Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Rychlá domácí vánočka

Stránky

středa 2. ledna 2013

Rychlá domácí vánočka


Domácí vánočka ze 6 pramenů

...naše teta peče léta, na vánoce vánočku.... Vánočka na vánoce nechybí určitě v žádné domácnosti. Někdo si vánočku koupí už hotovou v obchodě a jiní zase pečou vánočku doma. Já si vánočku také peču doma. Ale musím se přiznat, že letos jsem si ji, po zkušenostech s loňskou vánočkou, chtěla koupit udělanou.
Vloni se mi vánočka při pečení tak pěkně celá posunula, že připomínala spíš velikonoční věnec, než vánočku. A to jsem dodržela všechna "bezpečnostní "opatření, vánočka byla pěkně prošpejlovaná a ještě před vložením do trouby vypadala nádherně. No ale potom se děly věci... výsledek ... vánoční věnec.
A tak jsem až do včerejška byla přesvědčená, že si vánočku na letošní svátky koupím.





Venku začal padat sníh, atmosféra skoro vánoční ... No samozřejmě, že jsem to nevydržela a musela jsem se zkušebně pustit do pečení vánočky.

A tady přináším recept na moji domácí vánočku:
230 ml vlažného mléka
1 žloutek
50 g změklého másla
500 g hladké mouky
60 g cukru
1 lžíce vanilkového cukru
1/2 kostičky droždí
citronová kůra
hrozinky namočené v rumu
Těsto je opět dílem domácí pekárny.
Po vykynutí rozdělíme těsto na 6 stejných pramenů, které společně splétáme dohromady. Po spletení necháme ještě asi tak 30 minut kynout. Před vložením do trouby potřeme rozšlehaným vajíčkem, popřípadě posypeme oříšky či mandlemi.
Pečeme nejprve na vyšším stupni asi 10 minut, potom zmírníme pečení a pečeme ještě asi tak 50 minut.
Po vytažení z trouby vánočku můžeme potřít máslem a posypat cukrem.

Stále jsem přemýšlala, jak vyzrát nad hmotou, aby mi při pečení nevzniklo to, co vloni. A tak jsem se letos rozhodla uplést vánočku ze 6 pramenů. Opustila jsem pletení 4-3-2, ale zapletla jsem rovnou 6 pramenů najednou. Dalo mi to chvilku přemýšlení .... kam který pramen přehodit



Když už jsem konečně přišla, jak na to, tak už byl konec těstaMrkající.No prostě to chce cvik.

Ale výsledek stál za to!! Vánočka se mi při pečení nerozlezla!!! A to v ní nebyla ani jedna špejle!!! Tak doufám, že se mi příští týden taky povede!
A výsledek posuďte sami:





Moc děkuji Věrce, která do komentáře napsala odkaz na video, kde je splétání vánočky ze 6 pramenů nádherně popsáno.



Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...