Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Marcipán z domácí pekárny

Stránky

pondělí 7. ledna 2013

Marcipán z domácí pekárny


Musela jsem si udělat radost a pořidila jsem si nové vypichovače. No prostě musela jsem je mítRozpačitý. A protože jsem zrovna upekla kakaové muffiny, napadlo mě je trošku předvánočně vylepšit a vyzkoušet tak nové úlovky.
Falešný marcipán je hmota vyrobená ze sušeného mléka a cukru. A protože se mi nechtělo marcipán dělat ručně, použila jsem k jeho výrobě domácí pekárnu.



Na falešný marcipán z mléčné hmoty potřebujeme:
150 g sušeného mléka
150 g moučkového cukru
3 lžíce oleje
1,5 lžičku mandlové tresti
vodu dle potřeby
Všechny suroviny vložíme do domácí pekárny a přidáme asi 3 lžičky vody. Pekárnu zapneme na program "Dort" (je to program, který hned míchá a nepředehřívá pekárnu). Během míchání přidáváme do hmoty dle potřeby vodu (s vodou opatrně).
A za 8 minut máme hotovo. Vznikne krásně tvárná hmota "podobná dětské modelíně".

Hotovou hmotu může podle potřeby obarvit potravinářským barvivem. Používám klasické sypké potravinářské barvy. Barvu rozpustím na lžičce v kapce vody a (teď už ručně) zapracuji do hmoty.


Obarvenou hmotu zabalíme do folie a můžeme se pustit do tvoření. Pomocí vypichovač vypichujeme různé tvary, můžeme vytvořit i různé figurky, prostě fantazii se meze nekladou.
Doporučuji do tvoření zapojit i malé jedlíky.... nejenže se zabaví, ale mohou své výtvory i ochutnat!

A co VY? Používáte také "falešný marcipán"? Napište do komentáře

1 komentář :

  1. Domácí marcipán používám dost často, akorát mě štve ruční míchání a zapatlané ruce. Ta pekárna je dobrý nápad, budu to muset vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...