Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Dýňový džus

Stránky

středa 2. ledna 2013

Dýňový džus



Dýňový džus
Minule jsem vám slíbila, že vám brzy prozradím, co dalšího se dá z dýně připravit. Plním slib a jsem tu s receptem na dýňový džus. Pro někoho možná něco nepředstavitelného... džus a z dýně?
Do výroby dýňového džusu jsem se letos pustila úplně poprvé. A protože jsem měla dostatek surovin (stále suroviny ještě mámUsmívající se), recept už pěkně dlouho nachystaný... pustila jsem se do tohoto malého džusového experimentuUsmívající se.



Hned na úvod prozradím, že se experiment zdařil. Džus z dýně mě ( a hlavně mé jedlíky) mile překvapil. Nedělala jsem ho určitě naposledy.
Pokud se rozhodnete připravit si dýňový džus, budete potřebovat:
1 kg na kostičky pokrájené dýně
850 ml vody
400 g cukru
1 lžičku kysleiny citronové
1 oloupaný a na kolečka pokrájený citron ( já jsem použila limetku)


Pokrájenou dýni vložíme do vyššího hrnce, přidáme cukr, kyselinu citronovu a citron. Takto připravenou dýni necháme v hrnci do druhé dne "odpočívat"
Duhý den hnec s připravenou dýni dáme na sporák a vaříme, dokud nám dýně pěkně nezměkne.
A nyní nastupuje náš malý domácí pomocník - ponormý mixer. Ponorným mixerem vše pěkně rozmixujeme.
Tak koncentrát na přípravu dýňového džusu máme nachystaný.
Nyní stačí už jen zředit vodou v poměru 1:3!
Koncentrát můžete i zavřit.. ale u nás už nebylo co zavařovat Usmívající se.

11 komentářů :

  1. Alis, prosím já jsem dýňový neznaboh ... jakou dýni používáš? Může být hokaido ... snad mi letos vyroste, zasadila jsem ji poprvé.
    Děkuji a hezký zbytek víkendu ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Věrko, já jsem to vloni dělala právě z hokaida. Určitě to jde i z jiných dýní. Doporučuji vyzkoušet, u nás to všem moc chutnalo. Takže letos (pokud budou dýně) budu pokračovat :)

      Vymazat
  2. Já jsem několik dní spátky dělala podle tvého receptu,a musím říct že byl neskutečně dobrý :-)

    OdpovědětVymazat
  3. taky ten recept vyskoušim už se těším jak si na něm pochutnam

    OdpovědětVymazat
  4. Tento džus je opravdu výborný. Dnes jsem dělala a nemá chybu. Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, děkuji!!!! Jsem moc ráda, že džus chutnal!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Dýně se vaří i s tou vodou ve které se to nechává odpočinout? děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, díky za návštěvu. Ano vaří se společně s touto vodou

      Vymazat
  7. Dobrý den, těch 850ml vody je k tomu ředění, nebo k naložení té dýně? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za návštěvu, těch 850 ml je k povaření dýně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...