Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Medové dortíčky

Stránky

středa 2. ledna 2013

Medové dortíčky


Medové dortíčky

Tak jsem se dnes odpoledne pustila do pečení "Vánoční Marlenky" a při té příležitosti jsem udělala i pár medových dortíčků.


Medové dortíčky připravíme z litého těsta na Marlenka řezy.

Lité těsto :
1 kostka tuku na pečení (já používám Stelu, ale Herou, či dokonce máslem nic nezkazíte)
3 celá vejce
4 lžíce rozpuštěného medu
280 g cukru
400 g hladké mouky
1 lžička sody
mléko (dle potřeby na zředění těsta)
Tuk rozehřejeme ve vyšším hrnci, přidáme med, cukr, mouku a sodu. Pořádně promícháme,
aby se nám těsto na sporáku od spoda nepřichytilo. Já k promíchávání používám ruční šlehač. Přimícháme celá vajíčka a podle potřeby zředíme mlékem, tak aby těsto mělo takovou konzistenci, aby šlo dobře rozetřít na plech ( ne moc řídké!)
Teplé těsto nalijeme na 3 plechy vyložené pečícím papírem ( rozměr placky 25 x 30 cm)
Pečeme asi tak 12 minut na 160 stupních (dokud nám placky krásně nezezlátnou).
 

Ze 2 placek jsem udělala malé řezy a z 1 placky jsem formičkou vykrájela kolečka, která jsem spojila krémem ze Salka.
Krémem potřeme i strany a vršek dortíčků.
Zbytky s vykrojené placky nevyhazujeme - rozdrobíme je a spolu se 3 lžícemi vlašských ořechů je použijeme naposypku!
 Namazané dortíčky obalíme v drobečkové posypce. 
Dortíčky necháme ztuhnout.. a máme hotovo!!

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...