Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Co je to?

Stránky

pondělí 28. ledna 2013

Co je to?


Už je to nějaký ten pátek, co jsem objevila  tuhle věcičku o které stále nevím k čemu vlastně slouží? 
A tak mě napadlo, že oslovím vás, moji milí návštěvníci. Nevíte náhodou, jak se tahle věc jmenuje a k čemu slouží?






Vypadá jako hříbek na štupování ponožek, ale na štupování to není...... 


Klobouček je celý rýhovany..........




Napadla mě spojitost s výrobou domácích těstovin, ale nevím jak by se to dalo použít....




Budu moc ráda, když s nám společně podaří odkrýt tajemství "neznámého hříbku"




25 komentářů :

  1. Ahoj Alis :-)dlouho mi nešel odeslat komentář,takže teprve teď tě zdravím na novém :-)
    V první moment mě napadla naběračka na med,ale možná je to dost široké-i když obrázek může zkreslovat-nebo mě napadlo nějaké rozmělňovadlo,míchadlo,drtidlo.... :-))
    Doufám,že se mi to podaří odeslat.pa Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Alis, to co je na obrázku se používá na ruční pasírování. Nevím jak se to přesně jmenuje, ale je to určitě na pasírování (třeba omáčky ap.)
    Helena (návštěvnice blogu)

    OdpovědětVymazat
  3. u nás se tomuto říkalo:trdýlko...na pasírování..

    OdpovědětVymazat
  4. Tipovala bych to taky na to pasírování omáček. Něco podobného měla babička na mák, ale hladké a k tomu rýhovanou kameninovou mísu.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Alis, já mám také tento "bazmek", je ještě po babičce, říkáme tomu trdlo a je to opravdu na pasírování ovoce - na marmeládu.. Měj se!

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Alis, jak se přesně jmenuje nevím, ale my jsme doma dřív takto pasírovali třeba rajčata na rajskou, které jsme měli podušené v cedníku. Pořád ještě tuhle věc mám doma. Tak do toho!

    OdpovědětVymazat
  7. Když jsem tuto věc kdysi dostala, byla jsem poučena, že se to používá při škvaření škvarků - dají se do cedníku a z ještě teplých se hříbkem jemně vytlačí přebytečné sádlo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alí, Helenko, Ivuš, Květuško, Ježurko, Miládko! Moc vám děkuji!!! Konečně vím, nač se hříbek používal! Musím přiznat, že pasírování a vytlačování mě vůbec nenapadlo.

      Vymazat
  8. Holky už mne předešly. Máme doma dva takové hříbky. Dá se s nimi pasírovat a drtit skoro všechno.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak už to víš, Ali. Měli jsme podobné "udělátko" na pasírování ovoce a zeleniny.

    OdpovědětVymazat
  10. Ali, jsem asi poslední, ale děvčata mají pravdu. Moje babička tuto věcičku používala na pasírování ovoce přes cedník, když vyráběla marmeládu bez peciček. :-))

    OdpovědětVymazat
  11. Přidávám se k velkému množství správných odpovědí, připomněla jsi mi mé dětství, hlavně maminku, která tímto nástrojem pasírovala svíčkovou. Už si ani nevzpomínám, kam se poděl a docela mě to mrzí.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Alis,
    mě také prvně napadlo, že je to na nabírání medu. :-)
    Ale jak si tu čtu všechny ty odpovědi, tak je to asi jasné. :-)
    Krásný den ti přeji. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. ALIS VÍTEJ NA BLOGSPOTU!!!!!!!!!!!!!!!! Konečně!!!! Jupí :-) No ehm a teď....jde o pasírovadlo, maminka i babička tím pasírovaly rybízovou marmošku a různé šťávy. No ale asi všichni odpovídají stejně, že? :D Vítej, vítej Alis!
    Mám hroznou radost.
    papapapa Eva

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Alis, hříbek už je rozluštěný , tak jdu pozdě, ale je to na pasírování přes sítko!!!!!!!!!!!! Měla jsem takový doma, ale zlomil se mi a tak jsem ho vyhodila!!!!!!!A už dlouho hledám něco podobného, ale už se asi nic takového nevyrábí!!!!!!!!!Ale dostala jsem nápad, hodně jezdíme do Rožnova pod Radhoštěm a tam v muzeu selském dělají různé staré věci , tak se tam v létě rozjedu!!!!!!!! JInak Ali, stránky máš super...super...super , je tady hodně dobrých jídel a nápadů, jsi moc šikovná a je dobře, že tě máme!!!!!!!!!!! Měj se krásně a opatruj se!!!!!!Jsem trochu nemocná a tak popíjím čaje a bylinky , pomáhá to!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alí, moc Ti děkuji!!!!Brzy se uzdrav a vždycky Tě tady ráda vidím!!!

      Vymazat
  15. Alis mám podobný" hříbeček", ale není tak "rozvinutý", je jako malá bedla, také rýhovaný a ten je bezpečně na nabírání medu. Takže toto je vlastně, jak už bylo mnohokrát řečeno /napsáno/ lis.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak já se přidávám k těm, které napadl med. Ale s tím pasírováním to bude jistě pravda, jen to člověk nezná.

    OdpovědětVymazat
  17. Hani, Ivuš, Blanko, Šári, Janko,Dani, moc děkuji !!! Jsem ráda, že jsme tajemství hříbku společně objevili!!! A brzy ho vyzkouším!!!

    OdpovědětVymazat
  18. Tak tedy já bych vůbec nevěděla vidím to úplně prvně :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj MArti, já jsem moc ráda, že jsem to sem dala, protože jsem také netušila!

      Vymazat
  19. Alis na med mám,zrovna včera jsem si v tescomě koupila nové nabírátko,ale toto vidím poprvé,taky bych se bývala přikláněla k medu.
    PS: určitě dám vědět až ozkouším vykrajovátka,docela se mě to zamlouvá.
    Na plech se dá peč.papír,potom vykrajovátka i s tím jako podtáckem,nandá se na to vyválené těsto a silněji se přejede válečkem.Podtácek i z vykrajovátky se vyjme a zůstane na plechu cukrovíčko-vykrojené a zbytek těsta se sejme i z tím podtáckem.
    opsala jsem to z návodu,ale asi to ozkouším a bude to jako keksy k čaji.Linecký není tvrdý,dá se papat.Ale neboj,dám vědět a z toho závinu není ani na neděli ke kafču.Neva-asi udělám jiný,je opravdu moc dobrý i bez toho cukru je fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, na med naběrátko mám, ale tohle je jako hříbek na štupování- Budu moc ráda, když potom napíšeš, jak šly formičky používat.

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...