Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Pomazánka z avokáda

Stránky

pondělí 7. ledna 2013

Pomazánka z avokáda


Tak dneska jsem pro vás připravila pomazánku z avokáda. Avokádo jsem dlouhá léta v obchodě přehlížela. Prostě mi tahle zelená "hruška" s tvrdou slupkou vůbec nic neříkala. Až jednou se avokádo ocitlo i u nás v kuchyni. A tak mi nezbývalo nic jiného, než z té podivnosti něco vytvořit.
Ale ještě než se pustíme do pomazánky, tak bych vám tu chtěla napsat pár věcí, které jsem o avokádu zjistila: avokádo je "ovoce" (opravdu je botanicky zařezeno mezi ovoce) a je plodem hruškovice přelahodné. Pochází původně ze Střední Ameriky. Jeho pěstování se rozšířilo i do Evropy, zejména do Španělska a Řecka. Avokádo je bohatým zdrojem vitamínů a minerálních látek. Obsahuje i vysoké procentu tuku a nenasycených mastných kyselin, které jsou pro lidský organismus velmi prospěšné.


A dost chytrých věcí a tady je recept.
Na pomazánku z avokáda potřebujeme:
1 zralé avokádo
1 tavený sýr se šunkou
sůl
citron

Avokádo rozřízneme a vyjmeme pecku. Vnitřek avokáda lžičkou vydlabeme do mističky a zakapeme citronovou šťávou. Vidličkou hmotu jemně rozmělníme. Přidáme 1 celý tavený sýr se šunkou a celé dobře promícháme. Podle chuti osolíme.
A to je celé kouzlo avokádové pomazánky!
Pomazánku můžeme podávat s domácím pečivem.

1 komentář :

  1. Tahle pomazánka je moc dobrá Alis,já dělám s čerstvým sýrem,protože taveńáky nejím.Krásný večer.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...