc. ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivuš, moc díky! Já bych zkusila i masové, ale je potřeba velký hořáček, takže zatím musíme vydržet u čokolády!!

      Vymazat
  8. Ahoj Alis, tak už jsem konečně k tobě taky dorazila a už Tě mám i v oblíbených. A mně by asi taky nejvíc chutnal právě ten banán.
    Ali, měj se moooc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Verunko,moc Tě zdravím a jsem ráda, že jsi dorazila!!!!

      Vymazat
  9. Ahoj Ali, my fondue rádi...ale zatím jen to masový, čokoládový jsme ještě nezkoušeli...určitě ale bude mňamkový:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Alis, to jste museli mít velikou radost z této sady, že jo? Já jsem fondue dostala k loňským narozeninám a jsem z něho naprosto nadšená. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári,moc díky za návštěvu! Ježíšek nás opravdu potěšila překvapil :)

      Vymazat
  11. To je úžasné, fondue ježiško doniesol aj mne :-) ešte som to neskúšala, až sa ukľudníme od Vianoc...určite skúsime najprv tiež čokoládu. A Tvoj nový blog sa mi páči.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Alis,tak u nás naopak šla tahle záležitost včera jako poslední dárek z domu.Ale když to tady vidím,a představím si pomeranč nebo mandarinku v čokoládě,tak si snud o to napíšu Ježíškovi taky :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak tato vymoženost k nám ještě nedorazila... Dcera měla kdysi "fondy", ale používala je spíše na sýrové nebo masové hodování a bylo to její oblíbené občerstvení při posezení s přáteli.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...