Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Čokoládové domácí pralinky

Stránky

neděle 6. ledna 2013

Čokoládové domácí pralinky



Nebudu dlouho napínat a prozradím, jak naše tvoření domácích pralinek dopadlo. Musím prozradit, že čokoládový experiment se zdařil!!! A hlavně výborně chutnal!!
Tak a tady jsou naše výtvory:


A hlavně nesmím zapomenout na recept, podle kterého jsem pralinky vyráběla. Pro tentokrát přináším návo, jak si vyrobit pravé domácí čkoládové pralinky.

Použila jsem recept, který byl přiložený k formičkám na pralinky. Na výrobu potřebujeme:
150 g hořké čokolády
1 silikonovou formu na pralinky (lze použít i tvořítka na led)
150 g hořké čokolády, rozpustíme za stáleho míchání ve vodní lázni. Důležité je míchat, míchat a občas odstavit z plotny. Přečetla jsem hodně článků o temperování čokolády... ale je potřeba to vyzkoušet na vlastní kůži.
Krásně roztavenou čokoládou pomocí štětečku vytřeme připravenou silikonovou formu. Formu dáme do ledničky,aby nám čokoláda zatuhla vytvořila "skořápku" pro náplň.
Náplň jsem tentokrát zvolila jednoduchou, protože jsem nevěděla, jak experiment dopadne.

Náplň jsem vytvořila ze 6 lžic rozehřáté čokolády a 4 lžic Salka. Vše se smíchá dohromady.
Z lednice vyndáme formu se zatuhlou čokoládou a "skořápky"naplníme připravenou náplní. Plníme do 2/3, aby nám zbylo místo na zavíčkování.
Na náplň opět naneseme zbytek čokolády a celou pralinku zavíčkujeme. Dáme opět do lednice zatuhnout.
A teď už nás jen čeká ta nejdelší část výroby pralinek... neodolat a nevyndat dříve, než čokoláda pořádně zatuhne!

Doporučuji vydržet!! Správně zatuhlé pralinky jdou z formy krásně vyndat!!

A čekání se opravdu vyplatí!! Z formy se nám vyloupnou tyhle roztomilé pralinky!!


Pokusila jsem se nafotit postup. Vybrala jsem fotky, kde jsou i bílé pralinky, aby bylo dobře vidět!


Děkuji Alence T. za inspiraci, kterou jsem načerpala na jejím blogu!!!

Vyrobte si další domácí pralinky. Recepty najdete ZDE


A co Vy? Také jste se už doma pokoušeli vyrábět čokoládové pralinky? Napište do komentáře

21 komentářů :

  1. Dobrý den Alis :-) ty jsou nádherné. Zrovna přemýšlím,že bych nějaké pralinky vytvořila jako originální vánoční dárek ......... děkuji za inspiraci :-) Martina

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, postup se zdá velice jednoduchý, asi vyzkouším :-) akorát prosím Vás, jakým štětečkem mám vymazat ty tvořítka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu, používám obyčejný štěteček na malování.

      Vymazat
  3. Už dávno sa chystám vyrobiť si domáce pralinky ale zatiaľ som ešte nenabrala odvahu.Že by to prišlo teraz?Možno.

    OdpovědětVymazat
  4. Mužů se zeptat, neteče ta čokoláda dolu, kdyz ji vytru steteckem ? Máte to tu pekne soumerne, nějaký trik nato ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to vychytat tu správnou hustotu čokolády. A pak už to je lehce!

      Vymazat
    2. Děkuji :), dnes už mám koupenou formu a zítra nakoupím čokolády a jde se nato :D snad se to povede :)

      Vymazat
  5. Ahoj Alis,
    pralinky mně a moji dceru nadchly-ale asi děláme něco špatně. Rozpustíme čokoládu ve vodní lázni s trochou másla nebo 100% tuku a pak už jen vylejeme formičky na pralinky nebo na lízátka. Dáme do ledničky. No a jakmile dobroty vyndáme a chceme se pochlubit, tak za chviličku nám čokoláda úplně teče. V ruce se pralinky rozehřívají okamžitě. Je to tím tukem a máslem?
    Děkuji za odpověď a za blog plný inspirace. Sylva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu. Ano, chyba je právě v tom přidání tuku nebo másla! Čokoládu nechte ve vodní lázni za stálého promíchávání rozpustit, Vůbec nic do ní nepřidávejte, nalijte do formiček a uvidíte, že po zatuhnutí se nebude roztékat! Budu ráda, když dáte vědět, jak se vám tentokrát povedly :)

      Vymazat
    2. Díky za odpověď, jakmile bude konstelace, hned to vyzkoušíme bez tuku.

      S pozdravem Sylva.

      Vymazat
  6. Dobrý den. Pralinky jsou krásné, určitě je zkusím. Zeptám se jen, nemáte náhodou tušení jak dlouho takové pralinky vydrží? Chtěla bych je v předstihu na svatbu, ale aby se mi nezkazily. Budu vděčná za radu :-) S pozdravem Monika

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko, děkuji za návštěvu. Mám odzkoušeno, že v zimě vydrží i 3 týdny. jinak v létě, jak je udělám,tak jsou hned pryč :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Alis. Vcera uz jsem 100% vedela ze udelam cokoladove bonbony. Tak jsem si jen nasla uplne presny postup a ty to tu mas moc hezky popsane. PS: Myslim ze je skvele toto pouzit jako vanocni darek (ja to tak delam :) )

    OdpovědětVymazat
  9. Dobré,odpoledne, jak udělat, aby pralinky po vyndání ze silikonové formy na druhý den neztratily lesk? Chuti to neškodí, ale...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babička dlouho zkoušela všechno možné. Pomohla až výroba z hodně procentní čokolády (70% a výše). Oleum cacao krystaluje v několika krystalických modifikacích, které do sebe přechází v závislosti na teplotě, ta "šedá" je při vyšších teplotách, tj. obecně by mohlo pomoci nepřešvihnout teplotu tání čokolády. Babičce to nepomohlo, ale tipuji, že si to teploměrem nekontrolovala. U nás se pralinky sní tak brzy po vytvoření, že zešednout nemají čas:)

      Vymazat
  10. Dobrý den
    Chtěla jsem se zeptat jak pralinky zavíčkujeme a co to znamená.Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pralinky zavíčkujeme tak, že naplněné pralinky zaplníme čokoládou tak, aby náplň nevytékala.

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...