Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí pekárna - jak na těsto?

Stránky

pondělí 7. ledna 2013

Domácí pekárna - jak na těsto?


Těsto z domácí pekárny

Už mnohokrát jsem se zde zmiňovala o tom, jakým úžasným pomocníkem v naší kuchyni je domácí pekárna. A myslím si, že si ode mně, tahle moje velká pomocnice, zaslouží svůj samostaný článek.






Domácí pekárnu mám v kuchyni od roku 2007. Dostala jsem ji k vánocům a musím říct, že jsem se na ni opravdu těšila. Zpočátku jsem v ní pekla pouze různé chleby, ale postupně jsme ji zapojovala i do "ostatních" kuchyňských činností. Dneska v pekárně, kromě chleb, připravuji také všechna těsta, ať už kynutá nebo na cukroví, marcipán, pekla jsem v ní sekanou. Ale mám ještě spoustu rezerv.. nezkoušela jsem v ní dělat marmeládu, ani jogurt..
A dneska nepřináším asi žádný převratný recept. Pouze chci pro ty, kteří ještě nevyzkoušeli výrobu těsta v domácí pekárně, napsat jak na to.


Při přípravě těsta nám domácí pekárna ušetří spoustu času a sil.
Nádobku z pekárny vyjmeme, vložíme háky a vkládáme suroviny. Nejprve vložíme, spíše vlijeme, všechny tekuté suroviny, které jsou v daném receptu (mléko, olej, vajíčko, rozpuštěný tuk...). Potom, pokud je v receptu sůl, přidáme požadované množství soli. Dále nasypeme ostatní sypké suroviny: začneme moukou a končíme (pokud je v receptu) cukrem. Nakonec přidáme droždí. Pokud pracujeme s čerstvým droždím, tak ho rozmělníme na menší kousky.
A nyní jen nádobku vložíme do pekárny, zapneme na program těsto a necháme v klidu naší pomocnici pracovat. Ještě doporučuji během míchání překontrolovat konzistenci těsta a popřípadě dosypat trochu mouky.
No a to je celé tajemství výroby těsta v domácí pekárně.

A ještě přidám několik mých poznatků:
- při výrobě nekynutých těst používám na mé pekárně program DORT, který nepředehřívá a rovnou míchá. A hlavně nelekejte se, zpočátku to vypadá, že se suroviny nikdy nespojí!!



A tohle je také dílo mé pekárny...







3 komentáře :

  1. Dobrý den,
    prosím o radu. Chtěla bych si zakoupit domácí pekárnu, ale nevím jakou. Můžete mi prozradit jakou značku pekárny užíváte Vy? Moc Vám děkuji, přeji krásné jarní dny!! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, nejprve děkuji za návštěvu. Já osobně mám od roku 2007 ETU Harmony. Je to už dnes tak trochu "důchodkyně" ale jsem s ní stále spokojená.

      Vymazat
  2. Já mám obyčejnou z teska a mám z ní chleba,veky,vykynuté těsto na buchty,škvarky,guláš,knedlíky ty už nekupuji dělá mi je pekárna a vařím je v parním hrnci.Jarka z Beskyd

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...